Orvis Encounter Outfit

Started by ben64, May 13, 2018, 18:44:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben64

Het is al weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb (understatement ;)). Heeft iemand ervaring met een Orvis Encounter Outfit set voor snoeken? Ik zit te denken om een #7 10 ft set aan te schaffen om een keer op snoek en snoekbaars te gaan vissen. https://flysupply.nl/product/1033/20351/Orvis-Encounter-Outfit/. Vissen op snoekbaars zou dan op de rivier plaatsvinden (bijv. Waal bij Gameren), voor snoeken wil ik wat kleinere watertjes opzoeken. Is een #7 niet te licht?

Wader

Ik heb geen ervaring met een Orvis Encounter Outfit, maar wel met een #7 hengel ...
En om snoekbaars en snoek te drillen is een #7 hengel zeker niet te licht, die kan dat prima aan.
Maar het ligt er even aan met welk formaat/gewicht streamers je die vissen wilt gaan belagen, en voor een deel onder welke weersomstandigheden.
Elke #klasse heeft zo z'n grenzen, en bijv. een harde wind kan dat ook nog eens nadelig beïnvloeden.

ben64

Wader, bedankt voor de informatie. Ik ben nog niet van plan om met "halve kippen" te gaan vissen. Misschien dat dat ooit nog eens zal komen, mocht ik de smaak te pakken krijgen.

Gert

Een #7 lijkt mij ook een prima keuze. Maar er is wel iets geks aan de hand met de prijs van die set.
Bij Fly Supply 225 Euro, maar bij Orvis UK 269 GBP en bij Orvis US 298 Dollar. Is overigens niet in verhouding met de andere lijnklassen.

Wader

#4
Quote from: ben64 on May 14, 2018, 18:25:52
Ik ben nog niet van plan om met "halve kippen" te gaan vissen.

In dat geval zou je met een #7 prima uit de voeten moeten kunnen.
Ik weet niet waar jouw voorkeuren naar uit gaan, maar de visserij op karper, zeebaars, zeeforel, of eventueel polak en kabeljauw in Noorse fjorden bijv., is met een #7 hengel in principe ook heel goed te doen.
En bedenk dat het werpen met een #8 of #9 met windkracht 6 tegen, min of meer ook maar behelpen is ....

ben64

Ik wil niet te zwaar vissen zodat ik aan de wat kleinere exemplaren ook nog plezier beleef (en die zijn tot nu toe in de overhand :). Ik heb een greys #5 en de #7 lijkt me dan een mooie stap naar de zwaardere klasse. Met een complete set blijft het ook nog betaalbaar. Heeft iemand trouwens ervaring met de #7 van A&M https://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am--nano---9-ft--7 ?