Spiders

Started by HappyFisherman, January 25, 2013, 20:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Kijk hier op het forum maar eens naar de Happy Spider. Doet het prima voor de ruisvoorns!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ik gebruik ze alleen maar om (snel) stromend water... Het liefst down-stream met een swing..... Volgens mij hebben ze dan de grootste vangkracht....


Sieger

Hilco

vandaar dat ik dat filmpje in het begin poste , daar staat ene Ruard te beweren dat ie altijd al met spiders voor vangt in de polders.........


Sieger

Zoals Bram al aangeeft doen ze het daar ook prima, alleen gebruik ik ze daar niet.... Gewoon proberen zou ik zeggen....


Sieger

BV

@ Sieger en Bram,

ik vond onderstaande site vooral duidelijk over het  "hoe te vissen" en dan vooral de escalatormethode die Oliver Edwards her en der aanhaalt maar nergens uitlegt.

http://northcountryangler.blogspot.be/2010/02/north-country-spiders-some-thoughts.html
(De tweede across and down)

Dus niet op de swing vissen met een strak op het water liggende vliegenlijn meer "deaddrift-achtig"  met toch een goudkopje op de punt.
Ik ga het dit jaar eens proberen.

Good luck


HappyFisherman

Ga ik lezen Bart, dank voor de info.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: BV on January 28, 2013, 21:52:54
@ Sieger en Bram,

ik vond onderstaande site vooral duidelijk over het  "hoe te vissen" en dan vooral de escalatormethode die Oliver Edwards her en der aanhaalt maar nergens uitlegt.

http://northcountryangler.blogspot.be/2010/02/north-country-spiders-some-thoughts.html
(De tweede across and down)

Dus niet op de swing vissen met een strak op het water liggende vliegenlijn meer "deaddrift-achtig"  met toch een goudkopje op de punt.
Ik ga het dit jaar eens proberen.

Good luck

Dat is de manier die ik gebruik Bart... Geleerd in Ierland en je krijgt er rete harde beten op.... Maar aan het eind toch even de swing meenemen levert nog meer op... ;)


Sieger

Sieger

En soms de nymph en spider omdraaien... Dan blijft de spider net iets hoger in het water hangen.....


Sieger

Sieger

Ja kan, maar dan komt hij weer te hoog... ;)


Sieger

BV

Sieger,

bedoel je dan een goudkop op je verste dropper zodat de puntvlieg hoger blijft?

En vissen jullie ook echt met spiders maat 18 of is 14 ook voldoende?

BV

En zo blijf ik zeuren  :D :D
Leg je op een 12 dan drie laagjes zijde of twee?

Gr

Ik moet gaan slapen  :(

Sieger

Quote from: BV on January 28, 2013, 22:48:35
Sieger,

bedoel je dan een goudkop op je verste dropper zodat de puntvlieg hoger blijft?

En vissen jullie ook echt met spiders maat 18 of is 14 ook voldoende?

Ja precies.... eigenlijk altijd maar 1 dropper.... of de spider of de nymph... neem vaak een tungsten kop .... Of als je maar met 1 vlieg mag vissen, een splitshot loodje....


Sieger

Sieger

Quote from: BV on January 28, 2013, 23:07:35
En zo blijf ik zeuren  :D :D
Leg je op een 12 dan drie laagjes zijde of twee?

Gr

Ik moet gaan slapen  :(

Ik ga 2 keer heen en terug.... is 4 laagjes... maar met de pearsall's is dat niet zo heel dik...


Sieger

HappyFisherman

Dub very sparsely, as light as your mother-in-law's beard  ;D ;D ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

toppiedus

#39
Een van de eerste vliegen die ik eraan bindt , soms klappen ze er gewoon op
en dan bedoel ik de voorns en kleine roofbleitjes in de linge, leuk vissen je ziet de boeggolf aankomen.

favoriete spider : rood kontje van binddraad, dun lijfje van zwarte dubbing lichte zilverribbing en een zwarte patrijs hackle

Doosje maar weer eens vol maken voor de zomer



Arie de Vries

Quote from: Sieger on January 26, 2013, 17:46:43
Een leuk 'historisch' boek over spiders.... North-Country Flies van T.E. Pritt

http://ia700305.us.archive.org/4/items/northcountryflie00pritrich/northcountryflie00pritrich.pdf
Mooi boek Sieger
jammer dat plaat 5 ontbreekt, maar leuk om te lezen.
Bedankt voor posten
Arie
Groet, Arie

Beertje

#41
Ik ben vandaag deze aan het binden.(wel even door scrollen naar beneden voor die met rode seal fur ipv pauw herl.)
here is what i came up with using red seal fur in stead of herl



Read more: http://ukflydressing.proboards.com/index.cgi?action=display&board=sbs&thread=636#ixzz2N958r9fJ
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Henkie

Heb bijna het boek Wet Flies van Dave Hughes uit (ISBN 978-0-8117-1868-4). Hij behandelt uitgebreid de historie van de natte vlieg waarna hij de soft-hackled, flymphs, winged wets en fuzzy nymphs beschrijft, inclusief bindinstructies. Dan nog een paar hoofdstukken over vistechnieken en een stuk biologie. Vind het een compleet en uitgebreid boek, wat mij betreft een aanrader als je wat meer van het 'natte' wilt weten.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

Mooie spiders Henk.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

Diep Derk!!!! ::goodjob::
(en mooie Spiders!!!)

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Ziet er weer goed uit Henk.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Arie de Vries

Mooie spiders
Arie
Groet, Arie

Henkie


R.S.N Flyfisher