Vissen in Zuid Afrika

Started by JurjenF, October 25, 2012, 22:32:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

Volgend jaar februari gaan we (vrouw en dochter gaan mee, de laatste voor haar 1e keer) weer naar Zuid Afrika voor 4 weken. Nu hebben we enkele lodges gevonden waar gevliegvist (is dat wel een goed woord?) kan worden. Voornamelijk op forel maar er zijn ook plekken waar de geelvis (Yellow Fish) gevangen kan worden. Dat is dikke pret : in wild water met droge of natte vlieg dikke vissen vangen. Geen waadbroek nodig want je kunt met een paar goede sandalen in je zwembroek het water in. Scheelt de crocs ook weer een hoop gedoe  ;D.Ik hoop dat ik mooie plaatjes kan maken om hier te plaatsen. Nu nog even een mooie #7/8 hengel/lijn scoren (die ook weer voor het snoeken hier gebruikt kan worden).
Er zijn over vissen in Zuid Afrika op dit forum nog geen berichten/verhalen. Zijn die er wel? Jammer want er zijn daar voor niet teveel geld veel mogelijkheden!
Fishing is cheaper than therapy

gijsie20

Ik heb een aantal jaren geleden gevist op een rivier in Drakensbergen. Wauw, wat een omgeving. We hebben daar ook een aantal leuke forellen gevangen. Ik kan nog wel eens even opzoeken hoe die rivier precies heette. Wij hadden de vergunning en hengels via de eigenaar van de lodges, want die vliegviste zelf ook.

Groet Gijsbert

JurjenF

We gaan, indien het weer het toelaat, inderdaad ook naar de Drakensbergen. We willen de Sani Pas gaan rijden als het kan.
We hebben al enkele plekjes gevonden waar je kan forelvissen maar ik ben voor iedere tip in! Verder zijn er in hyet Kruger onder begeleiding van een collega-gids ook (vlieg)vismogelijkheden. Maar alleen onder dekking van een geweer....
Fishing is cheaper than therapy

DocSalmo

In de Vlaamse Vliegvisser stond een paar jaar geleden een artikel van Patrick Daniels over Zuid Afrika...  Stuur maar een mail naar docsalmo@gmail.com als je een scan wil...