info over de Sieg

Started by Beertje, April 30, 2018, 21:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

In juni kom ik waarschijnlijk in zuid Duitsland. Wie kan mij iets vertellen over vliegvissen in de Sieg. Het lijkt mij een leuke rivier en heb al e.e.a. op internet gelezen, maar als je alles moet geloven, is er geen visrijkere rivier in Duitsland. Dus.... ervaringen van jullie zijn welkom.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Herman

Ben wel geweest, maar de dagen ervoor had t enorm geregend en gierde troebel water door de rivier.
Was dus niet echt n goede ervaring. Weet zo 1, 2, 3 ook niet meer precies waar we waren.
Succes met de zoektocht en trip!
Wel benieuwd hoe het tegenwoordig daar is....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Hans-oet-remunj

ik ken wel een sieg van midden duitsland.

Ben ik een paar jaar geleden nog eens geweest, daar waren veel aalscholver problemen.

Voor die aalscholver tijd, toen het nog goed was  > 50% witvis op veel plekken (middenloop). Meer barbeel / kopvoorn dan salmonide.
Na de aalscholver tijd: geen idee, bijna niets gevangen die op ene dag dat ik er nog eens was....

Wellicht is het nu weer beter, of was het toen een slechte dag.
De verkoper van vergunningen viste zelf ook en was in elk geval behoorlijk negatief.


Beertje

Inderdaad Hans, het is midden Duitsland. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Marco B

De naam kwam me bekend voor Jan en heb in mijn oude aantekeningen gekeken. Heb er inderdaad ooit gevist maar dat is alweer zo'n 25 jaar geleden. Mooi riviertje waar toen voornamelijk kopvoorn voorkwam. Hoe het nu is; geen idee. Ben ook wel benieuwd.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Raymond

Ik heb jaaaaren geleden gevist op het stuk bij Wissen en dat was uitermate slecht. Er zat gewoon geen forel leek het wel. Een zijbeek, de Wisserbach was wel erg visrijk hoewel de gemiddelde maat wel klein was. De rechthoudende op dat stuk was indertijd Robert Peijnacker.

Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig daar is...
::wtf::

Herman

Hey Raymond, dat is ook het water waar ik toen viste (van Peijnacker).
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Beertje

Iedereen bedankt voor hun informatie.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.