Baron...PT

Started by Jan Muisers, January 03, 2012, 21:42:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Nog steeds niet klaar. Op 1 laagje lak na, is hij net zo ver af als gisteren avond. Ondanks dat er nog 1 of 2 laagjes lak op moeten, maak ik toch maar een foto.
De Baron, van Price Tannatt.

Gisteren kreeg ik een upgrate van mijn kleine website. Veel voordelen en nieuwe mogelijkheden en er veranderd niets voor u.....ja..daaaaag  >:(
Moet mijn hele site om gaan zetten, om een belangrijke functie, de zoek functie, effectief te kunnen gebruiken.  >:( >:(
Moet , daar waar mogelijk, alle foto's opnieuw erin zetten om ze in groepen te kunnen verdelen  >:( >:( >:(
Moet nu niet verder zeuren maar die vlieg plaatsen  ;D

De PT Baron.
@ Bart, eigenlijk moeten alle Barons horns hebben ;)




Jan




HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hmmm als dat zo is Evert.
das dan wel zonde.

mooie zalmvlieg

johannes

hoop dat je je site weer naar wens krijgt

pracht vlieg is het weer

BV

Jan,

Voor mij is ie heel goed hoor, als ik hem vergelijk met wat ander foto's op het net ....
En ik had natuurlijk weer de enige foto zonder horns eerder bekeken.

Hebben de horns een technische of geografische reden (zoals de verschillen tussen spey en dee en atlantische ??)

gr

Bart


Jan Muisers


Bedankt heren,

@ Evert...deze blijft dus heel  ;)


Quote from: BV on January 03, 2012, 22:05:15
Hebben de horns een technische of geografische reden (zoals de verschillen tussen spey en dee en atlantische ??)

Bart, het moeten eigenlijk antenna's, van insecten, voorstellen. Bij de oudere vliegen werden wel eens fibers van "eenvoudige" veren gebruikt, maar toen waren de vliegen wel wat kleiner. Maatje 6 of 8 en vele malen soberder.

Dit soort vliegen, zoals de Baron, noemde men gaudy vliegen. Hiermee werd bedoeld dat het opvallende vliegen qua kleuren waren. Kleuren die verkregen werden door het gebruik van exotische veren.

Of het bij de gaudy vliegen ook nog iets met de antenna's te maken had, valt te betwijfelen. Als je bv. naar de Nicholson kijkt zijn de "horns" niet aanwezig, door het feit dat de vlieg er veel te groot voor was. Hij werd gebonden tot haakmaat 10/0, dus heel groot. 

Jan.

maurice

 ::zucht::

kan niets anders zeggen dan weer helemaal  ::top:: ::klappen:: ::klappen:: ::klappen::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Quote from: Rob van H. on January 04, 2012, 08:25:03
Ik ( en vele met mij denk ik) hoop zo dat je genoeg bent opgeknapt de 21e, kunnen we je misschien "live in action" zien!!??

Ik kan met de wens van Rob alleen maar instemmen Jan!!
Ik zou je idd graag live bezig willen zien aan zo een plaatje van een Zalmvlieg!

Hopelijk tot de 21e

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Jan Muisers


Nogmaals bedankt heren.  ::klappen::

Over de 21ste kan ik nog steeds niets zeggen. Maandag bij de fisio geweest en daar gevraagd of ik mag fietsen. Antwoord : Nog niet meneer Muisers. Nog even rustig opbouwen.

Jan.

AnBo

Jan een hele mooie Baron, een van mij favoriete zalmvlieg om te binden.
Ik vind het leuk om de laatste tijd, hier op dit forum jouw prachtige zalmvliegen te zien.
Ga zo door.
BTW sterkte met je voet.

Groeten Andy B

Jan Muisers


He, Andy leuk je hier te zien.

Als je het maar uit je hoofd laat, jouw vliegen te plaatsen. Anders zien de anderen dat ik ook niet kan binden.  ;D
Ik heb een tijdje stil gelegen. De medische kant speelde niet mee en dan roest je gelijk.
Nu ben ik bezig, de vliegen te binden, om op mijn site bij de patroon beschrijving te zetten. Moet over een paar jaar klaar zijn, met iedere dag een vlieg.

Nog even een hint...het maakt niet uit hoelang je bij het forum bent. Je mag toch komen hoor, de 21ste   ;)

Vliegvissers.nl-Binddag... 21 januari 2012 in Apeldoorn

Jan.

HappyFisherman

Da's dan voor Henk ook een goed idee met z'n 7up toetsenbord!
Vliegvissen is bevlogen vissen...