Mijn arsenaal, tot de tanden gewapend of knetter (vliegvis) gek!

Started by rena, November 18, 2012, 23:23:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Ach ja, die Orvis Tippet en Seven Eleven, Marten@. Heb ze beiden ook ooit bezeten en met name van die 7/11 heb ik nu nog spijt dat ik 'm heb weggedaan. Vond het een heerlijk hengeltje, een echte vishengel en geen werpkanon.

Wij kochten jaren geleden ooit een andere auto, een A-Benz. Je weet wel, zo'n ding dat in het begin zo'n anti-reclame had omdat ie om kon lazeren. Ik maakte mijn vrouw wijs dat mijn 2-delige hengels niet meer in de auto pasten -zeker niet in de vakantie- en dat het nu toch echt heel nodig was dat ik alles ging vervangen voor 4-delige hengels. Ze deed net of ze me geloofde, de lieverd, en liet me maar mijn gang gaan. Daarop heb ik vrijwel alle 2-delige hengels verkocht of weggegeven op een paar stokken na waar ik een soort emotionele band mee had en die 7/11 is eigenlijk de enige waar ik achteraf van zeg: "Had ik nooit weg moeten doen. "

Ik ben niet echt heel merkvast. Een hengel bevalt me of niet en het zal me een worst zijn wat voor sticker er op zit. Weet wel dat ik blijkbaar een zwak heb voor de switch-hengels van Zpey, hoewel ik moet zeggen dat ik die niet snel opnieuw zal aanschaffen, gezien hun waardeloze service.  Daarnaast veel TFO's (value for money) en Traditionals van Ton Temming.

Hilco

Jan zei : 
Vliegvissen,.... ik zou het niet kunnen en willen missen!!


Hij heeft gvd nog gelijk ook  grrrrrrrrrrrrrr :-\

John

Quote from: Hilco on November 19, 2012, 18:49:48
Jan zei : 
Vliegvissen,.... ik zou het niet kunnen en willen missen!!


Hij heeft gvd nog gelijk ook  grrrrrrrrrrrrrr :-\

Wat nou Hilco??  ???  ::wtf:: ;) Ga je het weer proberen met een vliegenstok??  ::goodjob::

Raymond

Hummm..., ik wilde hier ook nog wat gaan neertypen maar bij nader inzien..., het schaamrood slaat me op de kaken.  :-[ Of met andere woorden, ook ik ben een verzamelende vliegvisser die heel goed de verhalen hier begrijpt. Het ergste is, ik houd ook nog heel erg van mooie (lees, meestal dure) spullen... En als we gaan beginnen over bindmateriaal??? Ik denk dat ik zoveel spul heb dat ik voor mijn leven dat zeker nog 300 jaar duurt, genoeg vliegen kan binden... ;)

Maar ach wat, we leven maar een keer en daarom maakt het ook niet uit... Een hobby mag geld kosten, toch?  ::) Op naar de volgende aankoop!!!  ::proost::
::wtf::

rena

Quote from: Raymond on November 19, 2012, 20:23:52
Maar ach wat, we leven maar een keer en daarom maakt het ook niet uit... Een hobby mag geld kosten, toch?  ::) Op naar de volgende aankoop!!!  ::proost::

I second that  ::bravoo::

Rene V.

Er is gewoon heel veel mooi spul te koop.Als je hard voor je geld werkt moet daar iets tegenover staan,toevallig is dit een forum met nogal wat vliegvissers dus zijn er vast wat mensen met aardig wat hengels.Ik zie ook wel eens heeeele mooooie hengels voorbij komen op het http://www.Bijvoorbeeld Burkheimer.Komt er wel een keer.

Groet Rene V.

Bone F

Er zijn nogal wat "kijk mij es" v.vissers ieder zijn pleziertje. Ik wordt altijd een beetje lacherig van die wandelende bv. Sims/sage catalogussen. Het vangt in ieder geval niet meer maar het staat wel leuk!!

vliegvisgek

en er een mooie z-axis bij of las ik dat verkeert op marktplaats toppertje man heb er ook 2 van wees er maar zuinig op  ;) ;) ;)

rena

Quote from: vliegvisgek on December 07, 2012, 10:00:19
en er een mooie z-axis bij of las ik dat verkeert op marktplaats toppertje man heb er ook 2 van wees er maar zuinig op  ;) ;) ;)

Ben er blij mee, met deze hengel ga ik achter de forellen aan in de Rena.
Dat duurt nog even, het vriest -15 dus weinig droog op forel.

vliegvisgek

maakt niet uit als je hem maar vast hebt haha veel kromme hengels er mee zal wel lukken toch
;) ;D

rena

Quote from: vliegvisgek on December 07, 2012, 11:41:14
maakt niet uit als je hem maar vast hebt haha veel kromme hengels er mee zal wel lukken toch
;) ;D

Wat je zegt, ga wel werpen met de hengel in de sportzaal, beetje oefenen op de lusjes ;)
Helaas heb ik voor speycasten en rolworpen water nodig, en dat is in vloeibare vorm schaars hier in de winter  :-\


JurjenF

En mijn vrouw vond al dat ik belachelijk veel visspullen had.... :-X : 2 spinhengels met molen, matchhengel met molen (inmiddels van de hand gedaan), feederhengel met molen (de feederhengel staat te koop), een lekker lichte karper penhengel met molen, ergens nog een vaste hengel en nu dus 'al' 2 vliegenhengels met reels en nog een derde 'op komst'. En alles uiteraard met bijbehorend gedoe wat er bij de bijhorende vismethodes nodig is (volgens mij dan, mijn vrouw denkt daar anders over). Maar als ja na ...tig jaar weer begint met vissen dan moet je voor jezelf weer uitvinden wat je bevalt dus moet je wel alles uitproberen. Toch? En omdat ik vroeger wel met d evliegenlat gevist had wilde ik ook dat weer oppakken. Met, volgens het gezin, 'desatreuze gevolgen'. Want, net als spinvissen en struinen met de penhengel op karper, is de actieve manier van vissen toch meer mijn ding. Dus als na het proberen blijkt dat het me lukt wil ik ook 'alle' mogelijkheden pakken en doen. Dus dat betekent dat je toch weer materiaal gaat aanschaffen en na een tijdje best wel veel spul hebt staan. Dus ik snap die vissers wel met een kamer vol gerei. In de loop der jaren verzamel je heel wat en afstand doen is soms best lastig. Ik ken mijzelf wel een beetje : ik hou wel van mooie dingen (op de beurs van die ultra lichte spinmolentjes en bijhorende hengeltjes gezien/gevoeld; moeilijk er vanaf te blijven en niet te kopen  :'( ) dus ook mooie lichte #3 en #4 hengeltjes voor de smalle beekjes en ruisvoorns zullen in het voorjaar erg aantrekkelijk worden. Zeker als je rond een halve meier die dingen kan kopen en lijnen een joetje kosten. Ik ga nog een discissievol vliegvisjaar tegemoet ;D
Fishing is cheaper than therapy

wouter veuger

ach ja,door de jaren heen verzamel je nou eenmaal spullen, dat is inherent aan een hobby denk ik.

ik heb thuis boven een mooi hoekje waar ik mn streamers bind,en mn hengelrekken staan,er staan momenteel 22 hengels in waarvan 3 vliegenhengels, en dan heb ik afgelopen zomer nog 6 afstandskarperhengels en 2 penhengels verkocht ,kan je nagaan.

ik heb nu aan vliegenhengels een #3 een #6/7 en een #9,ik denk dat ik er volgend jaar wel mee doorkom,maar sluit ook niet uit dat er iets bijkomt,een heel seizoen geen hengel kopen gaat ook wel erg ver he? 8)

vliegvisgek

ach ik doe nu zo,n 6a7 jaar echt fanatiek aan vliegvissen en heb dan ook bijna alle andere spullen verkocht (OP 3 SPINHENGELS)  na voor de kids
maar voor de rest ik zelf doe alleen aan vliegvissen heb er ook zat te veel eigenlijk en qwa bindspul ga ik ook de goede kant op haha je hebt
niet gauw genoeg he :D :D