Winter VOORN Brielle

Started by Troutbuster, January 31, 2011, 10:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders in Petrus!!!
Afgelopen zondag achter de wintervoorn gezeten in de haven van Brielle
Het was erg druk aldaar zei het niet met louter en alleen vliegvissers!!
Ondanks de vooraf geregelde dagvergunningen, bleek er tot onze grote verassing een witvis wedstrijd gepland op, je raad het al, de mooiste stekken!! >:( >:(
Geen nood, dachten we, dan vissen we toch elders, de haven is groot zat!
Nou dat viel tegen!! :( :(
Rob, Perry,Will, Peter en ik zei de gek aan de slag maar broeders, wat was het KOUD!!!!
Na verwoede pogingen her en der besloten om bij Robbie een bakkie te doen bij hem thuis in R'burg met de gedachten om rond 12 uur, wanneer de witviswedstrijd gedaan zou zijn, de goede stekken te bestoken met onze nymphen!
Zo gezegt zo gedaan echter waren we nog steeds niet alleen.
Een delegatie vanuit de 'S Gravenhaagse VVV was eveneens uit op wintervoorn aldaar!
Hoe meer gelijkgestemde zielen hoe meer vreugd toch!!??
De voorns bleken zich massaal geconcentreerd te bevinden rondom de ophaalbrug.
Een koddig, maar noodzakelijk , gezicht om te aanschouwen hoe men, als ware het "haringvissers"schouder aan schouder vanaf de brug de massaal aanwezige VOORNS aan de schubben trachten te komen.
Ik schrijf met recht VOORNS!!! want mensen lief wat een BAKKEN!!!
Allemaal vissen van gemiddeld 35 cm, met uitschieters richting de 40 cm!!! Rond en dik en sterk als een beer!!
Het landen van de vis voor de "brughangers" bleek niet altijd even makkelijk al waren er medevissers met schepnetstelen van 5 meter wat een noodzakelijke oplossing bleek.
De  brug aflopen tijdens de dril en laten scheppen door een collega visser werd het meest toegepast met de nodige hilariteit alom!! ;D ;D
Mooie sterke vissen broeders!! van het formaat die je zelden tegenkomt.
Zeer voorzichtige aanbeten die zonder beetverklikker nauwelijks waarneembaar waren.
Eenmaal gehaakt kon de strijd beginnen met de baksteendikke staalblauwe havenrakkers!!
Ook werden er af en toe grove baarzen gehaakt door vliegvissers en ook door de kunstaasvissers die aanwezig waren.
Ik zou zo zeggen, zeker voor herhaling vatbaar!! ::top::
De foto's van een koude maar zeer visrijke zondag zullen zeker nog volgen!

Oléééééé'

Jan
"Petri Heil"


rick k

waauuw! gemiddeld 35 cm!!! Dat is echt niet verkeerd! Heerlijk gevist zo te horen!!!

maurice

 ::top::

mooie bak beesten heren.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

En hier nog een!!(van de velen die werden gevangen die dag!)
deze niet gemeten maar zeker zo groot (rchting 40 cm!!)

Olééééééé

Jan.



[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


Bert J.

Mooi werk! Beste bakken van voorns ::klappen::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

rick k


Rossie69

daar doe je het voor .

prachtig hoor die dikke jetsers

hendri

potverdikie, dat bent een paar besten! mooi man!

A{b}r{a}xa{s}

grmbl....vlg keer wil ik echt wel mee ! :)

Troutbuster

Zo ist!!!
Volgende keer MOET je er gewoon bij zijn Bas!!
Ennehhh.... dat ophalen is geen enkel probleem dat weet je.
Ook voor een dagje forellen in het Brabantse!! kom ik toch al langs jou woonplaats gereden dus.....
(Biestse Oevers, Ronde Bleek, Blauwe Hoef etc!!)

Olééééé'

Jan "the Troutbuster" Keur
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

ik hou me van harte aanbevolen Jan :)

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Troutbuster

Ik ben reuze benieuwd!!
Het wordt alras kouder dus....

Hoe zit het nou met het "wel dan niet" mogen vliegvissen in de havens van Brielle??

Zondag as ga ik eerst nog wat streamers testen op de Wranghe, volgende week zondag de 3e NK voorronde op de Ronde Bleek, en daarna kan ik wellicht Brielle weer eens "onveilig" komen maken ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Keep us informed!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Zulke vissen wil ik weer wel eens.... ;)



Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron

Dat is een mooie voorn Jan

Gerrit72



::goodjob:: Wat een mooie vissen! Super zeg!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

helaas grote delen nu niet meer vliegvis toegankelijk (gewenst begreep ik) vanaf de kade met de BB e.d. wel nog

jur606

Rob ik kan me herinneren dat hie rop het forum tijdje geleden werdt gesproken dat  vissen vanaf de kant met vliegenhengel totaal niet meer mag? (alleen met grasveld, ruimte erachter)
daarom zei ik al dacht het

Plantje

Waarom zou dat niet mogen? Mensen bang om gehaakt te worden?

Plantje

Jammer is dat inderdaad!

Trouwens Rob, moeten we nog een keer wat afspreken voor de reeënhuid die ik nog steeds in de diepvries heb zitten? Ik weet niet of dat nog goed is hoor! 

Rossie69

kan geen kwaad zolang die maar op wintersport is.

anders wil ik hem wel hahaha.

Plantje

Ah okie. Nou moet ik zeggen, dat ik de afspraak met Rob al gemaakt heb. En mijn vader schiet nog wel eens een ree, dus dat komt wel goed!

Alleen is het raadzaam even te wachten tot ze hun holle vacht weer hebben. Dat geeft wat prettiger haar.

Rossie69


maurice

Henk heb nog wel een konijn op wintersport hier in de kist.
wil je hem?
::bbq:: ::proost:: ::proost::