Is dit wat?

Started by rick k, January 12, 2011, 17:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


A{b}r{a}xa{s}

Voor saddles van het merk Whiting is de prijs (erg) laag,
misschien toch een mindere kwaliteit....

rick k

Ik vind het idd ook een erg lage prijs. Maar ik heb natuurlijk niet zo'n hoog budget.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de verkoper, met informatie over de lengte.
Ze zien er in ieder geval wel goed uit, en de feedback van de kopers is (super) goed!

rick

rick k

ja, maar ik heb wel eens gehad, dat ik iets had gekocht, maar dat het product op het plaatje groter leek dan dat het echt is. En idd de haakmaten zal ik wel even vragen.

Er zitten wel meerdere maten bij he....

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: speycast on January 12, 2011, 18:05:39
zie bij de verkoper ook andere skins staan en die voldoen aan de normale prijzen

....dat geeft misschien ook wel aan dat dit saddles zijn van mindere kwaliteit Rick

rick k

Mindere kwaliteit omdat er meerde maten bij zitten??

A{b}r{a}xa{s}

bijvoorbeeld, misschien alleen geschikt voor de grotere vliegen, of veel erg brede, zachte veren (die liggen meer naar beneden tegen de huid).


rick k

oke. Maar ik zie ook wel eens skins van 50 euro ofzo. en daar zitten ook niet veel verschilende soorten maten bij:-) maargoed, die grotere maten zitten vaak aan de onderkant Die ik hierboven aangaf is dit niet iets dan?

A{b}r{a}xa{s}

voor die prijs kun je ze in Nederland (denk) ook wel vinden, scheelt je waarschijnlijk in de verzendkosten en leversnelheid

rick k

Maar dit zijn 2 verschillende halve saddles en 2 verschillende halve capes. En dat is 49 euro samen inclusief verzendkosten. (4 dollar)
Kan je dit ook in nederland krijgen voor de zelfde prijs?

rick k

Maar die capes zitten niet hele lange hackles aan he.

rick k

oke, maar ik heb wel een keer zo'n dure cape gehad (bruin), gekregen van Hans ''uut Zwolle'' Maar ik was al snel door de maten heen die je het meest gebruikt vandaar dat ik 1 of een paar saddles wil aanschaffen.


rick k

maat 10 tot 16 voor droge vliegen denk ik wel zo'n beetje. Ook wel wat kleinere maten, maar veel minder:d

rick

Wilco

Alo,

Dit is een pro grade en dat zegt vooral wat over het aantal bruikbare veren in een bepaalde maat. De prijs is netjes. Die $8,- verzendkosten + 19,.. is niet verkeerd. Whiting sadlles die kan je wel op de basis van de spec.s kopen in het buitenland

rick k

oke, dus het houd in dat dit waarschijnlijk een lagere prijs is omdat de saddle verschillende kleuren bevat, en de lage prijs is dus niet omdat het "slechte" kwaliteit is?

rick k

Ja oke, mooi.

Maar de verschillende kleuren vind ik niet zo'n probleem. Kan ze allemaal wel gebruiken:-)

'k denk dat ik er maar 2 bestel:D

bedankt voor alle info.

rick

hendri

wat je ook kan doen, samen met een vis/bind maat van je gewoon allebij een goeie neck in nederland kopen. allebij een andere kleur, thuis doe je ze allebij door de helft. ben je ook om en nabij  de 50 euro de man kwijt, maar kun wel eerst met je eigen ogen zien wat voor kwaliteit je koopt. vanuit buitenland bestellen via ebay is maar afwachten hoe die necken in het echt zijn.

rick k

ik heb 2 saddles bij hem besteld. Tussen 7-10 dagen heb ik het binnen, dan maar zien of het wat is. En ik verwacht niet dat het slecht is of zo.

We zullen zien:-)

rick

Sieger

Maar... dan snap ik het ff niet... (even los van de prijs) als ik hier een Silver-grade Whiting cape/neck koop is dat toch dezelfde als in de VS... ??? Qua prijs zit er inderdaad best een behoorlijk verschil in....


Sieger

peterf

Dit is mijn dry fly hackle, een Whithing zilber grade.
Kost hier €90,00.
Deze is gekocht in 2009 en gaat nog wel een paar jaartjes mee.


Sieger

Ik geloof je op je woord hoor Klaas, ik kan me alleen heel slecht voorstellen dat de Amerikanen een andere kwaliteit (minder) voor de export gebruiken die ze wel gelijk 'labelen' als bv gold of silver..

Zou juist in deze internet tijd zeggen dat ze dan dan juist niet doen...omdat alles heel snel en goed te vergelijken is... Denk wel dat de nekken etc.. die hier in de winkel liggen niet zo vers zijn als daar.. En zoveel op voorraad loont zich hier ook niet... De lokale Vliegvis-boeren kunnen toch al lastig de eindjes aan elkaar knopen...


Sieger

Patrick(WF)

Daar sluit ik me helemaal bij aan Sieger. En waarom "als ik vragen mag" moeten het juist Gold of Platinum wezen? Je koopt een Pro grade hier
in nederland voor een tientje of 3, en dan kan je m voor je m koopt nog even lekker vasthouden en bekijken ook of het wat is. En zal de
vis echt zien of het een Gold of Pro grade is?
Groet Patrick

Sieger

Het aantal vliegen dat je eruit haalt is inderdaad vele malen groter, dus zie ik dan weer wel... Vooral als je een veel binder bent...
En het prijsverschil USA en Europa dat is ook duidelijk...

Wil er bij mij alleen niet in dat Silver in USA anders (minder) zou zijn dan hier... Of het moet zijn omdat ze hier te lang liggen...

Nog even een andere.. Zit er nog verschil in de top 1/2 van Whyting en Metz...? Metz lijkt wat goedkoper...


Sieger

Sieger

Is goed Klaas... Moet zeggen dat ik tot nu toe alleen een paar van Whyting heb, maar was aangetrokken door de prijs... Overigens die site heeft veel en mooie spullen Klaas en als je het omrekent inderdaad niet (al te ) duur... Goede tip...

Zal mijn spul morgen ook eens ter keuring meenemen... :)

(Volgens mij gaan we te weinig tijd hebben...)


Sieger