Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10 Next
Overige locaties - wereldwijd / Re: Bahamas begin Maart '19
« Last post by Mike on Today at 01:34:57 »
Hoi Bone f,

Klopt, niet meer aan gedacht.
Eerste 3 dagen waaide het zo hard dat ik er niet op uit gegaan ben. Alleen met de wind in de rug wat worpjes gemaakt voor het hotel. Dat leverde allerlei klein spul op maar niks bikzonders.
Dit blauwe visje vond ik wel apart want zoiets had ik nog nooit gevangen.

Dag 4 ben ik begin middag naar Sorobon gegaan.
Toen ik aan kwam zakte de moed al in mn schoenen. Er lag een dikke stinkende brei met rottend wier langs de kant. Locals vertelde dat door de storm van de laatste dagen veel zeegras was losgeslagen en dat ligt nu overal te rotten. Daarnaast waren er tussen de 40 en 50 mensen aan t windsurfen.
Er liepen net 2 vliegvissers weg en die vertelde dat ze niks hadden gevangen. Ze vertelde dat er een klein schooltje met bones over het flatje zwom maar ze hadden niks kunnen vangen.
Het schooltje vond ik vrij snel maar dat waren een soort harders en deze hadden geen interesse in mn vliegen.
Ik ben toen door gelopen naar achter, langs het rif. Daar ben ik maar even wat gaan blindcasten in t diepe gedeelte. Ik haakte daar 3 x een grote vis maar ik kon ze niet afstoppen en voorkomen dat ze mij afbraken aan t koraal.
Ik weet niet wat t waren.
Na 2 uur was ik t zat. Alleen wat kleine priegelvisjes gevangen.
Ik ben toen naar het zoutmeer gegaan.
Ook hier lag een enorme hoeveelheid van dat rottende stinkwier en het water was vies, roodbruin en troebel.
Mn maatje en ik stapte in het water en we zagen al vrij snel hier en daar wat bonefish. Om deze te kunnen aangooien moest ik tegen windkracht 5 ingooien en het lukte me niet om mn vlieg voor de vis te krijgen zonder ze te spooken.
Na ongeveer 10 min kwam er iemand langs gereden die ons zag vissen. Deze dwaas ging boven op zijn rem staan en veroorzaakte bijna een aanrijding met 2 andere auto's, alleen om tegen ons te schreeuwen dat we daar niet mochten vissen en dat hij de politie had gebeld.
We zijn toen wat verderop nog even gaan proberen.
Daar zag ik ook hier en daar wat kleine groepjes bones maar deze zaten helemaal in de kant. De zon stond te laag, het water was te troebel en het waaide te hard om ze goed aan te kunnen gooien. Na een uur proberen was mn maatje het zat dus zijn we gestopt.
De dagen erna hadden we andere bezigheden gepland en heb ik niet meer gevist.
De laatste dag ben ik in mn 1tje naar de zoutpannen gegaan.
Ik ben toen op advies van een medeforummer een stuk verderop gaan vissen.
Hier vond ik een plek waar ik met de wind in de rug de flat op kon.
Meteen zag ik een aantal kleine bones over de flat schuiven. Dit leverde binnen 3 worpen een bone op.
Ik ben toen meteen een stuk verder gelopen zodat ik vanaf de weg niet meer zichtbaar was. Onderweg zag ik hier en daar nog wat bones maar deze zaten in stukken turtle grass op maar 10 cm water. Telkens als ik ze aangooide kwam ik vast te zitten in het gras en spookte ik de vis. Verderop zag ik een kerel staan die met een werphengel stond te vissen. Hij was boven een mud aan t blindcasten en ik zag m regelmatig met een kromme hengel staan. Ik wilde ze echter op zicht aangooien dus ben ik verder door gelopen.
Inmiddels was de zon mij al een stuk voorbij en daardoor kon ik ze niet meer goed zien, tenzij ze tailde of "nervous water" maakte. Ik ving er toen nog 1. Toen ik nog verder liep kwam ik een hele grote groep flamingo's tegen.
Om deze niet te verstoren ben ik terug gegaan. Op de terugweg viel mij op dat het water ietsje lager stond. Ik zag ook bijna geen bones meer.
Later zag ik op de getijdentabel dat het water net begon te zakken toen ik was begonnen met vissen.
Ondanks dat het tij verschil daar maar enkele centimeters is, is dit dus wel wel een cruciale factor.

Vwb het gedoogbeleid voor het vissen op de zoutpannen.
Ik vrees dat dit idd voorbij is.
Zelf ben ik niet weggestuurd maar ik begreep van een aantal mensen die ik heb gesproken dat je absoluut wordt weggestuurd als ze je betrappen. Ook zijden er een aantal dat je er prima kan vissen en dat het wel wordt gedoogd. De meningen zijn een beetje verdeeld dus maar ik denk idd dat ze sinds korte tijd een stuk strenger zijn geworden. Veel mensen bellen ook meteen politie of stinapa als ze je zien vissen.
Dit zou volgens locals gekomen zijn door 2 dingen.
Grote groepen vliegvissers van 4 tot 6 personen die dwars door de broedplaatsen van de flamingo's banjeren.
Maar de voornaamste reden waren locals die snachts netten uit zetten en de eetbare vis mee namen en de rest dood op de kant smeet.
Ze zijn toen een stuk strenger geworden.

Al met al heb ik dus 2 middagjes gevist en dat leverde ook maar 2 bonefish op
Ik heb later nog wel een aantal vissers gesproken en nog wat tips gekregen. Hier en daar werden toch ook door vliegvissers redelijke aantallen gevangen.
Ik denk dat het dus zeer goed mogelijk is om op Bonaire DIY bones te vangen maar je moet er ff tijd in steken en je moet goed weten waar je moet zijn op welk moment van de dag.
Ik heb zelfs vissers gesproken die Permits hadden gezien.

Ook was er een kerel die snachts voor t hotel viste met een werphengel en hij ving een baby tarpon en wat baracudda's.
Een duiker die ik sprak had snachts gedoken en liet mij filmpjes zien van mooie tarpons, die hij had gefilmd vlak voor t hotel.

Ik ga zeker nog terug naar Bonaire om er te vissen.
Ik was nu met een maatje die vissen niet echt leuk vind dus hebben we niet echt ons best gedaan. Ook mede dankzij het slechte weer.
Volgende x ga ik met een andere fanatiekeling en dan gaan we er ff flink tijd in steken en dan gaan we zekers meer vangen.
Mededelingen, Agenda, Acties & Evenementen / Re: Forumdag Baggelhuizen 2019
« Last post by Gert on March 23, 2019, 23:28:43 »
Ook ik heb me uitstekend vermaakt en heb er 6 mogen landen. En 2 gelost, dus er valt nog wat te leren of accepteren.
Wel ontdekt dat mijn waadbroek lek is; nu nog ontdekken waar.

Organisatie en aanwezige forumleden bedankt voor deze mooie visdag. Was het ritje inderdaad meer dan waard.

Groet,
Gert
Vliegvismateriaal - hengels, reels & lijnen / Re: Sinktip 7wt advies gevraagd
« Last post by Bone F on March 23, 2019, 23:01:15 »
Is het een rare gedachten kronkel als ik zeg dat je met een drijvende volglijn meer aanbeten mist omdat er sprake is van een S in je lijn door het drijvende deel. Als je een fullsink neemt, ik ben ook een fan van de Sixt Sence,  heb je, als je je hengel goed richt, maar 1 (C) bocht. Uiteraard niet te gebruiken met een stenige oever of stenen onder water anders sta je wel weer erg snel bij de winkelier. ;D Ik heb op dat gebied enige ervaring helaas......... >:(
Algemeen - Van alles en nog wat ... / Re: Maurice is jarig
« Last post by maurice on March 23, 2019, 18:59:05 »
dank u
HelpDesk, Polls & Enquetes / Re: Tapatalk?
« Last post by MartinT on March 23, 2019, 16:11:56 »
Werkt inderdaad weer
Alleen zoeken nog niet. Krijg steeds de melding dat de vorige zoekactie binnen 10 sec. is, wat niet het geval is.
Tja, en de waterstand is nog niet op orde. Volgende week een vistrip gepland in de Ardennen maar of het visbaar is zal erom houden.
Swaps / Re: Terug van weggeweest: uitnodigingsswap voorjaar 2019
« Last post by Inderk on March 21, 2019, 13:49:40 »
 Dank voor de uitnodiging, ik doe mee!
Langsgaan is altijd een goed plan - muv vandaag als je er al zeker van zou zijn om een Orvis aan te schaffen:

Save £25 when you spend £150, save £50 when you spend £200, save £75 when you spend £250. This offer is valid by shopping online at orvis.co.uk, and by phone at 0333 400 4177 (please provide special offer code SPRP19). Valid on full-priced merchandise purchases only. Not valid on previous merchandise purchases, select product promotions, Gift Cards, guns, cartridges, schools, or travel packages. Cannot be combined with any other promotional offer. Taxes, shipping, and handling do not count toward the qualifying amount. For single-use only. No cash value. Coupon valid through 21st March 2019 at 11:59pm GMT. Other exclusions may apply.

Alleen vandaag (21 maart) nog!

Geldt dus bijvoorbeeld ook op een Clearwater hengel - 179 pond ipv 229 pond. 1 pond is momenteel 1,15 Euro.
Swaps / Re: Is er interesse in een zeeforel swap?(inschrijving Closed)
« Last post by Ochi on March 20, 2019, 19:04:11 »
Touchdone Sjo, pb gelezen ::goodjob::

Scara ik ken het gevoel, soms om gek van te worden, maar door dat gevoel te kennen heb ik zoveel geleerd qua werpen, vissen en no nonsens  ;D

Greetz Ochi
Nederland - Rivieren & Kanalen / Re: Hoog water
« Last post by sjoerd on March 20, 2019, 16:44:00 »
Dat hangt ervanaf. Is het water dan nog hoog. Dat is de vraag nog maar. Die periodes zijn nooit wekenlang.
Dan  is het afwachten wat de temperatuur doet. Maar als de omstandigheden gunstig zijn kun je de nodige vissoorten op de uiterwaarden verwachten. Toptijd is echter hoogwater in de zomer  omdat je dan niet met paaiende vis te maken hebt zoals in het voorjaar ,maar dat komt helaas zo niet vaak voor.