gezocht 5/6 set

Started by jagoziva, February 17, 2012, 23:34:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jagoziva

Ik ben een beginnend vliegvisser en heb een mooi  2/3 setje maar ik ben op zoek naar een goed 5/6 setje kompleet met 2 reels voor het zwaardere werk zoals forel en op het ijsselmeer.Ik heb alleen niet het budget van een dokter dus zoek ik iets wat betaalbaar is ,misschien heeft iemand nog wat gebruikt teveel en kan dit mij voor een leuke prijs aanbieden
gr michel

maurice

#1
Hallo ik ben...


edit Herman: het voorstellen op t forum is inmiddels gedaan.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jagoziva

#2
wat bedoel je hiermee?

edit Herman: het voorstellen op t forum is inmiddels gedaan.

christianvt

Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 00:05:26
wat bedoel je hiermee?

dat het voor de forumleden wat leuker is als je jezelf even voorstelt.. Gebeurt helaas steeds minder vaak hier...

christianvt

Quote from: peter on February 18, 2012, 00:17:46
HahA HOezo ik ben peter en ik vliegvis jij ook of jij niet .

Doei

Sorry hoor ;) Maar deze reactie voegt al helemaal niks toe...  :-X

harlin

Quote from: christianvt on February 18, 2012, 00:08:47
dat het voor de forumleden wat leuker is als je jezelf even voorstelt.. Gebeurt helaas steeds minder vaak hier...

Hij zegt toch dat ie beginnend is, dan weet je voorlopig toch even genoeg?  ;)

even voorstellen
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

vliegvisgek

en wat voor budget je ingedachten hebt is ook wel fijner want een dokter kan wel 2000 euro besteden toch en jij ?????? ;D ;D ;D ;D ;D

Plantje

Quote from: maurice on February 18, 2012, 00:03:01
Hallo ik ben...
Het is inderdaad leuker als mensen zich even voorstellen, maar dat kun je ook op een andere manier aangeven. Dit is zo ook niet bepaald een warm welkom. Ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt en verder vriendelijk met collega-forummers omgaat, maar dit kan bij iemand zijn/haar eerste postings wel direct een verkeerd beeld neerzetten. Zo gaat iemand zijn/haar eerste thread al direct off-topic; dat lijkt me niet de bedoeling!
Ik heb Bas een tijdje geleden aangegeven, dat velen niet weten dat er bij inschrijving direct een "Welkom Pietje Puk" thread voor hen wordt aangemaakt. Zodoende is er een heel topic waarin ze een warm welkom krijgen zonder dat ze daar zelf vaak enig idee van hebben! Dat is erg jammer! Ik heb daarom met Bas afgesproken, dat ik mensen na aanmelding een berichtje stuur om ze te wijzen op deze thread. In de thread zelf wordt weer aangemoedigd om de nettiquette te lezen en even een voorstelrondje te maken. (Dat hoeft dus niet meer in de mail.)

Daarmee genoeg off topic wat mij betreft! (Wellicht kunnen hier de off topic reacties ook weggehaald worden aangezien jagoziva zich inmiddels netjes voorgesteld heeft!)
On topic!

Ik denk inderdaad, dat budget wel een heel handig iets is om te weten! Maar om je een beeld te geven. Ik heb een tijdje terug van Hendri (een medeforummer) een 5/6 hengel gekocht met daarbij een reel met 4 aparte spoelen met op 3 van deze spoelen een lijn. En dat alles is een hengelkoker en een schitterend Nivea tasje voor de reel met spoelen! Dat heeft me € 125,- gekost. Voor dat geld vond ik het ook te belachelijk voor woorden om nog te gaan onderhandelen. Ik ben daar nog steeds erg blij mee! Zo heb je een beetje een idee.

jagoziva

mijn budget ligt op max € 200
ik heb alleen weinig verstand nog van wat goed is ,dat kunnen ze in de winkel wel vertellen maar dan kost het hengeltje al veel meer

Herman

Quote from: Plantje on February 18, 2012, 08:16:34

Daarmee genoeg off topic wat mij betreft! (Wellicht kunnen hier de off topic reacties ook weggehaald worden aangezien jagoziva zich inmiddels netjes voorgesteld heeft!)
On topic!


Ik heb een paar edits gedaan, hopelijk voldoende zo?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Oh ja, en verplaatst naar de marktplaats
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jagoziva

Is het merk scierra sweep (hengel) en flextec streamtec (reel) goed?
Ik heb een mooie aanbieding gehad maar weet niet of het wat is
kan iemand mij hierin raden?

Herman

Scierra weet ik niet van, misschien Sexyloops (Bert) een PB doen? Hij weet geloof ik daar wat meer van.
De flextec zijn redelijk stugge hengels, je moet er van houden.

Indien je ze vlak bij zou kunnen uitproberen, kun je zelf de keuze maken... Is toch voor iedereen verschillend!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Plantje

Quote from: Herman on February 18, 2012, 12:48:02
Ik heb een paar edits gedaan, hopelijk voldoende zo?
Ja joh! Dikke prima!

Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 11:53:57
mijn budget ligt op max € 200
ik heb alleen weinig verstand nog van wat goed is ,dat kunnen ze in de winkel wel vertellen maar dan kost het hengeltje al veel meer
Daar heb je denk ik wel gelijk in. Je zult dan al snel zijn aangewezen op tweedehands. En dat is het mooie van hier op het forum dat soort dingen regelen: je wordt niet belazerd! (Tenminste...niet in mijn ervaring!) Je krijgt goed advies (realiseer je wel, dat meningen kunnen verschillen!). En wanneer iemand je iets verkoopt weet je ook wie het is en dat er geen vuile spelletjes gespeeld worden; iets wat op Marktplaats.nl nog wel eens gebeurt!

Laat je even goed informeren. Er zijn hier mensen op het forum die veel meer verstand hebben van diverse merken en types dan ik. En die mensen helpen je ook met veel plezier! En waarschijnlijk heeft nog wel iemand wat liggen! Je woont niet echt bij me in de buurt, maar ik zag dat MrProper al aangaf blij te zijn iemand uit de buurt te hebben. In de regel zijn mensen hier op het forum ook echt wel geneigd je even met hun hengel te laten werpen. Dan kun je zelf ook even zien wat je fijn en handig vindt!

Team

BESTE jAGOZIVA,

Welkom op de site,  johnbackershengelsport.nl     heeft een goede 3 delige  Snowbee  5/6  hengel  DIAMOND  in de aanbieding staan voor 75 Euro  hengel kost normaal  145 euro. Als je bij HANNUS dat is onze sponsor   MUDLER.nl   gaat die heeft wel een leuke molen en lijn voorje. Ook 
A&M  in oldenzaal heeft leuke goede reels voor weinig geld.  Ook zijn daar de hengels goed en hebben een goede kwaliteitsprijs verhouding. Als je verder vragen hebt gooi ze maar op het forum.


Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

harlin

Quote from: Plantje on February 18, 2012, 15:05:41
In de regel zijn mensen hier op het forum ook echt wel geneigd je even met hun hengel te laten werpen. Dan kun je zelf ook even zien wat je fijn en handig vindt!
Heb hier een 5, 2 x een 5/6 staan waarvan de er 1 een echte 6 is geworden.
En een 6 die 30-40cm langer is dan de andere.
Je woont hier niet ver vandaan, we kunnen best wat afspreken.
Morgen kan ik niet, moet even vissen als het nog kan voor het hok hier vol loopt.  ;)

Zou wel minimaal een 9voeter doen als ik jou was, of het moet iets zijn wat je niet kan laten lopen.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

#16
Kijk, daar ga je al! Binnenkort kun je gewoon het één en ander testen!

QuoteZou wel minimaal een 9voeter doen als ik jou was, of het moet iets zijn wat je niet kan laten lopen.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben ooit met een 6 voet nogwat begonnen toen ik een jaar of twaalf was. Dat was toen helemaal prima, maar nu ik wat ouder (33) en groter ben is dat echt te kort om een beetje lekker te kunnen vissen. Je kunt minder gemakkelijk ver werpen en zit sneller vast in begroeiing die naast je staat.

jagoziva

Quote from: harlin on February 18, 2012, 18:33:23
Heb hier een 5, 2 x een 5/6 staan waarvan de er 1 een echte 6 is geworden.
En een 6 die 30-40cm langer is dan de andere.
Je woont hier niet ver vandaan, we kunnen best wat afspreken.
Morgen kan ik niet, moet even vissen als het nog kan voor het hok hier vol loopt.  ;)

Zou wel minimaal een 9voeter doen als ik jou was, of het moet iets zijn wat je niet kan laten lopen.


Harry ik ga je wel ff bellen voor een afspraak zodat ik ff kan testen maar morgen kan ik ook niet want dat word een rondje nederland voor een paar dingen

Quote from: Herman on February 18, 2012, 12:55:51
Scierra weet ik niet van, misschien Sexyloops (Bert) een PB doen? Hij weet geloof ik daar wat meer van.
De flextec zijn redelijk stugge hengels, je moet er van houden.

hoe kom ik aan zijn emailadres?



jagoziva

Quote from: Team on February 18, 2012, 16:06:29
BESTE jAGOZIVA,

Welkom op de site,  johnbackershengelsport.nl     heeft een goede 3 delige  Snowbee  5/6  hengel  DIAMOND  in de aanbieding staan voor 75 Euro  hengel kost normaal  145 euro. Als je bij HANNUS dat is onze sponsor   MUDLER.nl   gaat die heeft wel een leuke molen en lijn voorje. Ook 
A&M  in oldenzaal heeft leuke goede reels voor weinig geld.  Ook zijn daar de hengels goed en hebben een goede kwaliteitsprijs verhouding. Als je verder vragen hebt gooi ze maar op het forum.


Team
hoi team

dat is allemaal ver weg voor mij en via internet bestellen doe ik niet voordat ik verstand heb van wat goed is maar evengoed bedankt voor je antwoord.
ik ga nu uit van wat de kenners op dit forum mij vertellen ik hoop alleen dat ik alles weet voor het seizoen begint want vliegbinden is leuk maar vliegvissen is toch wel het ultieme.ik heb er zoooooooooooon zin in

Canadian_Streamdance

Hey Beste

ik zie dat je opzoek bent naar een 5/6 setje
ik heb er momenteel 1 te koop hij staat in de rubriek marktplaats op het forum
het is binnen jouw budjet en een heel mooie set die echt nog maar een aantal keer gebruikt is dus ZGAN!
neem eens een kijkje misschien wel iets voor jouw!

#5 setje te koop!

HappyFisherman

Of deze nemen voor het uitproberen:
te koop vliegvisvestje en 5/6 vlieghengel 8ft
(als ie nog beschikbaar is...)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jagoziva

Quote from: Canadian_Streamdance on February 18, 2012, 21:54:19
Hey Beste

ik zie dat je opzoek bent naar een 5/6 setje
ik heb er momenteel 1 te koop hij staat in de rubriek marktplaats op het forum
het is binnen jouw budjet en een heel mooie set die echt nog maar een aantal keer gebruikt is dus ZGAN!
neem eens een kijkje misschien wel iets voor jouw!

#5 setje te koop!

bedankt maar niet wat ik wil want ik wil graag 2 spoelen drijfend en zinkend en dan word het weer teveel
en ik moet volgens de adviezen een 6 9 inch hebben dus het 5/6 mag weg het word een 6 9 inch

Canadian_Streamdance

dan heb ik inderdaad niet hetgeen dat jij zoekt!
veel succes met je zoektocht en hopelijk vind je heel snel een mooie set!

HappyFisherman

Hoe kom je dan aan het idee dat je 2 spoelen nodig hebt (bent in Twente)?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: Herman on February 18, 2012, 12:55:51
Scierra weet ik niet van, misschien Sexyloops (Bert) een PB doen? Hij weet geloof ik daar wat meer van.
De flextec zijn redelijk stugge hengels, je moet er van houden.

hoe kom ik aan zijn emailadres?
Dat is tegenwoordig Speycast, die kan je mailen via:
Hier boven zoek je members op, klik dat open, komt de abc members lijst tevoorschijn.
Klik op S> Speycast.
Linker colom, onder actions, klik je op send personal masage en je kan hem berichten.
Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 22:21:34
ik moet volgens de adviezen een 6 9 inch hebben dus het 5/6 mag weg het word een 6 9 inch

Ik denk dat je nu 2 dingen (aftma + lengte) door elkaar haalt Michel, voor het ijsselmeer en polder is de 5/6 mans zat, en denk dat je 9 feet bedoelt. ;)

Quote from: Canadian_Streamdance on February 18, 2012, 22:36:07
veel succes met je zoektocht en hopelijk vind je heel snel een mooie set!
Mocht het nodig zijn dan pak je maar een hengel van mij zo lang tot je wat naar zin hebt.   ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN