duikschoenen wat voor maat moet je nemen ?

Started by Rossie69, May 05, 2011, 02:39:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

Heb een stel flippers die ik maar niet kan gebruiken omdat die waadschoenen gewoon op aangepaste schoenen lijken.
dus past niet in de flippers.
wat moet ik voor maat nemen als ik met maat 45  in een duikschoen wil passen ?

wie weet het ?

alvast dank voor het mee denken leven enz ;)

Wilco

Men neme een slijptol   ;D ;D ;D......

Arno

Henk,
in Hasselt zat altijd een duiksportwinkel ik weet niet of hij er nog zit maar zou gewoon eens heen gaan en passen???

Gr Arno

Rossie69

dat scheelt die heb ik al een dremel kan ook ?

christianvt

Gewoon even gaan proberen in een duikwinkel. maat 45 of 46 zou moeten passen. ;)

DMeijer

Misschien ff aan Kermit vragen, die heeft vast verstand van flippers ...  ::lol::

hendri

heey wilco, jij heb toch ook duikschoentjes ofzo in je flippers? want jij heb toch ook van die lange flappen ja.

Sieger

Hoi Henk,

Ik heb mijn duikschoenen gehaald bij Decathlon in Amsterdam. Daar kun je ze goed passen. Heb daar 3 verschillende soorten aangehad die allemaal verschillend uitvielen kwa grootte enz....
Dus echt ff zelf passen.... Ik heb schoenen met een loopzool genomen, dan kun je er in elk geval nog een beetje aan de kant mee uit de voeten.... Je heb ze ook van alleen neopreen... zou ik niet doen...

Ik heb een maat groter dan ik normaal zou hebben...


Sieger

johannes

Om in die trant door te vragen lichtgewicht flippers?

elke kilo telt met berg op dragen m'n rugtas is al zwaar genoeg.

duikschoenen heb ik te leen gekregen moet dus nog testen

zit te denken om een paar van die "kinderflippers" te proberen


maurice

Zwolle zit ook een duikshop en in Nijverdal ook Henk.
gewoon passen maar ook surf schoentjes zijn goed hoor.
4 mm neopreen en vaak een goede harde anti slip rubberen zool.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

Henk jij heb toch geen flippers nodig je poten zijn toch groot genoeg zo HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

johannes

Quotespit je visspullen eens door wat hoef er echt niet mee  en wat kan je wel missen    zo bespaar je gewicht en kan je superflippers gebruiken

Neem niet zo veel visspullen mee en weet niet echt wat er af kan

2 hengel (1 reserve is toch een 3,5 naar de bewoonde wereld lopen), 1 reel 2 lijnen 1 doos vliegen onthaaktang/knipper en paar tippetspoeltjes een doosje kleinmateriaal.

het gaat niet om voortstuwing maar om op meren te vissen die van de kant niet te bevissen zijn door mij vanwege het gebrek aan backcast.

dank alvast

Wilco

Quote from: hendri on May 05, 2011, 16:46:06
heey wilco, jij heb toch ook duikschoentjes ofzo in je flippers? want jij heb toch ook van die lange flappen ja.

Dat zijn geen duikschoentjes dat zijn super getjiptunede nep Croks   :P :'(. De tenen uitgeknipt en ze passen perfect in de flippers die ik bij Raven heb gehaald voor nog geen € 60,-

hendri

ok, ik dacht dat duikers ook altijd getjiptunede nep croka zonder teen aan hadden, vandaar. ;)
maar jij heb wel lekker lange flippertjes! tenminste ik kon je niet bijhouden op de vecht. 8)

hendri

wat vind jij de fijnste flippers dan bert?  lange vinnen of juist korte?

johannes

Ben ook van de lange flippers en rustig pedelen kramp heb ik maar 1 keer gehad toe ik wind en tij tegen had :)

Ook een nadeel van knieen te krom is dat je benen meer stroom pakken.

Ben nog verder aan het zoeken.

Als het goed is maandag/dinsdag m'n nieuwe rugtas (meer draaggewicht) jippie

hendri

hmm ik ga denk ik ook maar eens naar lange flippers zoeken dan. ;)

Wilco

Quote from: hendri on May 08, 2011, 22:25:03
hmm ik ga denk ik ook maar eens naar lange flippers zoeken dan. ;)
Raven. Maar kunnen die korte pootjes van jou dat wel aan. Dat zijn flippers met een vloeropp. van enkele meters.

hendri

heey euh we schelen 30 kilo, maar dat zit hem niet in ons lengte verschil hoor. ;) ;) ;D
zal eens koekeloeren op de raven site. thnx.