Nieuw #2'tje

Started by Troutbuster, May 08, 2012, 19:59:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!!.
Gisteren een nieuwe hengel bestelt.

Een Greys Streamflex 9 ft #2.
Komt over een paar dagen binnen!!!!

Ik vis al een paar jaar met grote tevredenheid met de Streamflex #3 10 ft. en ik ben zeer benieuwd of de 9ft #2 ook zo bevallen gaat!

Hoofdzakelijk voor de buitenlandse beekjes en riviertjes, maar de Hollandse polderforel zal er ook wel tijdelijk aan "sneuvelen" denk ik zo! ;) ;)

Zijn er op dit forum vliegvissers met streamflex ervaringen??
Ik hoor ze graag!

Alvast bedankt

Gr

Jan
"Petri Heil"


gerrit

Jan  ::top::
dat je er een mooie ruiser op mag landen 8)
grrrrrrrrrrr gerrit

A{b}r{a}xa{s}

Mooi hengeltje Jan....was ik net 1-2 dagen te laat met mn telefoontje

vliegvisgek

blijft leuk he jan diverse maten soorten ons speelgoed veel plezier er mee man ;D

maurice

heb er vorig jaar in CZ er een in de handen gehad, fijn stokje.
koste daar nog geen 200,00 maar weet niet wat hij hier of elders kost.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dat ie maar vaak krom mag staan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

#6
Mooie stok Jan.... Ben benieuwd naar je eerste vangst straks.... Laat na een poosje nog ff weten waar de verschillen in zitten als je wilt.....

Petri..!


Sieger

Troutbuster

Gerrit, dat gaat lukken!!

Bas, jammer maar helaas, nou ben ik een beetje Greys "geil" en ook omdat ik het merk goed ken en vertrouw gaf de doorslag om de #2 aan te schaffen!

Jeroen, ik ga er zeker veel plezier van hebben. Niet zozeer op jou favorite tak van sport, op forellen putten want daar is het #2'tje net ff te licht voor ;) maar verder, riviertjes en polder zeker!!

Maurice, ik moest € 225,- aftikken dus dat valt tov de € 200 die jij riep wel mee (UK prijs 219 pond)

Sieger, ik laat jou, en ook de rest, wel weten hoe het stokkie bevalt!

Woensdag de 15e mei krijg ik 'm in handen, gaat ie de 18e gelijk mee naar Houffalize, ik ga 'm inzetten tijdens de NK finale op 27 mei, en hij gaat natuurlijk mee naar Kyllburg op 1 juni!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Jan,

Veel plezier met deze stok! Ben benieuwd naar je bevindingen (jij hebt voldoende vergelijkingsmateriaal en ervaring).

Da's voor mij (en de andere beginners :o) weer leerzaam! Op zich zou ik het leuk vinden als meerdere forumleden hun ervaring met een bepaalde hengel zouden posten. Daar kunnen anderen hun voordeel mee doen (ter voorkoming v/d aankoop v/e hengel die niet bij je past).

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan Bruins

Is moeilijk Gerrit, de aktie van een hengel is een heel persoonlijk iets.

Ik heb wel met topmerken staan gooien wat ik "persoonlijk" helemaal niets vond en dat terwijl er andere lieden er weer helemaal weg van waren...

I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72


Jan, daar kan ik me ook iets bij voorstellen ::). Toch merk ik dat ik door forum verhalen (bij totaal gebrek aan vliegvissers in mijn kennissenkring) vele opmerkingen en aandachtspunten heb opgeslagen, waardoor ik mede door proberen en aanvoelen, nu al een mening begin te vormen over wat ik fijn vind in een hengel. Zonder forumverhalen zou ik overgeleverd zijn aan het 'advies' van de verkoper.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Juist Gerrit!
Verkopers die, de goede daar gelaten, doorgaans geen snars kennis hebben over de acties van vliegenhengels en alleen maar goed kunnen verkopen! (ook een verdienste maar dat is een ander verhaal! ;))

Praktijk ervaring is de beste leerschool, en daaruit kan men de meeste en vaak de beste informatie uit putten en delen met passie genoten.

Wat overeind blijft zijn de, zoals Jan B. zegt, de persoonlijke voorkeur voor een bepaalde actie van een vliegenhengel, iets wat geen enkele verkoper, ervaren of niet, jou kan bijbrengen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


rein

Zoals Jan al zegt, het is en blijft inderdaad erg persoonlijk. Ook het even uitproberen aan de waterkant van een hengel van een andere vliegvisser is toch anders dan er een paar dagen mee staan en gooien. Maar ik begrijp Gerrit ook heel goed. Ook ik heb om de zelfde redenen een hoop geleerd van referenties van andere, maar vooral ook door gewoon zelf uit te proberen. Ervaringen delen met elkaar, zowel op een forum als in levede lijve, onderscheid te vliegvisser in mijn optiek vaak in positieve zin t.o.v. andere vissers.

rein

ik gooi ook regelmatig met hengels van andere en heb verschillende afta's, merken, type flex en nog maar niet te spreken over lijnen. Het voelen of het meteen een klote stok is is niet zo zeer het probleem maar het aanvoelen tussen een fijne hengel en het willen hebben van de hengel. Persoonlijk merk ik dat ik een hengel pas echt lekker aanvoelt en weet wat het kan als je er wat langer mee gooit.

johannes

heb verschillende hengels met verschillende actie's
werptechnisch vind ik het prettigste met een zachte stok licht drijflijntje en klein vliegje zonder verzwaring op een mooie zomerdag aan een riviertje.
omdat het hier vaker waait en takkeweer is liever een wat hardere stok. waarmee ik lekker door kan vissen als het takkeweer is.

het is de combi hengel lijn die bepaalt of een hengel lekker werpt niet alleen de hengel.
een waardeloze hengel met een lekkerlijntje kan zomaar een lekkere stok worden.