Welkom rln1947

Started by Vliegvissers.nl Team, December 09, 2012, 14:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo rln1947 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


A.de Vries sr


Jasper


Erwin

Welkom! Veel leesplezier.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72




;D RLN 1947 WELKOM  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Quote from: rln1947 on May 09, 2013, 17:26:10
Beste allemaal.
Laat ik als beginnend vliegvisser/binder deze vice gekocht hebben!
Hij stond inderdaad ook op marktplaats met de opmerking dat alle maten haakjes er goed klemvast in blijven zitten. Dat was m.n. mijn probleem met de vice die in een starterskit zat die ik bij Rene in Overschie gekocht had.
Als je daar een poosje mee gewerkt hebt, ga je de beperkingen ervan inzien.
Ik ga ervan uit dat het met deze vice wel goed zit. Ik ga hem morgen halen en ben heel benieuwd hoe hij in de praktijk werkt.
Verder ben ik lekker aan het oefenen met werpen. Begonnen met een #3 hengeltje en lijn. De hengel is een op marktplaats gekocht Hardy Demon. Een behoorlijk pittig hengeltje! Met de winderige omstandigheden van de afgelopen tijd kreeg ik de lijn niet mooi gestrekt. De achterwaartse worp lukte tegen de wind in niet goed, waardoor ik geen goede vorwaartse worp kreeg. Ook heeft een #3 lijn minder werpgewicht, wat ook niet meehielp een behoorlijke afstand te overbruggen.
Met een # 5 hengel (Jenzi Inspire) lukte dit veel beter. Ik denk dat ik die Hardy toch niet zo'n goede keus vind of ik moet nog meer praktijk ervaring opbouwen en onder minder winderige omstandigheden het opnieuw proberen.
Het leek me een ideaal hengeltje voor de niet al te brede poldersloten bij mij in de Hoekse Waard.
Als jullie tips hierover hebben: welkom!
N.b. Dit is mijn eerste post. Mijn naam is Riel.