alvast een paar divers voor de snoek.

Started by wouter veuger, August 05, 2013, 21:42:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

hoewel het hoogzomer is en ik nu niet op snoek vis,had ik van het weekend toch drang om een paar snoekstreamers te binden,het zijn een paar deerhair divers geworden:



die zitten alvast in de snoektas!

Henkie

Het lijken wel kanaries! Maar errug mooi. Gaan denk ik wel een snoekje opleveren.  :D
Ach, was het alvast maar zo ver ........  :-\

Gerrit72



Inderdaad mooie kanaries! En zie ik nou kerstslingers in die bovenste  ;)
En ook; 'was het alvast maar zover...' kan ik me helemaal bij aansluiten  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

@gerrit: ik heb een poosje geleden een paar pakjes glinster spul gehaald bij de pipoos(grote hobbyzaak)

de echte vliegenbouwert ken niet zonder de pipoos (en nog spotgoedkoop ook ;))

Plantje

En vergeet winkels als de Action niet!

JB

Gelukkig hebben de meeste van ons toch meer verstand van vliegvissen/binden dan van vogels, want als ik deze kleurenpracht zie denk ik eerder aan papagaaien, parkieten en tropische vogels dan aan kanaries!

Voor de rest zien ze er goed uit, persoonlijk zou ik ze liever op de gamakatsu 314 binden.

Algemeen vraagje, zijn er ook binders onder ons die dit soort vliegen voorzien van een (nylon) weedguard en in welke uitvoering (enkele of dubbele lus). En in hoeverre heeft deze invloed op de inhaking.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Plantje

Ik gebruik geen weedguard. Heb ik ook nog vrij weinig nodig gehad. Als je een beetje lichte streamers maakt die je kunt inzetten bij veel begroeiing kun je vissen op plaatsen waar geen enkele kunstaasvisser goed terecht kan zonder dat je vast komt te zitten!

wouter veuger

@ JB: ik vis niet altijd in glashelder water,deze zijn specifiek bedoeld voor wat troebeler polder water,waar ik met wat fellere kleuren meestal meer succes heb.

overigens bind ik mijn divers altijd op de f314 maat 2/0,toevallig deze 2 bij wijze van experiment op de worm 36 gebonden.


weedguard heb ik wel eens ingebonden (enkele lus fluorocarbon 50/00),maar dat doe ik niet meer,reden 1: een weedguard kun je net zo goed een pike guard noemen,je haakt werkelijk niets meer.

reden 2: ik snoek nauwelijks in de zomer,en vanaf eind september heb ik niet zo'n last meer van de plantjes.

Heintje Davids

Leuke streamers Wouter die het best goed zullen doen. Ik zou alleen als ik jou was de kraag wat dikker te maken en iets hoger waardoor je een nog beter duikeffect krijgt, zoals op de (helaas niet zulke beste) foto's te zien is. En voor het mooie denk ik dat er nog best 1 of 2 toefjes haar extra bij hadden gekund bij het haakoog zodat je afbindknoop veel minder zichtbaar is. Misschien leuk om ook eens te proberen.

@JB Ik gebruik soms een enkele weedguard maar vind ze niet echt goed werken. De haak blijft wel enigszins uit de planten maar waar je vaak het meest last van hebt zijn van die dikke groene algen en die hou je niet tegen. Meestal zit dan je hele streamer dan onder de groene troep en daar helpt geen weedguard tegen.




wouter veuger

@heintje: zo die is mooi man!, het kraagje moet inderdaad wat hoger eigenlijk.

ik had bij mijn laatste bestelling deerhair allemaal velletjes met heel kort haar,daardoor krijg ik het kraagje niet hoger,welk merk deerhair gebruik jij?

heb je voor de oogjes gaatjes gebrand met zon speciale deerhair burner?,ik heb het geprobeerd met een mini soldeerbout,maar dat werd hem niet >:(

gewoon erop plakken met seconde lijm blijven ze ook niet zitten.


(ik heb ze trouwens gisteren even geprobeerd,ze deden het wel mooi :))

Heintje Davids

Welk merk haar zou ik echt niet meer weten maar vermoed dat het van Umpqua af kwam. Heb het spul al zoveel jaar en bind niet zo vaak (meer). Ik gebruik zo'n kleine hobbysoldeerbout maar als de vliegen heel klein zijn verwarm in ook nog wel eens een klein kopspijkertje en brand op die manier een klein gaatje. Meestal gebruik ik een satéprikker of tandenstoker waar ik wat epoxy op smeer, vul de gaatjes en plaats dan de oogjes. 't Spul zit, wanneer de epoxy droog is, dan muurvast. Het patroontje is niet van mezelf maar heb ik nagemaakt van een vlieg die ik ooit heb gekregen. Deze kleine uitvoering doet het vaak goed op roofblei.

wouter veuger

had je die toevallig gekregen van floris van de berg,die bind ook van die mooie divers in deze kleur!

bedankt voor je tips,ik ga er mee aan de slag,binden is bijna net zo verslavend als vissen zelf!

Heintje Davids

Weet niet meer hoe hij heet, maar zou best wel eens kunnen. 't Was iemand die inderdaad allemaal van dit soort divers maakte en allemaal even mooi. 't Heeft ook best lang geduurd voordat ze er allemaal een beetje hetzelfde uitzagen.

MarcelN

Gave dingen hoor 'meneer' Wouter ;) maar vergeet je die weerhaak niet, een tangetje kan er vast wel vanaf na die hi-tech vice, moet er niet aan denken dat die snoek ermee rond blijft zwemmen als je hem verspeeld, dat arme beest wordt steeds uitgelachen door zijn soortgenoten ;D
Wil dat nog een beetje zinken dat deerhair, of is het de bedoeling dat het zinkt/dived en stijgt?
Ik gebruik zelf die synthetische meuk, ach die domme snoeken trappen overal in.
Als ze nou nog een run maakten van 30-40m waren ze leuk.
Staat hier nog ergens een svs van hoe dat deerhair te binden/bewerken? Lijkt mij een bende te geven al die stoppels.

Rene V.

Om oogjes te plakken knip ik eerst de kop grof in vorm,dan een druppel zap a gap op de achterkant van de ogen en plaatsen.Dan een wasknijper erop
en laten drogen,gewoon een nachtje voor de zekerheid.Volgende dag met je vingers de boel weer in vorm vrijven en af  maken met de schaar.
Aan het water doe ik ze soms "tunen" totdat de een bellenspoor trekken voor nog meer herrie.

Rene V.

wouter veuger

#15
@rene V.:bedankt voor de tips,ik zal eens kijken of ik die oogjes er nog op krijg geplakt :D

MarcelN

Nou nou, ik bedoel niets sarcastisch hoor, heb dezelfde vice hier, althans dat lijkt....da's toch een Regal?
Ik geef simpel advies en stel een vraag en krijg ik zo'n antwoord :o
Ik wil dat wel eens weten van dat deerhair,  handig voor mudlers enzo....maar ik ga wel zelf zoeken hoor....vriend.
Wat betreft weerhaak zal de mening hier sterk verschillen denk ik, wen er maar aan, nergens voor nodig die dingen en met vliegvissen raak je simpel meer kwijt door de hogere belasting, waarom zou je dat beest dat aandoen?
Net als die oogjes, alsof de snoek kijkt en denkt...Oooo die's blind  8) , die laat ik leven ;D
Maar misschien ligt het ook aan mij hoor, ik ga morgen wel weer een luchtje scheppen, misschien zijn ze terug die visjes.
Bedankt voor de fijne info in ieder geval, weer wat geleerd :'(

Plantje

Het lijkt in ieder geval wel een Regal Marcel. In dat opzicht begrijp ik je opmerking ook. Echter, er zijn heeeel veel mensen die een imitatie Regal hebben (ik ook en ik ben er dik tevreden over, maar dat terzijde). Als het hier om een imitatie gaat snap ik dat het als sarcasme opgevat kon worden. Maar gezien het feit dat je zelf uit gaat van een Regal denk ik niet dat sarcasme bedoeld was.

Er zijn inderdaad verschillende meningen over het gebruik van een weerhaak. Ook al felle discussies over geweest. Persoonlijk zeg ik: weghalen dat ding! Liever een vis lossen doordat je de lijn niet goed strak hebt gehouden, dan een vis met zo'n streamer in zijn bek laten rondzwemmen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

wouter veuger

#18
.

Plantje

Foto's kun je bijvoorbeeld naar photobucket, mijnalbum.nl oid uploaden. Vervolgens kun je hier op het forum verwijzen naar die foto's. Ik wil je daar wel bij helpen als je wil.

Als je wil kan ik dit topic ook wel opschonen/weggooien. Het ziet er nu allemaal wat vreemd uit.

Rene V.

Voor deerhair en bucktail zou ik niet gaan webshoppen.Ik moet zien en voelen wat ik koop.

Rene V.

JB

#21
 ::agree::
maar ja, nood breekt wetten.
Bij steeds minder winkels en beurzen, waar ook aan de vliegvissers wordt gedacht, waar je kan zien en voelen wat je koopt en gezien de prijsverschillen en aanbod kom je toch al gauw op webshoppen.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Heintje Davids

@Wouter, hierbij een link naar een site waar ze op een duidelijke manier laten zien hoe je een (Dahlberg)diver kunt binden. Misschien heb jij (en anderen) er iets aan.


http://www.theweeklyfly.com/TWF/2013/08/05/steve-potter-dahlberg-diver-22-14

wouter veuger

@rene V.: voor de natuurlijke bindmaterialen is het inderdaad beter om te zien wat je koopt,maar mij in de buurt zitten niet zoveel/geen winkels met vliegvis/bind materiaal,en dat in combinatie met een weinig tijd zorgt ervoor dat ik ook regelmatig wat bij de webshop bestel hoor.


@heintje: goed filmpje,thx!



Rene V.

Ik heb goede ervaringen met bucktail en deerhair van Orvis.In Utrecht zit een dealer van Orvis.Misschien voor de webshoppers een idee om eens contact op te nemen en duidelijk te vertellen wat je zoekt.Dit zou mij houvast geven aangezien mijn eerdere ervaring.Misschien iets duurder maar wel kwaliteit waar je lang plezier van hebt,prijsverschil misschien 1 a 2 euro.

Groet Rene V.