Denemarken

Started by paul de bruijn, March 18, 2018, 10:48:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

Beste medevissers,
Waar is het in dk nog leuk vissen in de zomer?
Heb in albaek wel eens flink makreel gevangen met de vlieg bij de haven  maar denk dat ik niet veel hoger kom dan aarhus dit jaar, door een grote verbouwing niet in de mogelijkheid naar zweden te kunnen dus moet nu iets in dk vinden.. zeeforel dan het liefts, zag wel een filmpje over mariagerdfjord wat ik dus een optie vind maar is  bv de limfjord ook iets wat kansen bied op zeeforel in de zomer?lijkt me dat ik vooral
Dieper water dicht onder de kust moet zoeken ivm watertemp. En dan een camping op loopafstand...


Jan

Quote from: Hidde on July 02, 2018, 23:50:17
..... dus moet nu iets in dk vinden.. zeeforel dan het liefts, zag wel een filmpje over mariagerdfjord wat ik dus een optie vind maar is  bv de limfjord ook iets wat kansen bied op zeeforel in de zomer?lijkt me dat ik vooral
Dieper water dicht onder de kust moet zoeken ivm watertemp..
Idd. is de watertemp. doorslaggevend en stel je van zeeforel vissen in de zomer niks voor. Een klein kansje maak je 's nachts aan dieper water of wanneer je de jacht in een school jonge haring ergens mee mag maken.

paul de bruijn

Je zou voor de lol de laatste folder eens moeten lezen over de zeeforel,Fyn 2018.
verkrijgbaar bij o.a GoFishing.Geeft een heel andere inkijk op de zomervisserij.
En ik heb niet veel gevist in de zomer,maar je zult verstelt staan over wat er te vangen is

Hidde

Doe zou ik wel willen lezen maar is niet zo makkelijk te vinden, als ik hem wil bestellen lukt dat niet, moet wellicht meeseateld wordwn met visgerei?
Of is hij ergens online te lezen?

paul de bruijn

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten Hidde.Hij lag bij GoFishing in april.
Maar het komt er feitelijk op neer dat je best goed kan vangen in de zomer,en helemaal niet s nachts aan de slag hoeft.
Mijn vismaat heeft meerdere echt stevige 70 ers gevangen in de brandende zon,en ik heb zelf ook bij 25 graden in de volle zon dikke vis gevangen.
Maar goed,je weet t pas als de lijn het water raakt.

Jan

Quote from: paul de bruijn on July 04, 2018, 21:15:23
,en ik heb zelf ook bij 25 graden in de volle zon dikke vis gevangen.
Heel knap, dat heb ik met een meer dan 30 jarige ervaring nog nooit meegemaakt of gehoord bij 25 graden watertemperatuur want daar ging het over en helemaal niet over mooi weer of zonneschijn.

MarcelN

#31
Quote from: Jan on July 04, 2018, 23:20:41
Heel knap, dat heb ik met een meer dan 30 jarige ervaring nog nooit meegemaakt of gehoord bij 25 graden watertemperatuur want daar ging het over en helemaal niet over mooi weer of zonneschijn.
Je hebt helemaal gelijk Jan, zeker met jou ervaring!!! Die Paul en z'n maat zullen wel aangespoelde forellen hebben gehaakt, dat kan haast niet anders.


@Hidde, ik zie ze op het moment veel met streamertjes bezig op facebook, dat zou het verhaal van "Jan" over jonge haring ondersteunen...
https://www.facebook.com/groups/201985739897039/

Jan

Quote from: MarcelN on July 04, 2018, 23:29:03
Je hebt helemaal gelijk Jan, zeker met jou ervaring!!! Die Paul en z'n maat zullen wel aangespoelde forellen hebben gehaakt, dat kan haast niet anders.
Ha die Marcel,
voel me helemaal vereerd met je commentaar, vooral ook omdat jij hier zolangzamerhand toch wel een allesweter genoemd kan worden.
Sorry dat ik hier alleen mijn eigen oude en nieuwe ervaringen wil weergeven ipv. de facebook- en commerciele belanghebber waarheid. ;) ::blabla::


paul de bruijn

Nou Jan,ik zie punt 1 nergens 25 graden staan,gaat over zomervisserij.En als jij dan zo naief bent om te denken dat de watertemperatuur s avonds ineens 15 graden afkoelt prima hoor.
En punt 2,ik gaf alleen maar aan dat er in de folder bruikbare info staat.
Maar die heb jij uiteraard niet nodig met 30 jaar ervaring.
Maar gezien het feit dat ik meerdere forellen op klaarlichte dag bij 25 graden BUITEN temperatuur gevangen heb zegt meer over jou dan mij en mijn vismaat(die overigens twee jaar geleden in windstil weer,21 graden een kleine 20 stuks op de droge vlieg pakte,kleine,maar toch)
Maar met jouw ervaring wist je dat al natuurlijk

Gert

#34
Persoonlijk zou ik het allang opgegeven hebben als ik er van overtuigd zou zijn dat het 's zomers niks voorstelt. Dus als je daar 30 jaar ervaring in hebt ben je wel een doorzetter.
Maar zo zal het er wel weer niet staan  ;D

Arjan Maat

Havørred om sommeren har automatisk været forbundet med nattefiskeri. Det er dog en myte, at havørrederne ikke kan fanges i dagtimerne om sommeren, uanset hvor varmt vejret er. Ikke på noget tidspunkt på hele året er der flere havørreder på kysten end i sommermånederne. I maj måned er stort set alle havørreder der har været i åen ude. Dvs. alle havørrederne er ude langs de danske kyster. En stor del af alle havørrederne går først mod diverse åer sidst på sommeren og i efteråret.

http://123fisk.dk/havoerred-om-sommeren-i-dagtimerne/

Vooral de eerste alinea is wel leuk  :-) Beetje Google Translate broer en je herkent de basis, nu afhankelijk van de wind en de bodemstructuur de stekken nog zoeken op Google Earth.

Tot later e.

paul de bruijn

Tsja,ik zeg niks..... :)

Hidde

#37
als ik het onderstaande goed lees moet ik vooral diep water en harde stroming opzoeken.
Heb alleen het 117 stekkenboek nog niet wie helpt me voorlopig even aan plaatsnamen om een camping te zoeken.. , hieronder lijken mij steknamen en geen plaatsnamen te staan..(al ga ik ze wel even in googlemaps voegen).
Als ik dan op het eiland ben ga ik wel even naar go-fishing voor het boekje en dat tijdschrift..
thanks arjan , ga die site die jij linkte ook even doorspitten
( en lees vervolgens iets over 0.5 tot 2.00 mtr diepte als goede stekken..) 1uur voor hoog tot 2 uur na , niet in te afgesloten baaien ivm minder invloed tij op vers water..



Fine Fyn summer spots
Enebærodde (1) An almost certain summer spot. Forget about the long stretch after the parking lot; just walk the 4½ miles out to the lighthouse and start fishing around the tip where the water is the deepest and the strong current holds the fish. It is one of the summer spots where the fishing stretch is relatively long.

Bøgebjerg and Stavre Hoved (18, 20) These are very classic spots which attract many fish and anglers. Especially in late summer, you have good chances of catching very large fish at these spots.

Knudshoved and Slips-havn (26-27) Deep water and strong current. Those are the hallmarks of a summer spot. Both items are present here. Good spots if the wind turns northerly.

Skansen (36) This is somewhat overlooked but is a very easily reached spot which is really good in southerly winds. There might be a lot of smaller cod here, but along with them come the trout.

Northern Little Belt (107-111) In the strong, narrow current Little Belt there are lots of possibilities. Strib Fyr (spot 109) and Gals Klint (spot 107) are the most well known; however, Røjle Klint and Stavrs Hoved (spots 110 and 111) are also really good.


Hidde

en omdat we er zijn om elkaar een beetje te helpen maar even deze grove vertaling erbij...

Zeeforel in de zomer – overdag
DOOR MILLER · GEPUBLICEERDE AUGUSTUS 5, 2015 · BIJGEWERKT 20 FEBRUARI 2017
Zeeforel in zomer geweest automatisch geassocieerd met nacht vissen. Echter, het is een mythe dat de forel overdag in de zomer, ongeacht hoe warm het weer niet kan worden gevangen. Niet op elk gewenst moment gedurende het hele jaar zijn er verschillende forel aan de kust dan in de zomermaanden. In de maand mei is vrijwel elke forel die al in de stroom uit. Dat wil zeggen alle forel zijn uit langs de Deense kust. Een groot deel van alle forel gaat eerst naar verschillende rivieren in de late zomer en in de herfst.

Zeeforel in de zomer overdag is net zo effectief als de nacht-vissen op zeeforel. Voedselvoorziening is aanzienlijk kleiner in de vroege uurtjes, en daarom, hoe groter uw kansen voor het kraken.
Er zijn natuurlijk vele forel in streams vanaf juni, maar dit deel is verwaarloosbaar klein percentage ten opzichte van de totale bevolking. Wanneer we naar de val, hoeveel meestal beginnen hun vissen weer, zijn grotendeels al in de stream. De rest van de paaitijd grote afstanden trekkende visbestanden is sterk op de weg. Common aan hen allen is dat ze in zeer goede staat. Dat wil zeggen, ze hebben de zomer doorgebracht op en het dikke en vette verslinden. Te geloven dat forel pas voedsel voor hen in het donker ongeveer 5 uur, die in de zomer, zou dat betekenen nacht vissen op zeeforel zeer gemakkelijk zou zijn. Op hetzelfde moment, zal het betekenen forel zou verhongeren in de resterende 19 uren op enig moment in zijn leven, waar het alleen van toepassing op het dik genoeg te eten voor de winter. Dit is echt het geval. Er zijn nulture bij nacht en nachten met slechts een paar vis – zoals onder dagelijkse fishing. Forel eten 24 uur per dag en de zon en de temperatuur van het water niet hebben geen invloed op dit.


Voedselvoorziening
De voedselvoorziening in de dag ten opzichte van de nachtelijke uren is als dag en nacht. In de zomertijd seatrout prooi. duik naar onder het oppervlak, is het een te verwaarlozen deel van de totale voedselvoorziening, zoals u zie. vaak het meestal is ondiepten van Stekelbaarsachtigen en zandspiering. Wij vervolgens duik naar beneden en ziet voedselvoorziening in de nacht, het is een compleet andere wereld. Alle prooi bevorderen. Ze zwemmen rond onbeschermd en verder uit de buurt van hun schuilplaatsen, waar ze hebben verstopt in de diurnale lichte uren. Voedselvoorziening is enorm. Alle seatrout prooi is zelfs uit en eten.

Deze zee wordt genomen ongeveer 5 meter na de laatste Bladderwrack die u kunt zien in de afbeelding.
Gelijke kansen om te vissen in dergelijke een groot buffet met hoogstandjes ken niet meer. Hengelsport, aan de andere kant, bij daglicht, in procenten, heeft veel betere kansen. Hengelsport, echter, vereist om zich te concentreren op hun schuilplaatsen en vissen dicht bij hen. er is ook hier de forel wonen. In het algemeen is er een verwaarloosbaar klein deel van seatrout prooi te kijken naar meer dan 3 meter diep. 0,5-2 meter is waar het allemaal gebeurt. Dit is waar de zeeforel nest komt en jaagt, wanneer het is honger.
Mijn ervaring is dat bij daglicht seatrout maaginhoud van zandspiering en Stekelbaarsachtigen bestaat. De dichter bij de duisternis en in de vroege ochtend licht, ze zijn vol van vlokreeftjes garnalen, etc. dit ook is goed met de waarnemingen heb ik mij onder het water. Bij daglicht is het vrij veel slechts Stekelbaarsachtigen en zandspiering die bevorderen. In de nacht komt alles anders. Wat eet zeeforel nest die dag/nacht kan variëren.
Wind, waterstanden en stromen
Net als de watertemperatuur belangrijk in het vroege voorjaar is, dus het is ook belangrijk in de zomer. Tijdens de zomerperiode zijn er te vinden van "vers" en koele water. Het getij en de resulterende kracht is van groot belang voor de watervoorziening van "verse". Een meer of herinneren gesloten fjord zonder enige significante wateruitwisseling is niet beter. Aan de andere kant, heeft een gladde open kusten vervanging van water. 2 keer per dag zal worden toegevoegd zoetwater bij hoog tij. Een groot deel van het water dat in het kader van 'hoog water komt' is vers zuurstofrijk water uit de diepere gebieden, en het is juist in en rond 'hoog water', die dag na de zomer forel vissen moet worden geconcentreerd. Een uur voordat de hoogste vloed en twee uur in vallende water meestal de beste resultaten geven. Een andere belangrijke factor is de wind. De wind beweegt van grote hoeveelheden water rond, aangezien er zelden is opgemerkt.

Forel in de off-shore wind
Probeer in de off-shore wind en een paar sticks in het water gooien en zie hoe snel ze weg zweven. Zo doet het warme oppervlaktewater in een onafgebroken stroom. Wanneer het warme oppervlaktewater wordt uitgeworpen, trek dat koeler water langs de bodem, als een vervanging voor het oppervlaktewater wordt uitgeworpen. Dit water Exchange biedt ideale omstandigheden voor zomer vissen op zeeforel. Vers en iltrig water gedurende de dag en samen met water einden betekent hoge zon en niet veel warmte. Bent u in geval van twijfel over het effect van de off-shore wind, kunt u duik onder het wateroppervlak en kijk naar het aantal brandweerlieden op de off-shore wind. Brandweerlieden leven normale cursus in diepere en koeler water, maar de pga. oppervlaktewater dat van de off-shore wind, en wezen uitgaat meegesleurd langs de bodem in koud water, één ziet welke krachten in het spel zijn. Vervanging van de water is genoeg te trekken van de brandweerlieden in en uit de buurt van hun normale habitat. Direct off-shore wind is echt goed voor de vervanging van het water, maar ook geeft verschrikkelijke helder water. Hellende offshore-biedt ook meer water vervanging, maar op hetzelfde moment, kunt u kleine rimpelingen en golven die forel minder lucht en gemakkelijker maakt om te overtuigen. Hellende offshore wind is duidelijk beter. MHT. temperatuur van het water in de zomer, dan komt de temperatuur boven de optimale temperatuur van 12-14 graden meten seatrout. Watertemperaturen, bijvoorbeeld. op 22 graden is het tussen 8 en 10 graden hoger. Ze kunnen gemakkelijk leven met. teveel wordt, ze kunnen steken op 4-5 m van water voor een tijdje, waar de temperatuur heel anders is en dan komen ze kunnen terug wanneer ze moeten eten. Houd er rekening mee dat de overgrote meerderheid van de prooi live vanuit 0-3 meter diepte. Waterdiepte van tussen de 0,5 en 2 meter is de hoofdruimte. Wanneer een forel verslinden zal, dit is waar ze ingaat. velen hebben waarschijnlijk ook gelezen over of probeerde te vissen in de fjorden wanneer het ijs breekt. Hier is de watertemperatuur is dicht bij 0 graden. Het ligt tussen 12 en 14 graden van het meten van de temperatuur. Forel moet eten om te overleven-meten van de temperatuur of niet.
Zomer plaatsen voor forel
Langs de kusten van de Deense vondst te verfraaien en rev, gaat er een beetje in het water. Hier is vaak meer tijd in het water en een grotere wateruitwisseling dan underland sluiten. Gebieden zoals deze houdt meestal de vis tijdens de zomermaanden. Stagnerende warm water is niet beter. De forel op zijn weg naar de rivieren langs de kusten, maar ook deze riffen in hun pad. Hoe langer we komen in de late zomer, de meer trekkende vis komt voorbij. Zowel dag en nacht. Affisk deze sites grondig en flip graag terug naar hen. er zullen nieuwe vis passerende gedurende de dag. Gebieden met Bladderwrack, moet men zorgvuldig vissen. Juist in gebieden zoals deze dat ik zelfs downloaden van de meeste van mijn forel. Als uv Hunter ik heb veranderd het concept van seatrout levensstijlen en een gehele partij slimmer geworden. Ik heb in waterdieptes tussen 1-1,5 meter van water langs een blaas tangs gordel hoeveelheden ruwe forel waargenomen op zelfs de heetste dagen met hoge zonneschijn en windstille weer. Forel staat tussen blæretangen en rust in de schaduw, terwijl anderen zwemmer aan de buitenkant van de blæretangen op zoek naar voedsel vragen. Een kust vliegen of een knipoogje er gevist in deze gebieden, is één van de enige prooi die rond in daglicht, en de kans op kraken, daarom groot zwemt. Forel gaat vaak tussen het water en naar de onderkant van de dag.




Affiskning van de blaas-Spined riemen
Affiskningen van de blaas-Spined riemen wordt gedaan door zachtjes uit waden door de eerste gordel van zeewier en vis dus overlangs door tang riemen en 45 graden uit. Staan jullie in het water voor het Kruis is er diep genoeg voor zomer forel. VAD voorzichtig naar voren totdat je voelt dat de vis. Is er een, er is meestal ook meer. Zullen er blæretang gebieden die verder uit, er moeten natuurlijk ook worden onderworpen aan deze. Bladderwrack is de enige plant waarmee forel goede schaduw van de zon, en dit is waar ze staan. U hebt een float-ring, kan met voordeel worden gebruikt om te experimenteren met blaas-Spined gordels, terwijl langzaam driften met het getij. Float ring kan hier gekocht worden.

Zeeforel op 70 + genomen op. 1200 overleden 4. Augustus in de rand van Bladderwrack in iets meer dan een halve meter water.
Fluorkoolstof
Fluorkoolstof in helder water en zomer visserij is aanbevolen. Het zonlicht is scherp op dit moment van jaar, en een gewone nylon lijn of samenvoegen lijn zal snel worden ontdekt. Je hebt volgelingen maar geen kraken. Aangezien de fluorkoolstof het dezelfde lysbrydningsindex als de stralen van de zon heeft, zie de forel niet linnen. Zelfs gebruiker zelfs 0.37 als forfangsline wanneer ik met kunstaas en 0,30 tip vissen ben bij het ik ben vissen met de vlieg. Dunne haarband is niet nodig. De vis kan de lijn niet zien. Bij het vissen in de buurt van de kelp planten, is die ik aanbevelen, dikker haarband ook een voordeel. Te bereiken en vast komen te zitten tot meerdere malen. Forfangslinen voor het vissen met kunstaas zijn 60-70 cm lang gebonden voor een swivel, en vervolgens naar de main line. Wanneer forfangslinen naderen 50 cm na diverse shift knipperen, zal worden vervangen. Heb je niet fluorkoolstof kunt u kopen online hier.
Kleur keuzes voor forel in de zomer De zomer is warm, dus aarzel niet en meer kleur zetten. Typische krassend winter kleuren kunnen het verschil maken. Onmiddellijk kan het water kijken heel duidelijk van bovenaf, maar verschijningen zijn bedrieglijk. Als je onder de oppervlakte van het water is het water troebel pga. algen en bijna groenachtig. Het ziet er voor meerdere meters in duidelijk gezicht kan, alleen bewijzen en niet meer dan 2 m zeef. Winderig weer en kleine deeltjes zand dat dwarrelt rond, heeft ook betekenis voor de geschiedenis. De kleine zand deeltjes schittert in de zon en een muur, maken Als u niet kunt zien door. Het is vergelijkbaar met veel licht in een sneeuwstorm nachts uitvoeren. Het water aan de andere kant is duidelijk zowel boven als onder water gebruik ik subtiele en natuurlijke kleuren en imitaties van seizoensgebonden prooi.
Strijd van zeeforel in warm water
Zomer vissen en strijd van zeeforel, moet men goed over denken. Als u wilt annuleren nesten de zeeforel, de fightes harde en snelle teneinde de inhoud van melkzuur in de vis. Een zeeforel die onmiddellijk zwemt prima uit na een goede strijd, kan hebben opgebouwd zodat veel melkzuur dat hoe later gaat naar, dat is een andere goede reden om niet vissen met te dun voering en forfangsspidser. Lees indien nodig. de post over de herinvoering van forel.
Korte samenvatting van succes
* De off-shore wind.
* 1 uur vóór de hoogste vloed en 2 uur van het vallende water.
* Vissen en sluit rond Bladderwrack en versieren en rev.
-De gebruik van fluorkoolstof
* discrete kleur gebruiken als een beginpunt, anders willen kleuren krabbelen.
* Strijd de zeeforel snel en hard nesten als het is om te worden weggegooid.
-Vis in dit artikel wordt gevangen in het daglicht in de zomer 2015 tussen d. 31/7 en 4/8 in het zonnetje. De vissen worden gevangen in de borstel en Omø Hindsholm vlieg. Maaginhoud bestond voornamelijk uit Stekelbaarsachtigen en zandspiering.
Wanneer aan het einde van de zomer en de herfst begint, het is een andere strategie waarmee de meeste vis. Forel in de herfst, kunt u lezen over hier.