Welke Studs voor Simms Freestone schoenen?

Started by Martijn, May 30, 2019, 12:50:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn

Tja... de kans dat ik het verkeerd doe is aanwezig, maar klein  :P
Ik heb ze bewust niet met de boormachine erin gedraaid maar met een schroevendraaier.... dus niet te lang doorgedraaid....
Ik had al meerdere van dit soort klachten gelezen, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. Hierdoor twijfel ik iets minder aan mijn manier van monteren.

Valt me wel tegen van zo'n duur merk. Als het zo nauw komt dan had dat met grote letters op de verpakking moeten komen te staan lijkt mij "Srew very gently, or you're screwed"  8)

Gert

Ik heb mijn studs, die ik bij mijn Patagonia schoenen kreeg, met een tweecomponentenlijm erin geschroefd, en zeker niet te vast aangedraaid. Maar toch ben ik er inmiddels heel wat kwijtgeraakt. Volgens mij ligt het puur aan het materiaal van de zool. Als die heel flexibel oftewel elastisch is, ben je die studs zo weer kwijt.

goswit

Sja , dan toch maar boutje en moertje gebruiken . 8)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Menno_siemensma

Quote from: Gert on September 04, 2019, 20:54:57
Ik heb mijn studs, die ik bij mijn Patagonia schoenen kreeg, met een tweecomponentenlijm erin geschroefd, en zeker niet te vast aangedraaid. Maar toch ben ik er inmiddels heel wat kwijtgeraakt. Volgens mij ligt het puur aan het materiaal van de zool. Als die heel flexibel oftewel elastisch is, ben je die studs zo weer kwijt.
Dat zou kunnen inderdaad, dan helpt harde 2compo lijm ook niet helaas, waarschijnlijk bijna geen enkele lijm. Maar goed, welke ik heb kosten 6 euro ofzo, ik heb nog halve zakje over, dus ik kan er nog prima wat kwijtraken :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

T probleem is wel dat wanneer je er eenmaal een kwijt bent, dat t gaatje in de zool wat versleten is en je ze daarna nog veel sneller kwijt raakt.

Ik moet zeggen dat ik ook niet het idee heb dat ik met studs meer grip heb op glad gesteente.
Met vilt sta ik volgens mij een stuk steviger.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Vilt geeft inderdaad betere grip op begroeide stenen.
Maar ik was op vakantie in Schotland, en daar op een riviertje gevist met mooie ronde stenen die van een dun laagje alg waren voorzien, wat je er zo af kon vegen. Dus ik betwijfel of vilt dan meer uitkomst zou bieden. Je glijdt gewoon met alg en al van die stenen af ben ik bang.

Mike

Yes, dat denk ik ook. T zelfde heb ik ook op bv de waterweg met al dat wier op de stenen.
Eigenlijk moeten we dus 2 paar waadschoenen hebben.
1 paar met vilt en een paar met studs.
Ik zou dan wel voor schoenen gaan waar de studs al onderdeel uitmaken van de zool en je ze er niet zelf in hoeft te draaien.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

gijsie20

Quote from: Menno_siemensma on September 04, 2019, 23:11:04
Dat zou kunnen inderdaad, dan helpt harde 2compo lijm ook niet helaas, waarschijnlijk bijna geen enkele lijm. Maar goed, welke ik heb kosten 6 euro ofzo, ik heb nog halve zakje over, dus ik kan er nog prima wat kwijtraken :)

Misschien helpt de volgende lijm: Nieuw in ons gamma  :)  ook handig voor schoenzool reparaties, waadpak reparaties etc., werkt voor leer, rubber, zacht pvc etc etc, 2k lijm blijft tot 200% flexibel, https://www.bison.nl/nl/product.5476#ps1

Maar toch gek, ik ben nog geen enkele stud kwijt geraakt in afgelopen jaren, misschien toch combinatie van zool en stud? Ik heb zelf Vison schoenen met rubberen zool en Orvis tungsten studs (niet gelijmd, enkel geschroefd).

goswit

Alleen voor kleine voetjes .   Ik heb ze van Aldi ,passen alleen niet op de waadschoenen ..
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

jo flyfishing

Op ali even zoeken, maar ze zijn voor verschillende maten te vinden.
Ik weet niet of # maten beschikbaar zijn bij de link die ik gaf, maar mijne zijn bedoeld voor maat 44 tot 47.
Ik kan de juiste link nog wel opsnorren als het moet.

Quote from: goswit on September 05, 2019, 22:44:17
Alleen voor kleine voetjes .   Ik heb ze van Aldi ,passen alleen niet op de waadschoenen ..
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain