Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

#1025
Normaal moest ik vandaag op mijn dochter passen (pedagogische studiedag voor de leerkrachten, dus geen school voor de kinderen en mijn vrouw is leerkracht in de school van mijn dochter, dus ik moest verlof nemen om op mijn dochter te passen). Gelukkig belde eind vorige week een mama van een vriendinnetje dat mijn dochter van zondag op maandag mocht komen slapen en de maandag de ganse dag mocht komen spelen. Mijn dochter gelukkig en ikzelf zeer gelukkig  :) :) :) , want ik had een extra vrije dag. Niet dat ik niet graag een dag samen met mijn dochter vertoef, maar een dagje vissen extra, is mooi meegenomen. 
Bijgevolg deze ochtend vroeg (6h20) naar Europoort vertrokken om er een aantal uurtjes te gaan zeebaarzen.  Het tij was goed, het weer was goed, dus het kon niet meer fout gaan.  Echter op 20 km van een nieuwe stek, die ik ging verkennen, stond ik plots in de file omwille van een ongeval. Na een 35 min. stil gestaan te hebben op de autosnelweg kon ik mijn weg verder zetten naar de nieuwe stek.
Aangekomen op de nieuwe stek effe kijken waar ik het best kon beginnen (ik was echter al zo'n 45 min. kwijt van de kostbare vistijd). Na een half uurtje was ik aangekleed en mijn hengel opgetuigd voor een sessie van zo'n 6 uur. In deze 6 uur heb ik drie aanbeten gekregen waarvan ik er 2 heb kunnen verzilveren. Resultaat 2 zilveren zeebaarzen, eentje van 45 cm en eentje van 40 cm.
Ik ben op de middag ook nog mijn leermeester Rene tegengekomen. Hij is de man, die me in contact heeft gebracht met het vliegvissen op zeebaars.  Het was een blij weerzien en we hebben dan gelijk maar afgesproken om elkaar terug te zien op de vliegvisbeurs in Putte in November in België.

Hier de foto's van de twee zeebaarzen

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72


Mooi verslag en foto's Gino!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Toch lekker, twee zeebaarzen en drie aanbeten!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wouter veuger

merijn,mooie ruisers ::agree::

en bert en gino prachtige zeebaarzen, ::goodjob::

Bert J.

Lekker gevangen Merijn. ::goodjob::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Quote from: Bert J. on September 30, 2014, 00:30:27
Toch lekker, twee zeebaarzen en drie aanbeten!

Inderdaad Bert het was een schitterende dag en ik wil je langs deze kant nog eens bedanken voor de reeds verkregen info via dit forum, de website voor de getijden, enz.  Als beginnend zeebaars vliegvisser leer elke trip nog veel bij en ik zit nog steeds aan een gemiddelde van bijna 2 vissen per sessie (6 sessies van zo'n 5 à 6 uren vissen), wat ik zeker niet slecht vind voor een beginnend zeebaars vliegvisser.
Alleen spijtig dat ik in totaal 4h30 moet rijden om 5 à 6 uur te vissen, maar ik vind het tot nu toe zeker de moeite waard.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Dan doe je het toch goed met twee baarzen gemiddeld per sessie. Elk jaar heb ik er wel één of twee blanks bij.
Ik moet ook zo ver rijden maar ik heb het er ook graag voor over. Meestal rijden we met twee of drie man, scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten natuurlijk.
Afgelopen zondag hadden we er zeven met z'n tweeën. Twee dikke vijftigers er bij. Man wat zijn ze sterk.
Ik heb er ook nog één verspeeld. En zelfs nog een aanbeet gemist tijdens het afzinken. Ik was aan het tellen terwijl mijn zinklijn afzonk. plots voelde ik een ruk aan de lijn en ik zag de lijn wegschieten. Heel apart. Binnenkort nóg maar een dagje heen. Zo mooi werk...
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

Arrrggggg.... Twee keer schoot ie los. Denk allebei een klein snoekje. Nog steeds geen snoek gevangen hehe.


[/URL]


Jammer, maar we gaan door.

vliegvisserdorian

#1033
Quote from: Joost S. on October 01, 2014, 20:08:02
Arrrggggg.... Twee keer schoot ie los. Denk allebei een klein snoekje. Nog steeds geen snoek gevangen hehe.
Hetzelfde hierzo vanavond, een keer voelde ik alleen een klap maar er bleef niets hangen  >:(. En later (andere plek) nog een grote kolk bij m'n streamer maar dat kan natuurlijk ook een brasem of karper zijn geweest. Het moet toch een keer lukken, vis op m'n "nieuwe" hengel ::), nu het werpen ermee ook een stuk beter gaat, het is toch een stuk anders. Werpen met een #3 of #5/6 met kleine vliegjes/streamertjes of werpen met een #9 met een dikke snoekstreamer. Afstanden van rond de 20meter haal ik nu zonder al te veel moeite.
Vrijdag heb ik alleen s'ochtends college dus dan ga ik nog maar een poging wagen :)

Floor

Gisteren morgen een paar uurtjes OVM. Zon, wolken, regen en best wat wind, alles kwam voorbij behalve vis.
Geen enkele vis kunnen spotten.
Wel veel wier en apengras tot net onder het oppervlak.

Groeten, Floor
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

harlin

Vanavond even met de #2 op pad geweest,
heb een collega geholpen om zijn gammaemmer wat te vullen ;)
Deze collega is Nederlands kampioen (vis) paling roken,
misschien zit er nog wat lekkers aan vast voor me :)









Was een
mooie
rustige
avond,

wat het
weer
betreft ,   :-X
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

wouter veuger

Zo mooi als de onderste foto,zo'n pijn doet de bovenste aan mijn baarzenhart :'(

Ik Vind dat niet echt een foto voor een forum als dit,ik denk dat wij beter catch and release zouden promoten ,maar dat is slechts mijn bescheiden mening

MarcelN


harlin

Quote from: wouter veuger on October 02, 2014, 22:00:17
Zo mooi als de onderste foto,zo'n pijn doet de bovenste aan mijn baarzenhart :'(

Ik Vind dat niet echt een foto voor een forum als dit,ik denk dat wij beter catch and release zouden promoten ,maar dat is slechts mijn bescheiden mening

Leuk hoor, voor alles je ogen en oren sluiten??
Via pb krijg ik ook al berichten,
maar als dit ook al niet meer mag of kan dan wordt het hier echt een kinderachtig zootje.  :o

Eten jullie geen vis?
Ik bijna niet in ieder geval.
Tja en hoe moet je het dan laten zien?
Mag dat alleen als ze gerookt, gebakken  ::bbq:: en opgediend zijn?  ::zucht::
Ik ga maar weer een tijdje lurken denk ik.  ::zucht:: ::zucht:: ::zucht:: ::muur:: ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

merijn1982

Soms reageren mensen hier te fel. Maar als jij een bergje dooie bebloede baarzen laat zien kan je reacties verwachten! Ik walg er dan ook van!
Tight lines!!

harlin

#1040
Misschien wil ik wel reacties losmaken, het is mijn ding ook niet.

Maar wel een leuke sport op zo'n licht hengeltje en daar lees/hoor je niets over. ;)
Er stonden meer vissers, allen met werphengel,
ze keken er allen vanop dat ik regelmatig grotere vissen ving als hun.

Komt er ook nog een boa langs, iedereen had de juiste papieren,
zelfs een Pool die een stukje verderop stond. :)

Maar wat denk je wat er gebeurde toen de Boa de ondermaatse vis zag?

Kan beter een aparte topic van aanmaken. ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin




oja,

deze is
weer
terug gezet,
maar of ie
nog zwemt
weet ik niet,
misschien
issie even
later alsnog
in de
gammaemmer
belandt door/bij
de buurman.


    ::sjorrie::   :D

Quote from: Cornico on October 02, 2014, 23:00:50
Niet ergeren Harrie.
Verwonder je liever over het feit hoe mensen, ....

Ergeren doe ik me niet direct, Cornico.
Verwonderen doe ik me zeker,
ben eigenlijk meer met stomheid geslagen.   ::vertel:: ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Ik heb er ook geen problemen mee Harry. Hoop alleen wel dat de vissen meteen een tik krijgen en niet levend in de emmer gegooid worden.
Ik hoorde al eerder deze week dat er veel baars wordt gevangen in Noord Holland, die bijna allemaal meegenomen wordt. Heb dat afgelopen winter ook gezien. De kleintjes gingen terug, maar overleefden het ook vaak niet omdat ze niet echt voorzichtig onthaakt werden. Vind ik wel echt zonde.

Groet,
Gert

Plantje

Dat laatste vind ik nog wat erger Gert. Als je eens een visje voor jezelf of hier en daar een ander meeneemt heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Zolang deze maar de maat hebben en netjes direct uit hun lijden verlost worden. Ik verwacht dat dat hier ook gebeurd is.

Als een vis wel teruggaat (en dat is bij de meeste vissen wel het geval) zorgen dat dat snel gebeurt.

harlin

#1044
"Mijn" emmertje werd meteen (maar niet goed) getikt.
Bij de andere 2 rokers ging na de tik gelijk het mes er in.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Mike

#1045
Quote from: Cornico on October 02, 2014, 23:00:50
Niet ergeren Harrie.
Verwonder je liever over het feit hoe mensen, die zichzelf ook te buiten gaan aan visjes pesten en daar regelmatig verslag van menen te moeten doen, het lef hebben om anderen de maat te nemen.

Het blijft me verbazen Marten, hoe jij van mening bent dat mensen elk recht verspelen om anderen aan te spreken op onbehoorlijk vis gedrag omdat ze zelf vissen.
Zo'n bizarre manier van denken, ik kan er echt niet bij met mn hoofd  :o
Ik vis al ong 30 jaar en als ik iemand aan de waterkant zie die onvoorzichtig is en respectloos met vissen omgaat, reken maar dat ik er wat van zeg en ik ben blij dat er meer zijn die dat doen.

De minimuum maat voor baars is 22 cm, als ik mij niet vergis.
Mochten er vissen in zitten onder die maat, hoop ik van harte dat er een mooi pv is opgemaakt.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

harlin

Quote from: Plantje on October 02, 2014, 23:37:58
Zolang deze maar de maat hebben en netjes direct uit hun lijden verlost worden.

Ondermaats worden ze gebruikt als "doodaas" en mag je er 20 bij je hebben, aldus de Boa.
o.t.w. het kan lang aan voordat je een prent krijgt.
Maak je het te bont in zijn ogen,
dan maakt hij er werk van omdat je niet in havens mag vissen zonder schriftelijke ontheffing van de pachter/eigenaar of wat dan ook.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

MarcelN

Lachen dit, lijkt wel ISIS, maar dan aan de waterkant hup kop eraf, ach het is maar een beest....wie?

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Nou, deze dan nog maar een keer: