GoPro Hero Black 7

Started by Mike, February 16, 2019, 16:07:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Is er hier toevallig iemand die de nieuwe GoPro Hero Black 7 gebruikt.
Ik wil graag een nieuwe action cam kopen maar de laatste x dat ik een de GoPro Hero black 5 kocht, eindigde deze na 1,5 dag pure ergernis met dik verlies op mp.
Ik wil graag weten of hij met 1 druk op de knop op record is te zetten, zonder dat ie op standby hoeft te staan en zo de batterij heel snel leeg trekt.
Bij de GoPro 5 moest je eerst 2 a 3 sec de aan knop indrukken en daarna kon je m pas op record zetten.
Je kan je misschien wel voorstellen dat dit graftakken bloedverziekend irritant is als je dat ding op je pet draagt en je niet kan zien wat je doet terwijl je snel een mooie vis wilt aangooien.
Afgezien van t feit dat je die belangrijke seconden veel beter kan gebruiken om je zelf goed te positioneren en je lijn op lengte te brengen, gebeurde het ook steeds dat ik m uitzette als de actie kwam en m weer aan zette als t voorbij was.
Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven voor ik weer een rib uit mn lijf spendeer en t totaal ongeschikt blijkt voor wat ik er mee van plan ben.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Jan

Heb ook een GOPro 5 in gebruik en kan er prima mee overweg gedurende minstens een volle dag zonder aan knopje te hoeven zitten met m'n vingers.
Mijn instellingen zijn  opnemen in 50p met 2,7 K video lineair. Die instelling geeft geen enkele vertekening van het zg. fiseye effect dat je wel hebt bij alle andere kijkhoeken. Maar dat is evt. ook wel op een bepaalde manier te bewerken zodat je dat effect niet ziet. Gaat hier te ver om dat allemaal uit te doeken te doen wellicht voor niets want ik weet jouw kennis van dit soort zaken niet.
Wanneer je hier al problemen mee hebt moet je zeker niet overstappen naar de 7 die ik getest heb Hele zware HEVC bestanden die vrij moeilijk te ver- of te bewerken zijn.
Bewerken moet met geavanceerde video editors zoals Vegas Pro 16.
De langere speel duur kun je krijgen door een goede compacte powerpack te gebruiken voor tussen door of te verbinden rechtstreeks als je daar de ruimte voor hebt.
Bediening op korte af langere afstand gaat uitstekend met de GOPro app op je smartphone.
Ik hoor wel als je meer wilt weten.

Mike

Hoi Jan, bedankt voor je reactie.
Ik kan er alleen niet echt een antwoord op mijn vraag uit op maken.
Ik wil graag weten of ik m met 1 druk op de knop op record kan zetten.
Ik kom net een functie beschrijving op internet tegen die "quick capture" heet, die dit mogelijk zou moeten maken.

Wat je verder in je reactie aangeeft klinkt wel verontrustend..
Kan ik niet gewoon mijn GoPro beelden bewerken met Windows Movie Maker ?
Ik film overigens t liefst gewoon in 1080/60.

Mijn kennis met dergelijke apparatuur is zeer beperkt.
Geduld om gebruiksaanwijzingen aandachtig door te lezen heb ik ook niet.
Ik hoopte dat ik met het kijken van wat youtube filmpjes er spelenderwijs wel uit kom eigenlijk.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

#3
Ja ik heb hem en QC werkt prima, gaat van uitstand gelijk opnemen en weer uit na indrukken, werkt ook prima met voicecontrol maar dat slurpt ook stroom.
Overweeg ook een Insta360 One X ernaast, die geeft leuke 360 beelden, maar gebruik hem wél ernaast synchroon, de gopro is duidelijker dichtbij.
https://www.insta360.com
Ik werk alleen op Apple, dus heb voor bewerking (wat ik nooit doe, té lui) Final Cut Pro, Adobe Premiere en DaVinci Resolve allemaal gepikt van het net, dus als je links wilt...zie je rechts niets.
Als powerbank gebruik ik een hyper juice, die kan zelfs met 220 uitgang je laptop nog laden, geen stroom gebrek dus voor alle spullen.

Jan

Quote from: Mike on February 16, 2019, 17:16:32
Ik kan er alleen niet echt een antwoord op mijn vraag uit op maken.
Ik wil graag weten of ik m met 1 druk op de knop op record kan zetten.
Er zitten 2 knoppen op met verschillende functies, die ik hier niet ga uitleggen en Windows Movie Maker is een zeer beperkte gratis videoapp die alleen goed is met simpele WMV bestanden, maar dat zijn jouw keuzes, maar dan heb je verder niks aan de GOPro 7 behalve een misschien wat betere deshake functie.
De bovenste knop start o.a. onmiddelijk een video opname als je dat als standaard hebt ingesteld en de zijknop start de stand-by waarmee je door bv. die app te gebruiken verder van alles kunt doen, instellen etc.

Mike

#5
Ok heren, thx voor de aanvulling.
Ik heb m inmiddels maar gekocht want echt betere opties zijn er volgens mij niet.

De 7 heeft in elk geval als voordeel tov de anderen dat ie zonder behuizing waterdicht is.
Ik heb m puur gekocht om op mn petje te monteren en dan is t wel zo fijn als ie zo licht mogelijk is.
Ik ga m nu uitpakken en kijken of er mee aan de slag kan.

Als jullie in de verte iemand hard horen vloeken ben ik dat waarschijnlijk...sorry alvast  :-\

Ik hoop maar dat ik met movie maker de beelden kan bewerken anders hoor ik graag welke programma's jullie gebruiken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Jan

Quote from: Mike on February 16, 2019, 22:00:02
Ik hoop maar dat ik met movie maker de beelden kan bewerken anders hoor ik graag welke programma's jullie gebruiken.
Kan wel hoor met de laatste versie van Moviemaker 2019, maar om ook maar een beetje in de buurt te komen voor een output dat een beetje kwalitatief lijkt op dat van de gemaakte beelden (met specificaties zal ik je niet vermoeien want die zeggen je denk ik niet zoveel) moet je heel maar dan ook heel veel geduld hebben vergeleken met dat van een instapmodel van nog geen € 50 van een goede echte video editor.
Om een tipje van de sluier op te heffen: het maken van 2 minuten van zo'n GOPro 7 bestandje duurde bij mij 15 minuten in mindere kwaliteit,  terwijl bv. Movie Studio Platinum datzelfde beter doet binnen 5 minuten met dezelfde kwaliteit als het bronbestand van 2 minuten op een beetje vlotte laptop.(Asus ROG).

MarcelN

#7
Grappig vergelijk, moet je zien dat steady verschil met die gimbal van de drone :o

https://www.youtube.com/watch?time_continue=261&v=hrJxfImwq5c

en leuk voor erbij in de rimboe

https://www.youtube.com/watch?v=O0PdQKxgLbw

Mike

Het zal denk ik nog wel ff duren voor ik überhaupt beelden heb.
Zoals gewoonlijk werkt t allemaal weer voor geen meter.
Camera wil niet volledig opladen en hij zegt dat ie een update nodig heeft maar als ik dan op continue druk zegt ie dat er een netwerk probleem is.
Zometeen maar weer terug naar de winkel.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Wat een gezeik heb jij weer Mike :(
Hier een 360 testfilmpje van 1 van de 4 vissen van de week....best leuk zo'n cam, alleen je draait je rot met die muis.
Nu weet ik wel dat ik dat gericht moet monteren, maar geen zin in en zo zie je nog eens wat ;D

https://vimeo.com/317768852

Mike

Vet man!! Dat wil ik ook!!
Je kan met je telefoon gewoon meedraaien, net of je er zelf bij bent. Voor t eerst dat ik dat zo zie. Echt gaaf!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Dank je, ja ik was eigenlijk ook wel verkocht toen ik Lesly ermee bezig zag.
https://www.google.com/maps/contrib/108138656359592389167/photos/@46.2475956,13.5793633,17.33z/data=!3m1!4b1!4m3!8m2!3m1!1e1

Stel je eens voor dit soort beelden op flats met vis, da's toch kicken!!
Of mooie shots in de natuur, die stick is automatisch weggetoverd.
Kost wat maar heb je ook wat en kan onderwater met speciale body erom! Daar wacht ik ook nog op.
Je moet hem alleen wel tegelijk met je gopro gebruiken, die geeft beter beeld dichtbij.

Mike

Ik heb mn GoPro eindelijk een beetje door en vanmiddag mn eerste 4k video's geschoten.
Nu kan ik idd zoals Jan al aangaf geen 4K video bewerking doen met Movie Maker.
Ik voeg me af wat voor programma ik nu t beste kan gaan gebruiken.
Ik hoop dat er een programmaatje is wat net zo makkelijk werkt als Movie Maker maar waar ik dus ook mn 4K beelden mee kan knippen en aan elkaar plakken.
Wie heeft er een goede tip ..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER


Mike

Thx, die ga ik eens ff proberen deze wk 👍
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER