Vliegvissen op Corsica; Filmpje!

Started by Willem, August 16, 2012, 12:42:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Ben afgelopen 3 weken op Corsica geweest met het gezin, en heb een paar daagjes op forel kunnen vissen. Heb een aantal forelletjes kunnen vangen, waaronder 2 bronforellen. Verder een stuk of 200 gemist en gelost, wat waren ze ongelooflijk snel  :o

Maar hier een kleine impressie die ik gemaakt heb:

http://www.youtube.com/watch?v=iXakUDZAXlg&feature=youtu.be

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Willem

Herman

Prachtig gemaakt! Ben zelf een aantal malen op Corsica geweest. Lastig om de riviertjes te bereiken, maar als je er dan ook bent.....
wil weer terug!!!!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Willem

Ja klopt. Sommige makkelijk bereikbare riviertjes zit dan weer geen of nauwelijks forel. Maar sommige beekjes die we vonden tijdens een wandeling zaten helemaal vol met forel, maar alles was klein, ze pakten alleen nimfjes en zo razendsnel dat je alles miste of ze vielen er af. Heb uiteindelijk maar 5 forelltjes en 2 bronforellen gevangen.

.Tom.

Prachtig filmpje, geen grote maar het blijven toch mooie vissen .

Marnix

leuk filmpje :D en best goede kwaliteit ook onderwater..

Jaspero

Heel mooi.
Doet mij denken aan de riviertjes vroeger op vakantie. Nu kijk je daar met een heel andere bril naar.

Welke camera heb je gebruikt ?

Christof van den Berge

Mooi man, echt schitterend hoe je de vis heb kunnen filmen onder water en natuurlijk de prachtige omgeving ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Willem

Thanks iedereen!

Camera is een kodak Playsport zX5

R.S.N Flyfisher

Mooi filmpje Willem! Goeie kwaliteit! (Film van ome Willem  :P)

Gerrit72


::goodjob::  Goed bezig, mooi hoor!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

fly only

Mooi filmpje. Als ik die kant op ga met het vrouwke neem ik mijn tenkara hengeltje mee. Aan het fimpje je zien zijn dit typische stroompjes hiervoor. Bijvoorbaat zo uit het boek! De forel van bovenaf gefilmd had je aardig in de gaten, zo leek het. In afwachting van wat je volgende zet zou zijn, om hiervoor keihard weg te zwemmen. Mooi!  ::goodjob::

Mvg
Ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

vliegvisserdorian


Franky Boy

Mooi filmpje.
Helaas nog veel te kort.
De bruine forellen op Corsica behoren tot een aparte ondersoort: Salmo trutta macrostygma oftewel Mediterrane forel.
Toch wel bijzonder dat de Middellandsezee tijdens de IJstijden zeeforellen heeft gehad die de rivieren van onder andere Corsica en Marokko optrokken en zo die 'beekforellen' in die nu warme landen brachten.
De watertemperatuur van die beekjes op Corsica moet wel bijzonder laag zijn als die bronforellen (overigens wel eens uitgezette 'exoten') zich er kunnen handhaven.

Willem

Ja, waren inderdaad die Macrostygma's. Mooie beesies. Die bronforellen zwommen alleen heel dicht bij de bron(een hooggelegen bergmeertje) en in het meertje zelf, daar was het water inderdaad ijskoud. In het warmere water vond ik soms nog wel Macrostygma's maar vaak ook niet omdat het toch al te warm was.

Koen