Het was veel te mooi weer...

Started by Willem, October 19, 2012, 19:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

...voor de snoek dan ;D. Heb de hele middag in m'n t-shirtje staan vissen op snoek. Zo goed als het vorige week op die plek was, zo slecht was het vandaag. Na een uurtje ongeveer ving ik een kleintje van net geen 60. Klapte wel leuk over de wit-grijze EP!



Overal in de kraakheldere vaart waren scholen van duizenden alvers van een cm of 12 gemiddeld. Met een droog vliegje had je er zo honderd kunnen vangen, zonder moeite, denk ik. Verderop zag ik een paar keer wat visjes springen. Toen ik daar aankwam zag ik een snoek keer op keer door de school heen duiken. De grijs-witte EP van 13cm is een perfecte imitatie van die alvers. De eerste worp kreeg ik geen reactie. Tweede worp, strip, strip, springende visjes, een bonk, strip-strike, hangen! Een heel mooi getekende snoek gaf een leuke maar korte dril. Moest wel even scheppen omdat de kant te steil was maar goed. Visje was 70cm.



Na deze snoek geen aanbeet van snoek meer gehad. Wel een hele dikke meter+ als een malle zien jagen, maar die zwom de vaart gewoon af, steeds 30 meter verder dook ze op. Niet bij te houden haha. Dus toen maar verder gaan vissen. Toen de snoek niet wilde ben ik nog even een half uurtje op baars gaan vissen met een kleiner streamertje. Echt elke worp wel één of meerdere aanbeten, en in een half uurtje ving ik er een stuk of 30 en loste en miste ik het driedubbele. Het blijft toch grappig, ook al zijn ze klein!





Morgen maar naar de haven, met een zinklijntje en wat streamertjes baars proberen te vangen. Hopelijk een dikkere dit keer!

Willem

wouter veuger

toch lekker gevist zo te zien  willem,mooie fotos ook weer. ::goodjob::

ik hoop dat het van het weekend niet al te zonnig wordt ,eens kijken of ik wat op het droge kan krijgen..