Inhoud nimphen doos

Started by Beertje, October 29, 2014, 17:00:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Hoe hebben jullie dit?... mijn nimphen dozen zijn een chaos van allerlei soorten nimphen. Ik zie wel eens dozen die mooi geordend met slecht een paar soorten nimphen in verschillende maten. Is het niet zo, dat je in de praktijk toch altijd weer op die Nimphen grijpt waar je vertrouwen in hebt en weet dat ze kunnen vangen. Dus: "waarom zoveel soorten nimphen in je doos?".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Ik heb 3 soorten in verschillende maten en kleuren.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Ik heb verschillende dozen met nimfen, de mijne zijn wel goed geordend, zodat ik ze makkelijk kan terugvinden.  Waarom verschilende dozen, wel ik vis in verschillende landen en overal zijn er wel andere patronen, die het beter doen vandaar de verschillende dozen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Floor

Aan het begin van het 'seizoen' zien ze er aanmerkelijk beter geordend uit dan later in het seizoen er vallen tenslotte soms wat gaten in de gelederen en dat zijn vaak de nimfjes die ik als de beste vangers beschouw.
Door het hele jaar genomen vis ik op zeer divere wateren, van de Nederlandse polders en haventjes tot berg meertjes en van laagland rivieren tot snel stromende watertjes dus dan heb je al snel veel verschillende soorten en maten.

Als je dan ook nog een andere welbekende hobby hebt, namelijk vliegbinden dan komen er al snel heel wat nimfen (en andere vliegen) bij waarvan een groot aantal bouwsel die niet of weinig worden gebruikt.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Plantje

Ik heb een aantal nimfen waar ik vertrouwen in heb in verschillende maten. En daarnaast nog enkele probeersels en dingen die ik gekregen heb.

Wilco

Voorheen waren mijn vliegen dozen geordend maar daar ben ik zeker tav de  nimphen mee gestopt. Nu heb ik een paar meervaks bakjes bij me
waar ik de nimphen in doe. Ik wil daar niet eens de moeite voor nemen om ze te ordenen.

Hilco de Visser

ik verander te vaak van smaak om grote voorraden aan te leggen.

tot nu toe is de "hilcara vlieg " de enige consistente vanger.   

de rest wisselt iedere keer dus ik maak niet meer dan 10 stuks van ieder