baars!

Started by wouter veuger, August 10, 2013, 22:09:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

vanochtend moest er gevist worden,ik ging met de #3 op pad,ik zou wel kijken wat het target werd vandaag.

het bleek een beetje erg hard te waaien voor ruisvoorn op de droge vlieg,dus het werd baarzen pesten met een streamertje,gisterenavond nadat we onze kleine man in bed hadden gestopt was ik al een uurtje geweest en had ik al 6 baarzen kunnen strikken.

vanochtend kwam het in eerste instantie een beetje moeilijk op gang (ik heb al vaker gemerkt dat baars niet echt een vis is voor de vroege uren,anderen dat ook ervaren?)

na verloop van 2 uurtjes vissen had ik 6 baarzen gevangen,en had ik nog maar een half uurtje voordat ik weer thuis moest zijn voor een afspraak.

ik besloot nog maar eens een nieuw stekje aan te doen,en daar ging het nog even lekker los,in een klein half uurtje kreeg ik rond de 25 aanbeten,waarvan ik er 18 wist te vangen! kicken hoor,helder water en ze doken als bezetenen op het ep streamertje,sommigen zelfs wel 3 of 4 keer voordat ze hingen.

echt een prachtige visserij zo op de #3,hier nog een paar plaatjes:



de meeste baarzen hadden het streamertje volledig geinhaleerd.

en het streamertje waar het vandaag om te doen was...

Wim Envy

Mooi ochtendje zo Wouter, gaaf om zoveel aanbeten te krijgen. Ik heb ook op het grote water vaak ervaren dat baars in de ochtenduren schaarser te vangen is. By the way, prachtig streamertje.

Bone F

Naast de ruisvoorn vind ik dit een van de mooiste vissen van NL. Mooi succesje in als ik het goed begrijp vrij korte tijd. Helaas vang ik ze te weinig. Wat voor soort water heb je ze gehaakt?

wouter veuger

#3
@wim:thx, meestal vis ik met eigen creaties,maar deze heb ik toevallig eens gekocht,hij was wel een stukkie groter,heb hem een beetje bijgepunt tot een cm of 4,dat vind ik een mooi maatje voor op "mijn" wateren,en dat valt nog goed te werpen met het #3tje

@bone F: baars is absoluut 1 van de mooiste vissoorten van ons land,mits bevist met het juiste materiaal kun je er enorm veel plezier aan beleven! ik heb ze gevangen op een grote plas,de meeste vang ik in de kantzones in de buurt van waterplanten of harde bodems.
soms is het even zoeken,maar als je een schooltje vind krijg je vaak in korte tijd veel beten omdat er ook een soort van voedselconcurentie onstaat.
ik vang ze vaak ook goed op het kanaal,langs damwanden/dukdalven en bruggen.

Jaspero

Mooi wouter! Wanneeer gaan we nog eens vissen?

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Marksman

Leuk hoor baars vissen, zeker als je een schooltje vindt.

R.S.N Flyfisher

Leuk werk jongen!

jayh

Nice hoor Wouter you did it again hehe :D

Plantje

Mooi werk Wouter! Ik krijg ook echt zin om even op pad te gaan! Ik hoop dan ook binnenkort klaar te zijn met klussen en nog wat vakantieuurtjes hiervoor over te houden.

wouter veuger

ik hoop dat je nog wat tijd hebt ervoor rudi! is een mooie visserij hoor,vanochtend had ik er ook weer een zwikkie :D

wouter veuger

afgelopen weekend weer op de baars geweest,wederom succesvol,met een paar mooie erbij ook (nou ja geen echte reuzen maar rond de 30 cm geeft leuke sport!)

Gerrit72



Baars blijft een machtig mooie vis!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

groaperts zijn het.

zijn zeker leuke vissen,om te vangen.


devliegvisser

Dag Wouter,

We hadden toevallig vanavond een gesprek over vissen op baars en zouden dat ook graag een keer willen proberen. Ik zag je leuke foto's en verslag.
Met welke vliegen vis je op baars? Heb je ook wat patroontjes? Hoe groot is de haak? Wat voor lijn gebruik je en hoe dik is je leader?

Groet,
Devliegvisser


wouter veuger

#15
hoi vliegvissert,

ik kan het vissen op baars alleen maar aanraden hoor,prachtig is het,soms even zoeken naar een school maar als wat hebt gevonden kan het hard gaan :)

ik vis altijd met kleine streamertjes van rond de 4 cm op haakmaat 6 of 8,groter kan ook wel maar omdat ik met een #3tje op baars vis moet ik het rond dat maatje houden.
wat patroontjes betreft: meestal  baitfish patroontjes van synthetisch materiaal,zelf gebruik ik meestal congohair.
afgelopen week heb ik ook een paar leuke gemaakt met EZ body.

kijk eens bij het subtopic "vliegbinden algemeen" daarin staat een heel leuk mini streamertje van ron!

ik vis meestal op grotere plassen,en daar zoek ik naar relatief ondiepe gedeeltes met waterplanten,daar liggen ze vaak in de buurt,ook harde steenbodems of kademuren zijn vaak goede stekken

afhankelijk van de diepte op de te bevissen stekken kun je kiezen voor een drijflijn ,of als je bijvoorbeeld op een dieper kanaal aan de slag wil kun je ook een intermediate of sinktip gebruiken.

als leader 20-24/00 ongeveer en bij voorkeur een flinterdun stalen onderlijntje( ik was zelf een paar weken geleden mn staaldraadjes vergeten,en prompt natuurlijk een snoek erop) stalen onderlijntjes maak ik zelf van 15 lb flexonit.

succes met de visserij!