nimphlijn.

Started by Youri, February 23, 2011, 15:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hannus

kan het wat beschaafder?

Sieger

Eens Hans...

Kom kom Klaas... zo heet wordt de soep niet gegeten.... Ademhalen, een lekkere borrel en rustig aan.. ;)


Sieger

Sieger



Sieger

hannus

in het kader van de algemene ontwikkeling......
wat is "verrekte mongol"  ??    ;D

Sieger

Quote from: hannus on February 24, 2011, 18:33:49
in het kader van de algemene ontwikkeling......
wat is "verrekte mongol"  ??    ;D

Mwaaah ontwikkeling... meer omgekeerde evolutie.... :D Is dat dan Devolutie... ???


Sieger

Sieger

Quote from: Rob van H. on February 24, 2011, 19:04:28
Zou hij misschien een zijde lijn bedoelen???...die moet je volgens mij invetten..maar daar kan ik natuurlijk volledig de plank misslaan!!

Hahaha  ;) Da's pas historie....  :D


Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

Heren,

Sieger heeft als ik zo snel teruglees al eens voorzichtig gemaand dat de discussie wel op een normale manier moet blijven lopen.
Met die eerste 'bijsturing' in gedachte wil ik nu, maar dan iets minder voorzichtig dus zeg maar HEEL DUIDELIJK, nogmaals op de rem trappen voor wat betreft de manier waarop de discussie nu gevoerd wordt, cq. lijkt te gaan worden !

Ik ga er van uit dat ik niet nog een keer mijn strenge pet moet opzetten.   

Gert

Als dit zo nog ff doorgaat, mag dat dan in een ander topic? Dit topic ging over de vraag van waarschijnlijk onze jongste visser die een lijn van zijn vader heeft gekregen....

Groet,
Gert

PS
Op het moment dat ik dit post, heeft onze Bas ook net wat neergezet. Sluit mooi aan hoop ik

Troutbuster

Broeders!!!
laten we het beschaafd houden??
Laten we het inhoudelijk houden bij de start van deze topic, i.p.v. het hele verhaal uit zijn of haar verband te rukken, en vervolgens elkaar verkeerd te begrijpen en te quoten!!
Hier schiet niemand iets mee op en hier wordt niemand wijzer van in tegendeel!!
Een "afzeik" forum betstaat reeds en juist om die reden kom ik daar nog zelden (en ik niet alleen!!)
Open en eerlijk?? Ja!!! natuurlijk maar laten we een ieder in zijn of haar waarde laten??

Jan
"Petri Heil"


Waterhen Bloa

Quote from: Flysselmeer on February 25, 2011, 07:19:05
Als lijnen van dezelfde klasse zoveel verschillen bij diverse merken, dan klopt er iets niet.
Waarom worden DT's nog steeds wereldwijd gemaakt en verkocht. Moet ons kikkerlandje dat ineens uitvinden?
En een lijn wegklappen omdat de kern bloot komt, zeker niet, dan gaat er een stukje van de lijn af.

Ik ben ook maar een newbie hier, maar ik begrijp niet waarom je jouw postings zo nodig moet aandikken met een vette grote letter in het blauw, staat een beetje SCHREEUWERIG .......

Dat lijnen per merk verschillen en zelfs per type veschillen, klopt uitstekend, veel meer dan vroeger spelen fabrikanten in op de wens van de klant, dus WF lijnen voor subtiel presenteren voor een cdc emergertje op haakje 18, maar ook WF types met een steile tapering en het gewicht naar voren voor het werpen van grote streamer met veel luchtweerstand, of WF lijnen met zegmaar een halve lijnklasse extra om strakkere hengels wat eerder te laden, etc. etc. etc, ........ mij lijkt het zinvol dat je eens een folder (of de website) van bijvb. Rio (http://www.rioproducts.com) doorleest en je laat verrassen over de enorme keuze in WF lijnen ....... het zal je meteen opvallen dat ze zomaar 100 verschillende lijntypes hebben (vrijwel allemaal WF) en hoog uit enkele DT lijnen ....... en dat geldt dus ook voor Cortland, LOOP, Scientific Anglers, Hardy, Lee Wulff, Teeny Lines, Cortland, Airfo, etc, etc, etc.

Over ons "Kikkerlandje" kan ik alleen maar zeggen dat er in ons landje aardig wat mensen rondhobbelen met een enorme kennis op vliegvisgebied.

De kern van een vliegenlijn komt over het algemeen bloot als de lijn versleten is, weg gooien dus ...... je hebt het over connectors ..... worden volgens mij al 25 jaar niet meer gebruikt, omdat je in no time de lijn deden kraken bij de lijnpunt, OKee ..... idd knip je dan een paar cm. weg, maar meestal komt de kern vrij op delen die het meest te lijden hebben ...... ergens op de overgang tussen belly en volglijn en is de enige oplossing of weggooien of er een nieuwe volglijn in "splicen" (doet minder dan 1% van alle vliegvisers en dat moet je toevallig ook nog wel even kunnen).

Je "vastbijten" in een materie waar je blijkbaar weinig kaas van hebt gegeten ..... je hebt vast wel iets beters te doen ..... ;)

Rossie69

 ::duim::

goedzo Bas.

De gene waarvan de lijn gekocht is, is ook die het antwoordt nu wel heeft gegeven.
Marc goed gedaan jochie :)

heb nog getwijfeld toen om hem te nemen of niet.

Youri veel plezier met je nieuwe lijn.


Youri

Marc Bedankt.
ik ga me met de lijn vermaken en hopelijk vis vangen.

van mij mag je hem sluiten.
dit was niet mijn bedoeling. :o

maurice

Ja gooi maar op slot.
de info is binnen.

kant tekening.

een ieder gaat met zijn hengel, lijn , vice en andere spullen anders om als een ander.
laten we die info die gedeeld word in hun waarde, ook al ben je het er mee eens of niet.

Youri en Ik weten welke info voor ons wat betreft de lijn en de manier van vissen belangrijk is en zullen  de tips dan ook zeker gaan gebruiken.

Mensen bedankt voor de info die u allen hebt willen delen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Youri veel plezier met de lijn en vangen ermee hè... ;)

Ik zet het topic op slot...!


Sieger