OVM update

Started by Huib, April 13, 2012, 17:07:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huib

gister ovm, was mooi weertje; zonnig met een klein briesje, snel mn 5/6 opgetuigd en het water in
vis aan de oppervlakte in de binnenbak! ik viste met een dikke zwarte vlieg met een groen vlokreeftje eronder. eerst een die mn 18/100 leader gelijk goed testte.... nieuw setje aangeknupt en vrij snel daarna een dikke gehaakt die gelijk 40 meter backing nam!!! weer een eind binnen kunnen halen en toen ging die nog een keer zwiezwieieieieeeee!!! de runs werden korter, maar toen zij mij zag weer een goede spurt na nog wat korte runs kon ik hem scheppen, een mooie dame van 4 pond (weegschaal in mn schepnetsteel) hij had dus mn droge gepakt! toen zag ik ook pas een bibio langsdrijven. even de vis laten bijkomen in mn schepnet en weer laten zwemmen. knopen gecontroleerd en weer uitgeworpen.

op de derde drift een hanger op de nimf, dit was een kleinere die de driedubbele flikflak beheerste, een meisje die strak in haar maillootje zat, 2 pond. helaas moest ik toen stoppen (afspraak).
op de terug weg naar de auto nog een paar zien head-tailen; kortom, ze zijn los!
toen op tijd naar mn afspraak dacht ik, om 1600 uur de auto in en zo de laaaaaaange file ingereden op de a15..... het is zo slecht nog niet int ooosten.

voor zij die heengaan, zoek een stek op afstand van anderen en blijf staan, de vis komt wel, niets zo irritant als waders of dijklopers die de vis voor anderen wegjagen. gister waren er 4-6 vissers die allen hun visje vingen.

succes!

rein

spijtig dat ik nou net het weekend naar het oosten ga.......... maar goed te horen dat ze los zijn!

Rossie69

kan beter beter worden,als het weer maar mee werkt.


Troutbuster

Ik ga zondag, jullie horen ervan!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

nou doe maar via de pb  :P


Troutbuster

"Petri Heil"