Hengel sttrippen

Started by H. Middel, April 19, 2012, 21:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H. Middel

Hallo Allen,

Helaas is een paar jaar geleden een hengel van mij bij de railhouder afgebroken. Nu heb ik het idee opgevat om de hengel te strippen en opnieuw op te bouwen maar dan een maar cm korter.

Ik ga beginnen met het onderste deel. Hiervan moet ik dus de ogen en het kurk verwijderen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Moet ik alle lak van de hengel afhalen of alleen van de ogen zodat deze los zijn.???

Alvast bedankt.


Gerrit72


Killebinq, dat wordt een leuke klus. Denk dat je alle lak moet verwijderen met heel fijn schuurpapier. Toen ik tijden geleden zelf een hengeldeel moest repareren zag ik her en der op internet leuke en interessante verhalen over hoe je dit zou moeten aanpakken (weet alleen niet meer waar, maar even googelen en dan moet je het kunnen vinden).
Als je van je vorderingen foto's maakt, kun je er een mooi verhaal van maken. Veel succes!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Ja, kan leuk zijn om te doen - heb er geen ervaring mee dus tips heb ik ook niet voor je. Of misschien toch wel: wat voor hengel is het, en ben je al eens op zoek geweest naar een vervangend deel? Want misschien is er wel iemand met eenzelfde hengel waarvan het topdeel gebroken is - komt toch wel vaker voor als de onderkant.

Groet,
Gert

Hilco


Rossie69

Vraag anders Karel Gol is ?
die is wel is bezig met het verbouwen van olde hengels.

maar als de ogen nog goed zijn ?
waarom de hele hengel strippen?

kurk eraf en erop maken is dan toch,veel minder tijd verspilling.

of is het zo lijkt me wel wat,mn hengel opnieuw inmekaar zettten ?

Heb ook nog wat liggen.
maar heb er geen tijd en zin aan.


H. Middel

Het betreft een Martin Trophy 7.0 #3/4 Graphite, was echt een fijn hengeltje. Dus als iemand er een heeft.......

Volgens mij moeten de ogen er af omdat door het verkorten van de hengel ook het werpgewicht veranderd. En ik dacht dat het kurk er van boven overheen geschoven moet worden.

iemand nog tips voor het verwijderen van het kurk, deze in namenlijk niet stuk.


H. Middel

Tja..... dat kan ook, is dit niet negatief voor de aktie?? Waarschijnlijk niet omdat het helemaal onderin is.
Wat voor materiaal adviseer je dan te gebruiken???


H. Middel

Ok Dank je,

Ik heb ondertussen een telefoonnummer van een hengelbouwer hier in Groningen gekregen, dus ga daar even bij langs, misschien heeft hij nog een stukje liggen of een andere oplossing


Gerrit72


Advies v/e hengelbouwer is wel het beste, mooi dat je 1 in de buurt hebt, succes :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

H. Middel

Mijn hengel ligt nu bij Willem Verburg, misschien wel bekend?

Ik heb wat kustwerken van hem mogen bekijken..... wordt je stil van zeg maar.

Begint het gelijk te jeuken om helemaal een hengel te laten bouwen of samen te bouwen. Eerst maar even sparen en wachten tot mijn hengeltje klaar is.

zal als het zover is een fototje plaatsen van de reparatie.


H. Middel

#10
hierbij wat foto's






Hilco

Nice very nice...............dat is nog eens een genotsknop 8)