Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

wh82

Blank gisteravond. Eerst weggestuurd en daarna aan de Oude Maas niks gevangen. Ik zat er met nimfjes en ik denk dat ik iets "flashiers" had moeten gebruiken gezien het troebele water.

@p.forel: Ik werd weggestuurd van de develweg (zag er veelbelovend uit), schijnt verpacht te zijn. Bij de kijfhoekkerk in de buurt (waar het wel mag) was het riet dusdanig dik dat ik niet bij het water kon komen.

Gert

#826
Elke dag fiets ik, op weg naar huis uit m'n werk, door het Amsterdamse Bos en de laatste tijd ziet het in 1 van de vijvers zwart van de vis, vermoedelijk blankvoorn. Dus daar wilde ik wel eens een hengeltje voor meenemen.
Vaak staat er op de enige plek waar je een beetje behoorlijk kunt werpen, een kunstschilder maar gisteren was die mooi op tijd opgehouden en kon ik er staan.
Heb wel wat blankvoorn(tje)s gevangen, maar de meeste waren baarsjes - die zijn blijkbaar zo gretig dat ze de voorns te snel af zijn. Haak zat dan ook meestal erg diep.
Maar wel leuk: een palomino als een soort van gurgler door het wateroppervlak trekken en ze rossen er prachtig op.

Groet,
Gert


p.forel

Wh82   Je kan het ook in de devel zelf proberen daar is plek zat om te vissen

Vanaf kijkhoek tot aan einde devel in zwijndrecht .

Er is zo donders veel water  in de drechtsteden dat vis jij je hele leven niet meer uit !!

Raymond

::wtf::

gijsie20

Quote from: Raymond on July 01, 2015, 19:15:38
Over vlagzalmen gesproken...

https://www.facebook.com/vbcgeul/videos/1674017826161499/?pnref=story

Mooi filmpje Raymond! Dat gaat goed zo te zien, hopelijk blijft het goed gaan. Er zijn in het verleden wel meer experimenten geweest met vlagzalm in NL, maar daar is niet veel van over gebleven  :(

Hidde

gister ook tijd vrij kunnen maken , lekker naar de Europoort gereden om weer te zeebaarzen.
week ervoor ander tij en geblankt...

deze x iig na een half uur een kleintje, uurtje later een lekker maatje dat goed los ging! wat trok die lekker de lijn uit mijn hand met zijn aanbeet,daarna lekker kris kras door het water schietend. toch wel fijn die 40-00 , .. kun je tenminste een beetje tegendruk zetten..
na een foto ook weer terug , beetje jammer dat ik mijn camera er achteraan gooide,... wel de foto´s kunnen redden camera toch echt dood...

vervolgens een uur niks , 1 x beet en door het volledig gezakte water vaak vast en heel wat streamers armer.. maargoed , toch 2 zeebaars.
toch nog even om de hoek gaan kijken,daar zou het lastiger zijn op de stenen maar dieper..,kom ik daar staat er een versmijter.. niuks,nada geen schub zegt hij , sta hier al de hele dag, wat keek hij zuur zeg toen ik er na 5 min op 20m afstand een uithaalde , 40/er.hij ging maar in zijn auto zitten.
na een foto en terugzetten had ik er in 2 worpen weer een! nog een 40-er , toen ik omkeen naar die gast in zijn auto zag ik dat hij weg was.. maar goed ook denk ik..

maargoed , foto's

vis 1

vis 2

vis 3

vis 4


MarcelN

#831
Kicken weer Hidde ::goodjob::

Haha camera mee gegooid, 'kzie het al voor me ;D

Joost S.

Zijn die vlagzalmen pas 1 jaar oud?

Schitterend!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Roel

Vanmorgen stond er karper op het menu. Eerst de jongens naar school en toen snel de spullen gepakt. Nu heb ik ooit 2x met de pen op karper gevist (en gevangen), maar dat was puur geluk.
Vanmorgen stond vooral in het teken van spotten, aangezien ik geen idee heb waar die beesten zich hier ophouden.

Nu is er een slootje waar ze zeker zitten, dus dat werd de eerste plek. En zowaar: er zwommen er 2 precies aan het begin van de sloot. Ze zwommen steeds op en neer, dus ik wilde mijn kansen vergroten. Op 1 plek hondebrokken en kijken of ze willen azen en op de andere met de carpbol.
Tjonge, wat spannend zeg! Het lukte me zelfs om aan te werpen zonder ze weg te jagen!

Maar helaas: geen zin in de carpbol of de brokken. Na een uurtje vertrokken, want het was al 30 graden (om 10 uur) en ik zat in de volle zon.

Volgende keer trouwens mijn 3tje mee, want wat zwommen daar knijters van ruisvoorns rond! Zij hadden wel zin in de hondebrokken.....

Wordt vast vervolgd!

wh82

Hier de kneiter van de dag  ;D ;D ;D

jo flyfishing

Zo de 2e zeebaars sessie zit erop.
1e geblankt. 2e eent(je) gevangen.
Het gaat in stijgende lijn.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#837
Mooi Jo ::goodjob:: zwemt die weer(ondermaats) en nu wél zonder kleerscheuren? :P stond je nu weer bij die steile kant(uitlaat) of de overkant net als Hidde?
Ik vind die steile kanten maar lastig, misschien handiger met een touw aan je auto, linke soep dat glijden daar voor ons oude mannetjes ::)

jo flyfishing

#838
zoals meestal alleen een klein gaatje in de bek, foto als de omstandigheden het toelaten en  dan terug het sop in: dat heb ik je al uitgelegd.
Soms, en niet altijd, gaat er een visje mee dat ik in het laatste uur dat ik plan te vissen vang, als het tussen de 45 en 55 cm is.
blauwe ep streamer, zonder weerhaak. (helemaal tevreden nu?)

Was gisteren, met Hidde's broer, voor die naar groenere oorden gaat. Visje was aan de spui, niet ver van de uitlaat. nog een aanbeet gemist ook.
Wel vis zien en horen jagen.
Ome agent was trouwens op post daar, na een babbeltje wist Arjan te vertellen dat hij zelfs niet wist hoeveel vissen je mag meenemen. :o

Daar aan de boei ook geweest, maar niks gezien, net zoals de pluggers die daar bezig waren.

Quote from: MarcelN on July 03, 2015, 18:01:47
Mooi Jo ::goodjob:: zwemt die weer(ondermaats) en nu wél zonder kleerscheuren? :P stond je nu weer bij die steile kant(uitlaat) of de overkant net als Hidde?
Ik vind die steile kanten maar lastig, misschien handiger met een touw aan je auto, linke soep dat glijden daar voor ons oude mannetjes ::)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

#839
Is dat een evotec # 6 waar je mee vist? Leuke sport op de 6 lijkt me.( en grotere exemplaren lijken wat minder voor te komen las im ergens) Al gaat die 8 van mij ook mooi krom..

Je vist vaker met mijn broer dan ik... :P  Kom je nog wel eens tegen denk ik ad waterkant.

MarcelN

#840
Naar ik begreep moet je meer afnemen en pas dan 'mag' je meevissen met je broer Hidde ;D
Gaan we eerdaags nog eens Hidde, eind volgende week ofzo?
Ik heb wat meuk besteld bij broerlief, misschien komt hij ook :P

Overigens kun je die baarsjes makkelijk met een 6 belagen, ik vind het maar slappe beesten en ik niet alleen ;) :-X

Hidde

Koop genoeg bij mijn broer... Althans,dat vind mijn vriendin..
Arjan is denk ik iets meer van het last minute werk,met die kids moet ik het plannen..

Eind volgende week kan misschien wel,even kijken hoe de voorbereidingen gaan voor de vakantie naar zweden,camper moet nog eea aan aangepast worden..
En ik heb veel verspeeld laatste sessie, moet eerst binden.

Wbt die slappe zeebaars... Vind ik erg meevallen,die 2e vd laatste sessie ging lekker los., vind het leuke visserij.

jo flyfishing

#842
De evotec #6 9'6 is een leuke hengel en kan best wel een visje aan. Ook al een snoek van 90cm mee gevangen zonder enige moeite.
Mijn scierra #8 is voor de 2e maal op het zelfde punt gebroken, moet nog bevestiging krijgen voor een nieuw reserve onderdeel.
Toch ook ook andere #8 bij je broer besteld :-).

En ja, last minute was wel van toepassing, (bij mij niet, mijn gerief lag al in de auto toen ik naar kantoor vertrok in de ochtend )
Ach ja, het bloed kruipt enz. Het genot van het beetje zilte geur dat nog boven alle andere geurtjes komt in de europoort....
Trouwens lang op voorhand plannen werkt ook niet altijd. remember de forum OVM dag?  ;D
Het is een hobby en leuk moet het blijven. Als je je in 1000 bochten moet wringen om er te geraken, is de lol er ook af.

tot aan de waterkant. kijk er naar uit.


Quote from: Hidde on July 03, 2015, 22:54:02
Is dat een evotec # 6 waar je mee vist? Leuke sport op de 6 lijkt me.( en grotere exemplaren lijken wat minder voor te komen las im ergens) Al gaat die 8 van mij ook mooi krom..

Je vist vaker met mijn broer dan ik... :P  Kom je nog wel eens tegen denk ik ad waterkant.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

tb

Net voor de tweede keer in mijn leven gaan vliegvissen.  Had een uurtje tijd.   7 baarzen in eerste half uur daarna niets meer.....  Maar zalig dat vliegvissen!

bartkoper85

Vanmorgen eindelijk mijn nieuwe #5 eens goed kunnen testen. Harde aanbeten van de baars. mooie actie die a&m #5. lekker zacht!
Viel op dat de baarzen op half water bezig waren.

Huib.H

Vanmorgen een voorntje gevangen met een oranje rug.
Weten jullie of dit vaker voorkomt?
Ik heb ze nog nooit zo gezien, dacht eerst dat ik een goudvis zag zwemmen
maar was toch echt een voorn.

Groeten Huib.

[attachment deleted by admin]

Floor

Kijk maar ééns bij de vijverafdeling van een willekeurig tuincentrum. Grote kans dat je er dan nog véél meer ziet.  :)
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

maurice

das een Rozet, een gekweekte goudvoorn
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Huib.H

Oke bedankt, toch niet zo zeldzaam als ik dacht.

Groeten Huib.

Joost S.

#849
Met die hitte heb zelf ik geen hengel aangeraakt. Zeker zaterdag en zondag was het bijna luchthappen voor mij haha. Was ook smogalarm.


Wel langs het water gelopen. En..... Doodse stilte. Natuur lijkt wel even stil te staan met die hitte.

Is ook ondiep water. Warmt snel op natuurlijk, dus zal niet overal zo zijn geweest waarschijnlijk.


Edit

Nog even twee uurtjes geweest, maar nog steeds geen enkele activiteit. Wel weer lekker hoor, die zomeravondjes langs het water.