Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

maurice

#1200
CDC van Martens, geweldige kwaliteit en snelle levering en vooral betaalbaar.
5gr naturel brown, 5gr naturel dark gray en 2gr wild duck voor de kleine vliegjes.

Daarnaast 45 klosje binddraad ( Dyneema)
30 klosjes normaal en 15 klosjes dunner voor kleine vliegjes.
Daar moet ik de winter wel mee doorkomen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Dat dunne wil ik ook wel eens zien :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Airflo sixsense di5 voor mijn #5, mooie lijn!
Tight lines!!

Joost S.

Ah! Mijn mcflyfoam binnen. Nu eens kijken of ik een goede, drijvende karpervlieg kan binden.

Had gelezen dat het een eenvoudige vlieg is om te binden, en best te doen zonder vice.

Ik ben benieuwd.

PdH

Quote from: PdH on June 21, 2015, 14:08:08
Net haken en CDC besteld bij Muddler.
Kan ik ook eens de fameuze Jabba proberen te binden.
Spullen binnen. Nu nog ff tijd vinden om te binden. Hannus bedankt.
Goed geregeld.
grtn, Peter.

bartkoper85

Vandaag mn A&M #5 en R7 5/6 reeltje met wat klein spul binnen gehad. Omdat ik wat vaker op baars ga proberen met de vlieg en ik al goed tevreden was over hun #3 deze genomen. Fijne zachte hengel en die reel is echt heel erg mooi! blij mee! :)

Twan

Een nieuw hardy setje  ;D

Hardy Zenith 8'6 #4 en een Hardy Ultralite 3000 DD reel

MarcelN

 ::goodjob:: uit de UK van die aanbieding? ;)
Ik heb vorige week de Loop Speedrunner met 2 xtra spoelen en 3 lijnen mogen ontvangen, ook een nieuwe Hardy Zane 2 met #11 lijn en diverse tips en 300m backing ::) kom maar op Bones :P
nu nog de hengels... :-\ enne een Beamer 530D om mij naar de stekken te brengen :-X

Twan

Nice Marcel, mooie spullen!!

Ja leuke prijzen op het moment. Scheelt 300 euro op een setje.

jelle

een tube UV reparatie voor mijn waadpak.
was nodig ook nadat ik een prikje van super goed prikkeldraad had gekregen >:(  ::wtf::
pak getest en weer waterdicht
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

MarcelN

Quote from: Twan on July 27, 2015, 21:53:12
Nice Marcel, mooie spullen!!

Ja leuke prijzen op het moment. Scheelt 300 euro op een setje.
Ja daarom maakte ik er ook een TIP van hier, wilde al zoute poken daar bestellen maar die zijn weg :( en nu ben ik echt leeg :-\
Ik ga maar eens andere hobby's opruimen.

Twan

Jouw TIP heb ik niet meegekregen, maar bij meerder webshops zijn al veel hardyspullen weg nu.


Twan

Hahaha lol, zonder dat ik dat had gezien ben ik zelf al zoekende ook op deze webshop gekomen. Toch bedankt voor het delen  ::goodjob::

Niet geheel tevreden, want de voorraad klopte blijkbaar niet. De hengel en de reel waren beide niet voorradig en heb mijn geld terug gevraagd, maar nog niets gehoord. Even afwachten nog. De meeste bekende webshops in engeland hanteren nu soortgelijke prijzen voor de hardy spullen. Ook in ierland. Ik heb de spullen nu ergens anders besteld.

maurice

2500 gamakatsu F11  verschillende maten en 2 modellen.
650 daiichi 1130 in 3 maten
500 tungsten koppen verschillende maten en kleuren.
20 pakken genetic dryfly hackle veer # 12 tot 18 verschillende kleuren.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan


gijsie20

Quote from: maurice on July 31, 2015, 09:47:01
2500 gamakatsu F11  verschillende maten en 2 modellen.
650 daiichi 1130 in 3 maten
500 tungsten koppen verschillende maten en kleuren.
20 pakken genetic dryfly hackle veer # 12 tot 18 verschillende kleuren.

Je bent nogal wat van plan  ;D

maurice

Ja klopt, de winter doorkomen :P
Maak elk jaar 90% van de vliegen weer op nieuw.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Mooie oogjes voor mijn zeebaarsstreamers en fijn dyneema binddraad voor weinig bij A&M.


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Marco B

Via MP 2 boeken van Hugh Falkusvoor een redelijke prijs op de kop getikt: Salmon fishing, a practical guide en Sea trout fishing. Behoren wat mij betreft tot de beste boeken die ooit over deze onderwerpen zijn geschreven. Mooi leesvoer voor de winter.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

Een Whiting grizzly spey hackle cape. Ondanks de prijs toch maar gedaan en geen spijt van: er komen mooie garnalen van  :)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN


jo flyfishing

Ga je professioneel beginnen binden?
Ik gebruik bugbond om de oogjes vast te zetten, en werk af met nagellak.


Quote from: MarcelN on September 10, 2015, 20:15:19
6 tubes 'ogen' lijm , helaas is de €>$ zowat gelijk.... http://www.ebay.com/itm/191538194877
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#1223
Dit is gewoon wat Edwin gebruikt, hij had het niet meer en zei kijk maar op ebay China ;) wel eerst gaatje branden.
Ik moest voorheen een roodwit stokje erbij inbinden vanwege de ogen die eraf vielen met bugbond e.d ;D of je moet die hele kop insmeren, ja dan blijft het zitten.
Ben nu die paars/zwarte aan het maken voor op 'je stekkie' :)

jo flyfishing

In het begin heb ik ook oogjes verloren, nu nog zelden.
Ik doe eerst een 'dot' onder het oog om het op de plaats te fixeren, beetje aanduwen zodat de bug bond er van onder komt en dan al met de lamp erop.
dan doe ik er een laagje over zodat de randen van het oogje een laagje krijgen dat hecht aan de eerste 'dot' bugbond.
Moet wel zeggen dat ik ze zo bind, dat ik de haaksteel zie waar het oogje moet komen, en dus geen gaatje moet branden. de bugbond zit dus op de haaksteel.
En eigenlijk weet ik zelfs niet of de oogjes er veel toe doen. We geloven dat waarschijnlijk graag.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain