Forumdag 19 maart, " probeer eens een ander z'n #5 uit ?"

Started by Inderk, January 10, 2011, 20:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Hallo allemaal,

19 maart a.s. is het al weer zo ver, de forumdag op Baggelhuizen.
In principe wordt het een dagje vissen, Oh-en, snert eten etc.....
Nu kreeg ik de vraag of er misschien belangstelling is voor een extra-tje op deze dag.
En ik wil graag even inventariseren hoeveel belangstelling daarvoor is.
Het is geheel vrijblijvend en als je niet wilt hebben dat een ander met jouw hengel staat te zwiepen, prima!
Als een ieder die mee wil doen, even een reaktie plaatst, met welke hengel gezwiept mag worden en met wat voor lijn.
(trouwens evt. ook een hele mooie mogelijkheid om eens een lijn op je eigen hengel te proberen. Iedere lijn heeft n.l. z'n eigen karakter en past beter op de ene hengel dan op een andere)
Hieronder staat de tekst waar het voorstel.
"Wat mij leuk en leerzaam lijkt voor de dag in Baggelhuizen is een #5 'werp eens met elkaars hengels' mogelijkheid.
Als we een stuk of 10/15 verschillende #5 hengel/reel/lijn combinaties bij elkaar kunnen brengen, kunnen we even elkaars spullen 'testen'.
Het is heel leerzaam om eens de mogelijkheid te hebben om een andere lijn op je hengel te kunnen testen, om eens te werpen met een strakkere/slappere, kortere/langere, duurdere/goedkoper, enz./enz. hengel. Wat doet een zwaardere/lichtere reel en welke lijn werpt het makkelijkst, is een long belly lijn een opti.............  Helaas is het in Nederland niet mogelijk om bij winkeliers veel verschillende hengels of hengel/reel/lijn combinaties te testen (omdat er geen enkele winkel is waar meer dan 3 merken, in een prijsklasse, te vergelijken zijn). Een forumdag is een gelegenheid waar dat wel mogelijk is.


Deelname lijkt mij het verstandigst om te regelen op basis van het volgende:
als er onverhoopt iets stuk gaat, de meeste hengels hebben een garantie en anders wordt het een beroep doen op de WA verzekering, maar regel het onderling.
Ik, of de Noord Nederlandse Vliegvis Vereniging nemen hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid in en kan nergens garant voor staan. (alleen als ik iets van een ander stuk maak dan wel natuurlijk)

1.- Inderk:  Loop AEG #5 9tf + cortland 444 Rockettaper #5 (lijn kan nog wijzigen)
                 
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Gaaf idee, maar kan me idd voorstellen dat je niet wil dat een ander met je tophengel staat te smijten...

Ga er maar van uit dat ik er ben met een #5 TFO left kreigh 9 foot met een Worcestershire #5DT
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gerrit

Inderk
naar dat 5# van mij mag je aleen naar kijken :o :o
aan komen  ::foei::
grrrrrrrrrrrrr gerrit
8) 8) 8)

Inderk

Quote from: gerrit on January 10, 2011, 20:47:40
Inderk
naar dat 5# van mij mag je aleen naar kijken :o :o
aan komen  ::foei::
grrrrrrrrrrrrr gerrit
8) 8) 8)
Begrijpelijk. Nog geen twee week in je bezit en nog geen vis mee gevangen. 8) 8) 8)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

En dan vangt iemand anders de 1e met zijn hengel, vandaar HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gerrit

Quote from: Inderk on January 10, 2011, 20:49:24
Begrijpelijk. Nog geen twee week in je bezit en nog geen vis mee gevangen. 8) 8) 8)
alleen peter mag er even mee gooien
wie weet vangt hij dan ook zien eerste op mijn hengel ::) ;D
grrrrrrrr gerrit

sebastiaan

Wat een goed idee !!!!!  ;)

Ik denk dat zoiets tijdens (of vlak na) de lunch te regelen moet zijn, gewoon een half uurtje wat hengeltjes bij elkaar leggen en zwiepen/testen maar.

Als je eens met een 'merk X' wilt werpen kun je dat ook kenbaar maken, andere forumleden kunnen je dan de gelegenheid bieden om met hun hengel een proefzwiepje te maken.

Ik zal mijn geliefde Loop Evotec 590-3F (met een zeskantige Xgrip) meenemen en daarop de drie nieuwe Evotec lijnen zetten.

Bas

A{b}r{a}xa{s}

'k weet nog niet wat ik mee zal brengen.... heb eigenlijk geen echte #5 :)

vliegvisgek

gerrit wat voor een vlieghengel heb jij dan dat alleen peter er mee mag gooien gggggggggggggggrrrrrrrrrrrrr vliegvisgek ;)

peter

Jeroen ,nieuwsgierig aagje dat je er bent,zal het uitlegge in Baggelse vorig forumdaggie had ik een nieuwe #7 ving de hele tijd geen ene moer vraagt Gerrit mag ikke ff op de zelfde stek waar ik had gesmeten na 3  keer smijten krijgt vangt hij een mooie kanjer an mijn stokkie en ikke ggeen moer meer die dag wel gelachen maar met kiespijn HaHa

Snappie Jeroen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Inderk

Vandaar die blik in je ogen........

Mahler zei ooit eens: Het belangrijkste van de muziek staat niet in de noten. 
En ik zeg: Het belangrijkste van vliegvissen zit niet in vangen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


gerrit

Quote from: vliegvisgek on January 13, 2011, 21:11:59
gerrit wat voor een vlieghengel heb jij dan dat alleen peter er mee mag gooien gggggggggggggggrrrrrrrrrrrrr vliegvisgek ;)
oke het verhaal kan je nu  :o
maar de hengel dat is dus een
Sage #5 Fli  8)
en de reel ja die zau heel goet bij jou niewe hengel passen :P
maar helaas doe er geen afstand van ;D ;D
grrrrrrrrrrrrr gerrit
8) 8)

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

'k ga een Snowbee Diamond 9ft #4/5 meenemen met een 'standaard' Snowbee WF5 lijn en een '(extreem ?) distance' WF5 lijn (reel weet ik nog niet)

Sieger

Als complete tegenhanger tegen al het nieuw ontwikkelde materiaal kan ik misschien wel 1 van mijn #5 Hardy Glashengels meenemen... Zal zeker geen afstand record worden, maar daar ging het ook niet om ... :D


Sieger

Sieger

Quote from: speycast on January 14, 2011, 18:10:49
zal je nog eens raar van kijken Sieger   mijn 3# glas gooit gewoon de hele dt lijn er uit

Heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd Bert, dus zou inderdaad zo maar kunnen... Zal eens gaan oefenen, hoewel het mij eigenlijk ook niet echt boeit... Mijn visafstand ligt bijna altijd binnen de 20 meter... Die haal ik trouwens zat... We gaan het zien...  :D


Sieger

vliegvisgek

dank je peter en gerrit voor de vertrouwde info en ja nu snap ik hem  :P :P :P :P :P maar tja wat voor een reel heb je dan die op mijn nieuwe lat kan daar ben ik ook wel een beetje :'( benieuwd naar  ;) en 19 maart mag je mijn hengel of hengels best effe testen hoor 8)

Sieger

Ja da's waar... heb alleen tot nu toe nog niet zo'n situatie meegemaakt... De riviertjes, beekjes etc. waar ik kom zijn vaak kleiner...


Sieger

Sieger

Neem ze morgen trouwens ook mee... kunnen wel ff kijken als het een beetje weer is...

Ik gebruik er normaal altijd een DT lijn op, maar neem morgen WF-lijnen mee...


Sieger

Rossie69

mensen daar hebben jullie helemaal geen tijd voor die dag.
want dan hebben jullie het te druk met vissen  :D



Inderk

Dan neem ik ook maar nog een st. Croix legend ultra #5 9ft mee.
Ook al zou het alleen zijn voor de variatie.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


vliegvisgek

komt goed met de hengel (s) neem wel wat mee kan je altijd effe kijken of testen :P