sedge

Started by marc, March 01, 2011, 20:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marc

moest wat met een (nieuw )materiaal,ooit meegebracht van een bloemenzaak(verpakkingsmateriaal)
de bedoeling was om er vleugeltjes van te maken voor een sedge .



dubbel leggen en een sigarettenvloeitje tussen leggen ,dit geheel tussen wingburner leggen ,ruwweg overtollig materiaal wegknippen ,nu een aansteker ter hand en de uiteindelijke vorm branden naar de vorm van .

droge vlieg haak in de vice en een body van seals fur dubben (tot paar mm haakoog) ,bovenkant body de uitstekende haartjes wegknippen,daar de vleugel bovenop en een hackle om de vlieg te voltooien.



makkelijk zat en drijft goed .
te binden in de gewenste kleur  ;)

wat willen jullie nog meer?? :'(
bindplezier allemaal
marc

HappyFisherman

Mooi idee en direct een struktuurtje er op! Blijft dat vloeipapier wel goed er tussen zitten als het nat wordt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Ja mooi Marc

is dat blad van de hortensia ?
kon me herrineren dat men hier ook mee zat te binden.

sedge,s binden is mooi wark hoor

Sieger

Mooi Marc... mooie vleugels ook... Kan inderdaad ook met blaadjes van Hortensia's.. tussen van dat Scotch-tape plakken en uitsnijden.. heel mooi..



Sieger

marc

vloeitjespapier zit er alleen tussen om te verhinderen dat de zijkanten van de vleugel aan elkaar plakken bij het branden ,wordt uiteraard niet mee ingebonden .
ddor het vloeitje kan je de vleugel openvouwen ,anders lukt dat niet  ;)
die gedroogde bladen van bloemen zijn alleen voor de show,niet om mee te vissen ,zijn zo stuk.
wat ik zelf gebruik is een kunststof verpakkingsmateriaal ,drijft uit zichzelf al .
marc

Sieger

Ah ok... ik dacht dat ze daar ook gewoon mee visten.. waarschijnlijk maar heel kort dan... Dit spul is dan wat handiger... :)


Sieger

Rossie69

zelfs gebruik ik van vezel matjes uit de auto wereld