Welkom wh82

Started by Vliegvissers.nl Team, June 14, 2015, 15:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo wh82 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


wh82

Hallo allemaal,

Ik ben Wim. Na +/- 16 jaar geen vliegenhengel aangeraakt te hebben heb ik het afgelopen weekend weer opgepakt.
16 jaar terug brak ik mijn vliegenhengel tussen een autodeur 9 ik was destijds 16 (of het gebeurde toen ik 15 was dan is t 17 jaar) en dat was voor mij einde vliegvissen.

Destijds viste ik op alles wat ik tegenkwam en ik geschikt vond voor de vliegenhengel. Snoek deed ik liever met de spinhengel dus was t vooral Voorn en Baars.
Ook viste ik af en toe en ook met wisselend succes op het Oostvoornse meer. In het buitenland (eigenlijk altijd frankrijk) heb ik vooral kopvoorn en barbeel gevangen, forel / vlagzalm was een zeldzaamheid.

Zaterdag ben ik dus weer begonnen. In het begin van de middag ben ik bij Ton Temming (Traditional) langsgeweest een een set aangeschaft bestaande uit:
(Traditional) Scales Prototype #4/5 hengel, een Orvis Clearwater II reel en een Clearwater lijn. (en uiteraard leaders, tips, vliegjes enz.)
De Scales zou een betaalbare serie van Traditional moeten worden.

Eigenlijk dacht ik aan een Orvis Encounter set, goede verhalen over gelezen, daar heb ik ook mee getest. Ton nam gelijk ook zijn eigen gebouwde "Scales" prototype hengel mee.
Hoewel de Orvis Encounter een prima set is, beviel de scales me veel beter, veel makkelijker en preciezer werpen. Voor de zekerheid ook nog getest met een St Croix Rio Santo, ook deze viel uit in het voordeel van de scales. Het was gelijk ook fijn om te constateren dat ik nog enigzins kan werpen. Ik gebruik uiteraard m'n pols te veel (vroeger ook al, moet ik vanaf) maar ik kreeg de lijn wel een redelijk eind weg.

's Middags gelijk een half uurtje in de Alblasserwaard wezen vissen. Hoewel het behoorlijk hard waaide was het erg leuk en heb toch nog wat kunnen vangen op een nimfje.

Zoals jullie wellicht in mijn eerste topic hebben kunnen lezen wil ik binnenkort is vlak over de grens in Duitsland proberen een Forel te vangen.


Raymond

Welkom Wim, veel plezier hier op het forum...
::wtf::

HappyFisherman

Welkom en veel plezier hier.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Welkom Wim... veel plezier hier...


Sieger

Team

Wim welkom en veel plezier  op het forum
NUNC  AUT  NUNQUAM

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

wh82

Bedankt allemaal voor het warme welkom!

Ben al veel leuke onderwerpen tegengekomen zoals Zeelt op de vlieg. Ik heb gisteravond in de buurt geprobeerd voorns te vangen (zonder succes overigens) ik zag wel zeelt maar geen voorns. Sowieso vond ik voorns op de droge vlieg altijd het leukst vroeger en daar waaide het gister te hard voor. Daarom gelijk eens gekeken naar zeelt op de vlieg op t forum vandaag. Lijkt me leuk, wel moeilijk. Vroeger vaak zat zeelt aan de dobber gevangen maar t is een moeilijke vis waar je veel geduld voor nodig hebt (wordt dan ook wel beloond).

Volgende keer ga ik maar weer de polder in want dit water (in het park) lijkt meer karper e.d. dan voorn/baars.

Gerrit59

Welkom op dit forum Wim!

Gerrit

wh82

Nog bedankt Gerrit!

Nu ik vliegvissen weer heb opgepakt brengt dat oude herinneringen boven. Vond t leuk om eens wat met jullie te delen:

Gardon de Mialet +/- 1997



Gardon de Sainte Croix +/- 1997


FSCHAMP

 ::welkom:: Wim, schitterende foto's en nog veel lees plezier hier op het forum.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wh82