Spiders

Started by HappyFisherman, January 25, 2013, 20:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin

Ja ik vind het een mooi fijn veertje.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72


Mooie creaties allemaal, leuk topic ook voor beginnend binders (zoals ik).
Veel voorbeelden en vele opmerkingen waarmee je je voordeel kan doen.
Helemaal goed;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

@R.S.N Flyfisher,naar mijn gevoel heb je met "hackle is een veertje"Erwin zijn vraag niet geheel beantwoord.Een veertje....ja,dat snappen we.Maar wat voor veertje?haan,kip,eend of wat ook.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

R.S.N Flyfisher

Quote from: Beertje on March 15, 2013, 13:05:33
@R.S.N Flyfisher,naar mijn gevoel heb je met "hackle is een veertje"Erwin zijn vraag niet geheel beantwoord.Een veertje....ja,dat snappen we.Maar wat voor veertje?haan,kip,eend of wat ook.

Ok, hij vroeg of het haar of veer was  ;)  :D

Voor duidelijkheid is uit de nek van een haan  :)

@Rob, heeeeerlijkeee spider

Troutbuster

Nette Spider Robbie  ::goodjob::

Helemaal jou ding hè?

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::agree::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#81
Kijk!!!

Dit gaat meer de kant op waar ik mezelf weer meer in kan vinden!

Gave Spider weer Robbie!! ::goodjob::

Wat een mooie kleurstelling en dat blauw ipv paars stoort in het geheel niet!

::duim::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Marksman

Ziet er weer goed uit heren, de welsh partridge ziet er ook mooi uit met die kleuren maar vind ik persoonlijk alweer te vol.

Marksman

Begrijp je bedoeling Rob, ziet er ook schitterend uit.
Waar haal jij trouwens je spiderhaken vandaan? Zien er mooi uit maar ik zie ze niet in Nederland.

Beertje

#84
@Rob, ik ben zelf helemaal geen goeie binder,maar was het niet mooier geweest als je een klein budje onder het staartje had gelegd?
Hij hangt nu zo naar beneden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Marksman

Thnx Rob.

Grt. Erik

Gert

Ik heb tot nu toe niet zo veel ervaring met spiders - heb er wel eens mee gevist en ook wel eens (bij toeval?) wat mee gevangen,
maar wat ik me altijd afgevraagd heb:
Is het nou de bedoeling dat ze als een soort parasolletje door het (stromende) water gaan, of is de reden dat je soft hackles moet gebruiken, juist dat die hackles tegen de body aan kleven, en het dus meer een gestroomlijnd modelletje wordt? (Zoals een nimfje zeg maar).

Groet,
Gert


Gert


Troutbuster

Daarnaast Gert, hebben de veren van een henne hackle, een veel mooiere actie (pulseren en bewegen heel mooi onder water!)
Voor alle natte vliegen en dus ook Spiders, (bijna) alleen henne hackles!!

Ik zeg bijna, want er zijn natte vlieg patronen waar je een, welliswaar slappe, hanen hackle dient te gebruiken, maar dan vaak alleen als body hackle!!!

Zoals Rob al zei, de meeste (genetic cock bv!!!) hanen hackles zijn te stug, een voordeel bij een droog patroon, maar een crime bij een natte vlieg!

Maak maar eens een Wooly Bugger met een, voor droge vliegen bedoelde hanen hackle!

Het ding spinnerd als een idioot en kinkt je leader in no time (behalve met een invisa swivel! ;))

Gr en succes

Jan
"Petri Heil"


Gert

Ja Jan,
Dat van die slappe hackles voor nat en stugge voor droog dat wist ik wel.

Maar je hebt soms van die vliegen (vooral streamers van bont en zo), die zich in het water heel anders gedragen als wat je ervan zou verwachten als je zo'n ding droog in je handen hebt.

Quote from: Troutbuster on March 15, 2013, 17:05:53
Het ding spinnerd als een idioot en kinkt je leader in no time (behalve met een invisa swivel! ;))

Loopt het een beetje met je aandelen? ::goodjob::

Groet,
Gert


Marksman

Ook weer een mooie.

Marksman

Ziet er strak uit zo.

obi-130