Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Mooi! Lekker glad taludje achter je.

wh82

Kun je nagaan wat een sport, een zeephelling kan hier niet tegenop ;)

FSCHAMP

Quote from: gijsie20 on October 27, 2015, 23:27:08
Good job Gino! Mooie vissen!

Gewoon nieuwschierig vraagje; Zijn deze jongens ook aan de Belgische kust te vangen? Of wordt er daar weinig op gevist?

Ze zijn aan de Belgische Kust te vangen, maar je moet weten waar. Nu, voor mij is de afstand gelijk en ik had iemand hier van het forum, die me ingewijd heeft in het vissen op Zeebaars in het Europoort gebied en ik heb deelgenomen aan een Dyckers weekend, waardoor je heel wat informatie kan bekomen en het een stuk makkelijke maakt. Maar ik weet dat er Belgische vliegvissers zijn, die aan pnze kust op zeebaars vissen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Quote from: wh82 on October 28, 2015, 11:18:42
Kun je nagaan wat een sport, een zeephelling kan hier niet tegenop ;)

Inderdaad, maar als je een stuk wil lopen kan je er geraken zonder kleerscheuren, maar je moet het weten.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Caslambalk

Vandaag even 2 uurtjes met de streamer gevist in de polder.
Ik ben een beginner in de vliegviswereld en het snoeken gaat daarom eigenlijk waardeloos.
De snoeken die bijten sla ik mis >:( ( heel frustrerend ).

Maar ik was dus de polder ingefietst en bij de eerste stek was er veel leven, en na 5 worpen al de eerste dreun.
Van schrik laat ik bijna de hengel vallen ;D .
He shit mis! maarja ik ga maar door.
Een paar worpen later weer een dreun maar uit schrikreactie trek ik zo de streamer uit zijn bek.
En een paar minuten later op dezelfde plek weer een aanbeet, deze bleef een paar seconden hangen en na een flits door het oppervlakte licht ook deze der af.

Word toch maar een beetje oefennen met aanslaan, maar wel een hele leuke middag gehad
als ze me missen ben ik vissen ;)

bartkoper85

Quote from: Caslambalk on October 30, 2015, 19:55:33
Vandaag even 2 uurtjes met de streamer gevist in de polder.
Ik ben een beginner in de vliegviswereld en het snoeken gaat daarom eigenlijk waardeloos.
De snoeken die bijten sla ik mis >:( ( heel frustrerend ).

Maar ik was dus de polder ingefietst en bij de eerste stek was er veel leven, en na 5 worpen al de eerste dreun.
Van schrik laat ik bijna de hengel vallen ;D .
He shit mis! maarja ik ga maar door.
Een paar worpen later weer een dreun maar uit schrikreactie trek ik zo de streamer uit zijn bek.
En een paar minuten later op dezelfde plek weer een aanbeet, deze bleef een paar seconden hangen en na een flits door het oppervlakte licht ook deze der af.

Word toch maar een beetje oefennen met aanslaan, maar wel een hele leuke middag gehad

Bij het snoeken met de streamer moet je niet aanslaan maar de 'stip strike' toepassen. google er maar eens op of zoek op youtube!

Caslambalk

Quote from: bartkoper85 on October 30, 2015, 20:13:37
Bij het snoeken met de streamer moet je niet aanslaan maar de 'stip strike' toepassen. google er maar eens op of zoek op youtube!

Ik bedoel ook met aanslaan een stripstrike hoor.
als ze me missen ben ik vissen ;)

wouter veuger

Als je alle aanbeten mist,doe je kennelijk toch iets niet helemaal goed

wh82

Vandaag op de ruigenhoek gevist, was leuk.
Ik heb ook veel gemist. Ik zal dan vast wat mis doen maar ze waren ook wel erg voorzichtig. Aanbeten gehad op droog, nimf en streamer. Wel leuk om dat te kunnen afwisselen.
Heb ook nog even geholpen toen er een Steur vals gehaakt werd, wat een vis!

Caslambalk

Quote from: wouter veuger on October 31, 2015, 19:00:33
Als je alle aanbeten mist,doe je kennelijk toch iets niet helemaal goed

Jazeker ;D maar ik schrik me iedere keer dood als er een opklapt ;D dus dan gaat het aanslaan moeilijk
als ze me missen ben ik vissen ;)

gijsie20

#1160
Quote from: wh82 on October 31, 2015, 19:26:38
Vandaag op de ruigenhoek gevist, was leuk.
Ik heb ook veel gemist. Ik zal dan vast wat mis doen maar ze waren ook wel erg voorzichtig. Aanbeten gehad op droog, nimf en streamer. Wel leuk om dat te kunnen afwisselen.
Heb ook nog even geholpen toen er een Steur vals gehaakt werd, wat een vis!

Haha...dat was ik.  ;D thanks voor de hulp! Wat een vis!
Volgens mij was mr.proper er ook vanmiddag?
Ben er regelmatig in het weekend te vinden buiten het seizoen in be/dl.

Wellicht tot de volgende keer!



wh82

He leuk, dat's de eerste keer dat ik bewust (achteraf dan) tegen een forumlid aanloop. Ik had al een vermoeden toen ik je naam hoorde.
Ik zal er inderdaad wel vaker komen, moet altijd een beetje schipperen tussen gezin en vissen en dan is dit redelijk makkelijk te doen.
Toen ik weg moest kolkte het van de vis aan de kant van de parkeerplaats, baalde dat ik niet langer kon blijven.

GJ

Vanochtend een uurtje gaan vissen op mijn winterstek. Veel activiteit aan het oppervlak maar niks wilde mijn vliegje pakken. Wel 2 of 3 aanbeten...
tweede stek hetzelfde. Dus na een uurtje of 2 maar gestopt. Fanalen geprobeerd. Andere vlieg, dieper, ondieper. Helemaal niks. jammer...

Scaramouche

Gisteren met het mooie zonnetje achter de ruisvoorntjes aan gegaan. Ik kon alleen kleintjes vinden maar daar waren er dan ook meer dan genoeg van. Ze werden helemaal gek van een stokje. Volgende keer wel wat meer van die dingen meenemen, toen ik hem verspeelde was het ook gelijk uit met de pret.  ::)

Vandaag in de mist lekker op snoek gevist. Het was zoeken maar er toch twee kunnen vangen, met deze van 70cm als grootste.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

vanmiddag in dikke mist met de BB op pad geweest,nieuw water verkend.
Het was niet koud, glashelder water tot 10 meter diep. Grillig bodemverloop, dus lastig zoeken.
Toch een 80 er gevangen en later nog een beste aanbeet gemist, grrr.

loeisterk, deze riviersnoeken, de top van de  9 hengel wordt bijna onhoudbaar onder water getrokken

maar uiteindelijk bijna uitgedrild

en deze slanke riviersnoek mag even poseren.

Gerrit59

Weer mooie plaatjes Sjoerd!
Vooral die kromme hengel....

Gerrit

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift


jo flyfishing

Mijn laatste van dit jaar.  Denk ik. met dit weer zitten ze er met nieuwjaar nog.
52 cm en nog iets kleins gelost. Leek geen zeebaars, maar heb het niet gezien.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain


MarcelN

Waarom de laatste Jo??
Zoals je zelf al zegt zitten ze er voorlopig nog wel hoor, of wil je op die suffe snoeken gaan vissen, 2 klappen en lam zijn ze...nou spannend hoor ::scheet::
Ik had gister nog zo'n slapjanus, stond tussen het dichte riet te tobben en wilde al stoppen, terwijl ik mijn reel opspoelde met de streamer in het water zag ik ineens de lijn verplaatsen ???
Die deed dus niets onder de hengel, geef mij maar zeebaars ::agree::
Kom van de winter maar naar de grachtjes hier, heel gezellig met forummers en enorme snoeken tussen de grote voorns én meerval is er pas ook al gevangen!! Die zagen we vorig jaar al grote schoonmaak houden :-X

looland

Weer veel stekken afgevist vandaag , ik had wel zin, maar de snoeken niet ....wil nog niet echt lukken. Toen ter compensatie maar een paar kleine baarsjes gevangen , heb ik toch wat gevangen vandaag :-)

gijsie20

Nou vandaag niet gevist...gisteren wel even.

Paar uurtjes op de Ruigenhoek. Enkel op droge vliegen aanbeten en gevangen! Toch leuk 8 November en op droog vangen! Balloonpop sedge deed het m, inwerpen en af en toe heel rustig binnen draaien met achtjes.

Streamers, boobies etc nog geen tikje..bij niemand niet als ik het zo zag.

PdH

Gisteren middag poging tot snoeken. Maar ook hier was er geen enkele reactie.
grtn, Peter.

Twan

#1174
Quote from: gijsie20 on November 09, 2015, 22:23:05
Nou vandaag niet gevist...gisteren wel even.

Paar uurtjes op de Ruigenhoek. Enkel op droge vliegen aanbeten en gevangen! Toch leuk 8 November en op droog vangen! Balloonpop sedge deed het m, inwerpen en af en toe heel rustig binnen draaien met achtjes.

Streamers, boobies etc nog geen tikje..bij niemand niet als ik het zo zag.

Hoi Gijs ik zag het. Ik en een vismaat hadden er ieder 5 bij Rick afgelopen zondag, maar het was taai.
Vroeg in de ochtend heel snel 4 forellen op streamers, daarna viel het stil. Ieder hadden we er nog 1 op een broodimitatie hahaha