OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Scaramouche

Leuk filmpje Marcel, en mooie vissen. Valt dus nog wel te vissen daar. Groeit het in de komende weken dicht tot aan het oppervlak>
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Ja nog een paar van dit soort dagen en het 'gras' staat idd tot het oppervlak, ik ben er eens met een cheapo Lidl opblaasbare kano overheen gepeddeld en het lag er vol met forel tussen :o
en ga er maar niet op vissen, want je verspeeld ze allemaal! Duiken erin, draaien erom en weg vlieg, arm beest :'(

Scaramouche

ja precies, ik heb al wel eens een forel zien zwemmen met een paar meter lijn en wier achter zich aan. Moet je niet willen.

Vanaf wanneer is er weer veilig te vissen? oktober of zo?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Ooo maar je kunt er nog wel vissen hoor, alleen die 2e dam NW-side is dan gras binnenkant, de rest is best te doen.
Of het verstandig is met dat warmere water die forellen drillen....je moet ze wél 'kort' houden!
Ik heb samen met Sjoerd iemand een forel zien drillen :'( die kwam 10x boven water, dan moet je doorzetten en boven houden, kun je hem zo scheppen. Schijters....

Franky Boy

Niks mis met het filmpje en de muziek.
Blues past wel bij de situatie van het Oostvoornsemeer van de laatste jaren...
::hulp::

Joost S.

Schitterend Marcel, dankjewel voor de moeite.

::goodjob::

Prachtig viswater!

Bert J.

Mooi gemaakt Marcel. Heerlijk om naar te kijken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Bedankt Bert, dat gaat mij beter af dan die glibber rotsen :(
@Franklin, weet jij al wat die werkzaamheden/vorderingen zijn op het OVM van die meet toestanden?
Zover ik begreep ging het om een beestje wat de wrakken opvrat, maar misschien weet jij meer ::)

Ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar was net wel bij een kenner en weer veel geleerd over hoe sommige veel vangen :-X voortaan maar lijmen ipv binden :)

Lowlander69

Was ff genieten. top ::goodjob::

groet Harry

wh82

@MarcelN, ze zijn weg bij de loswal.
Ik ben er gisteren geweest, vooral om te oefenen met werpen in de wind maar hoopte natuurlijk ook wat te vangen maar helaas.

Twan

Terug van vakantie en ik vraag me af hoe het staat bij het OVM met de vangsten en belangrijker nog, hoe staat het met de alg?

MarcelN

Ik rij er tijdens het zeebaarzen vaak even langs aan de LosWal puur om te kijken, wat ik aantref is helaas veel wier en troebel water in verhouding met het voorjaar.
Soms zie ik alleen een paar BBoten langs de dammetjes dobberen, verder zie ik niemand.
Wél is het er mooi opgeknapt op de kant van de LosWal, de parkeerplaatsen zijn voorzien van nieuwe frisse schelpjes bedekking en er zijn op een aparte parking ernaast zelfs toiletten geplaatst ::goodjob::
Hoe de vangsten nu zijn weet ik niet, de laatste keer (2 maanden terug ofzo) had ik er een 10-12 vissen 50/50 bot/forel. Ze zullen vast nog wel makkelijk :-X te verleiden zijn, of je dat wilt met dat inmiddels hoog gegroeide gras is een tweede... ::)

Twan

Ok. Thnx voor je snelle reactie. Gr twan

Hidde

Ben benieuwd naar wat foto's twan .... Weggeregend?

sjoerd



Regen Hidde?? We zijn net terug van 5 weken Noorwegen en Zweden. Van die 5 weken amper 3 dagen regen gehad. Wel was het frisjes maar daar kun je je op kleden. Ook een aantal hele warme dagen gehad.
Vliegvissen in zee was heel goed met fikse pollacken . De rivieren stonden te hoog. Mijn favostekken waren niet bereikbaar :-[
Nog veel sneeuw in de bergen.
Verslagje volgt later nog.....

MarcelN

Wat een rare vissen komen er via die inlaat allemaal in het OVM zeg :o ziet er sterk uit Sjoerd ::goodjob::
Ik had vanmiddag 2 kleine zeebaarzen, ook in het OVM ja  ::)

Beertje

Eet je die Sjoerd? En zo ja, smaken ze?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

Ik had begrepen dat als het zomer wordt, je dan niet op op het ovm gaat. Omdat de vis er slecht tegen kan, een zware dril.

Maar wanneer is dat dan als jullie er nu nog zitten te vissen?


sjoerd

Quote from: Beertje on July 18, 2015, 22:00:08
Eet je die Sjoerd? En zo ja, smaken ze?

We hebben van de vele vissen, er slechts eentje(die van de foto) meegenomen. Smaakt goed en we hebben er twee keer goed van kunnen eten!

Marcel: pollack is de Noorse zeebaars wat mij betreft. Loeisterk, agressief en prachtig om met de vlieg te belagen.

Joost S.

#419
Quote from: Joost S. on July 19, 2015, 07:24:34
Ik had begrepen dat als het zomer wordt, je dan niet op op het ovm gaat. Omdat de vis er slecht tegen kan, een zware dril.

Maar wanneer is dat dan als jullie er nu nog zitten te vissen?

Heren, hoe zit het nu precies? Kan ik over een week of twee daar een dagje gaan vissen? Of is dat niet aan te raden?

Of wellicht alleen als je ervaren bent (gewoon zeggen hoor als dat zo is aub) en niet al te licht spul hebt? (Ik heb een #5)

Het lijkt me heerlijk daar in je zwembroek door het water te struinen op jacht naar mooie vis.

Twan

Wij zijn er vandaag geweest, omdat wij stonden te finten en geen enkele activiteit zagen, zijn we snel verkast naar het OVM.

We hebben enkele uren gevist en 1 forel en 1 bot gevangen. Ik heb geen vis zien stijgen, maar droge zwarte vlieg werd blijkbaar wel heel agressief gepakt door een mooe forel. De bot werd met een glaslijn op een zwarte woolybugger gevangen.

Wat me wel opviel en dat maakt me nieuwsgierig, dat was het feit dat ik een school haring opgejaagd zag worden voor mijn neus.
Eerst door aalscholvers en later door een vis (of meerdere vissen). Deze vis was zo agressief aan het jagen dat deze meerdere malen boven het water uit kwam.
Zover ik kon zien was het geen forel, maar leek het zeer sterk op een zeebaars. Mijn vraag is, is er iemand bekend met het feit dat er zeebaarzen op het OVM zitten? Of ben ik kierewiet aan het worden? ;D ;D

Franky Boy

Grote vis die achter de haringen aanjaagt?
Vaak is dat bruine forel of saibling (saiblingen zitten in de zomer echter diep) of heel grote regenboogforel.
Er zitten hopelijk ook nog zalmen en die hebben haring bijna als hoofdvoedsel.
Er zijn wel jonge zeebaarzen met het ingepompte water meegekomen, maar daar is niets meer van vernomen.
Ik ben ook benieuwd wat voor vissen dat waren! :)  ???

Twan

Weet jij hoe groot die zeebaarzen ongeveer waren? Ik denk dat de vis zo'n 35 a 40 cm was.

Dat zalm- en forelachtigen daar op de haring jagen is me wel bekend, maar deze vis was echt anders.

Franky Boy

Die baarzen waren vier jaar geleden ongeveer 20 cm (volgens de bekende beroepsvissers die ze in zijn fuiken ving).
Ze zijn nooit door sportvissers in het OVM gemeld.
Zouden nu al VEEL GROTER moeten zijn dan de maat die jij waarnam.
Die maat (rond de 40 cm) komt wel weer overeen met de maat die de zalmpjes van vorig jaar nu zouden moeten hebben.
En zalmen jagen heel erg agressief...

MarcelN

Ik had dat van dat jagen op die kleine zenuwachtige haringen eerder al gemeld, dat waren regenbogen en die haringen én de forel knallen zowat de dammen op!
Zeebaars niet gezien daar.