wie van ons komt wel eens op een forellenput????

Started by ben, December 02, 2015, 09:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Quote from: Ron on January 09, 2016, 20:08:10
Vanmorgen afgereisd met een lid van baggelhuizen naar de berenkuil.
In de ochtend had de andere persoon 1 gevangen en 1 gemist , ik had in de middag 3 te pakken

Elders las ik dat je ze met een glaslijn en een torretje had.
Komende vrijdag waarschijnlijk (komt wel een beetje winter aan) toch eerst nog maar een keer naar de Ruigenhoek . Berenkuil moet nog ff wachten.

Ron

Quote from: Gert on January 10, 2016, 13:45:21
Elders las ik dat je ze met een glaslijn en een torretje had.
Komende vrijdag waarschijnlijk (komt wel een beetje winter aan) toch eerst nog maar een keer naar de Ruigenhoek . Berenkuil moet nog ff wachten.

Dat klopt Gert ik viste met de GK-Tor en Glaslijn-intermediate.

Gert

Vandaag met Jos naar de Ruigenhoek geweest.
Kort gezegd: ik had er 1 meer dan Jos. En die had er nul.
Maar tegen de verwachting in wel de hele dag droog gehad, en we waren blijkbaar warm genoeg gekleed, want we hadden het niet koud.

Was flink wat activiteit in de oppervlakte, dus ik heb hoofdzakelijk droog gevist, met emergers (1 forel verspeeld en een aantal missers), sprinkhaan, wat een paar mooie boeggolven opleverde, en een deer hair & foam torretje waar er wel eentje aan bleef hangen.
Jos heeft veel met een zinklijn met vanalles gevist, maar dat leverde dus helemaal niks op.

gijsie20

Was afgelopen weekend ook..vis zat niet diep. Op een halve meter tot 30 cm onder het oppervlakte werd er gevangen.

Gert

Ja, ik had ook een tip gekregen om op 30 cm diepte te vissen, en daar zijn we allebei ook mee begonnen, maar dat leverde vandaag niks op.
En we hadden de hele vijver voor ons tweeën. Lekker rustig, maar nadeel is wel dat je het dan ook met z'n tweeën uit moet zoeken wat het beste werkt...

wh82


Arie de Vries

Ik vis eigenlijk alleen op Baggelhuizen en dan ook nog veel te weinig.
Groet, Arie

wh82

Stel, ik ga van de week naar een put.. wat voor patroontjes moet je dan aan denken?
(Oja, ik heb geen zinkende lijn)

Gert

Als je geen zinklijn hebt is zoiets een redelijk alternatief:
http://www.orvis.com/p/instant-sink-tip-system/205z

Maakt je lijn wel gelijk een stuk zwaarder, dus het werpen is wel ff anders. Is denk ik wel verstandig om dit met een lichtere vliegenlijn te gebruiken als je die keuze wel hebt.

Wat patroontjes betreft geen idee. Alles meenemen zou ik zeggen....

vliegvisgek

welke forel put ga je en streamers tungsten werken bijna altijd wel b.v de drb of kool of berenkuil bijna zinklijn
extreem belangrijk nu maar op gewone put waar max 3mtr diep is niet b.v emst of kamphoeve  ;) ;)

Dick

twee weken terug op uitnodiging even aan het proefvissen geweest op de Koperen plas, met een aantal mensen leuk gevangen totaal een stuk of 20 allemaal  oersterke vissen tot 3,5 kilo

2 april is de opening kan niet wachten

wh82

@Gert, thanks, geen gek idee.
@Vliegvisgek: Ik denk de ruigenhoek. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd verzwaarde wooly buggers.. werkt inderdaad altijd weer. Ik vind het alleen wel erg leuk om met emergers of droge vliegen te vissen. Niet zo heel lang geleden haddden wat forumgenoten daar nog succes mee. Ik vraag me af of dat nu (na de vorst) ook nog werkt. In deze week verwacht ik met de wind die nu opgegeven is vermoed ik eigenlijk van niet.

wh82

Nou, droge vliegen werkt ook in februari :D
Vandaag met gijsie20 bij de ruigenhoek geweest. De vis had meer zin in de indicator dan de daaronder hangende "worm" dus geswitcht naar een droge vlieg. Baloon sedge (van gijs) werkte goed, als ik het me goed herinner 1e worp raak. Met 2 vissen op droog naast een paar missers een erg leuke ochtend, herinnert me er weer even aan dat vissen met de droge vlieg echt het leukst is.

Gert

Ok, goed om te lezen. Van de week misschien nog een keertje heen.

Arie de Vries

Vandaag op Baggelhuizen voor het eerst met buzzers in de weer geweest. Vijf weten te vangen
Groet, Arie

HappyFisherman

Heerlijk staan werken met Rossie bij de Ruigenhoek. Man wat een wind, maar prachtige forellen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Twan

Wij gaan morgen ook weer eens bij Rick kijken. De wind zal morgen ook weer nadrukkelijk aanwezig zijn.

Gert

Quote from: HappyFisherman on February 06, 2016, 20:25:27
Heerlijk staan werken met Rossie bij de Ruigenhoek. Man wat een wind, maar prachtige forellen!

En waarmee vingen jullie ze Bram?

HappyFisherman

Ik met chickabou streamertjes en Henk met booby's. Groen/geel geloof ik... Had zelfs nog beet op droog 😁
Vliegvissen is bevlogen vissen...

marco 67

Zondag ook bij ruigenhoek geweest 1op droog 2 op een straemertje en 5 op een ,ep, geloof ik. Was een mooie dag lekker uitgewaait. Oja martin bedankt voor de ep.

drefter

Marco dat was geen ep al schrijf je app het was de squirmy die ik aan je gegeven heb fijn dat hij zo goed werkte.
Tot een volgende keer.

Gr Martin

Twan

Met een rode squirmy kreeg ik ze niet te pakken  :-\

wh82

Ik heb nu 3 keer met zo'n ding gevist en terwijl anderen om mij heen er wel op vingen ving ik daar niet op maar wel op buggers en droog. Waarschijnlijk vissen ze anders of geloof ik er niet voldoende in.

vliegvisgek

denk dat het puur de diepte is die je vist dan op dat ene moment want het werkt vaak top apps
of snoer dikte, fluor, gewoon dus blijf door gaan met oefenen je vind van zelf de forel succes

merijn1982

Ik krijg wel veel beet op de squirmy. Maar daarbij ook veel missers. Iemand tips om dat te voorkomen

Sorry dat ik van het topic afdwaal☺
Tight lines!!