Als beginnend vliegvisser op forel zou ik opteren voor een gevlochten leader met een lengte van 9 ft. De gevlochten leader voorzie je dan van een 50 cm 14/00 en vervolgens een lengte van 1 m 12/00 (zoals Jo reeds aangaf, invetten tot op 10 cm van de vlieg, de laatste 10 cm ontvetten met een beetje dreft vermengt met modder, die om dit stukje draad door de waterspiegel te laten zinken). De 10/00, die scaramouche aangeeft is te dun als je pas met de droge vlieg op forel gaat vissen. Je gaat dan meerdere keren lijnbreuk oplopen in het begin bij het zetten van de haak.
Het vissen op reservoir met de droge vlieg is licht verschillend dan het vissen op rivier met de droge vlieg (je moet nl. op reservoir iets langer wachten met het zetten van de haak). Je kan beter op een stromend riviertje in jouw buurt vissen met een droge vlieg op ruisvoorns of windes, dit gaat je meer opleveren (zie ook wat Scaramouche schrijft, je moet nl. op stromend water je vliegenlijn soms menden om te voorkomen dat de vlieg gaat draggen (je vlieg gaat dan strepen/lijnen in de wateroppervlakte trekken => als dit gebeurt, wordt de vlieg meestal niet meer gegrepen behalve als het sedges time is, deze droge vliegen trekken soms rimpels in de wateroppervlakte als ze skaten over de wateroppervlakte).
De hengel, die je hebt, is ideaal om op een rivier te leren vliegvissen als beginnend vliegvisser met de droge vlieg.
Wat betreft vliegen, kan ik je zeker aanraden om CDC vliegjes mee te nemen zoals F-flies in verschillende kleuren, de Ciuciatta en de IOBO Humpy in haakmaten 16 tot en met 20, omdat je in augustus gaat. Dit zijn nl. vliegjes, die meestal wel een forel of vlagzalm weten te verschalken.
Ook de palomino fly of palomino midge kan ik aanraden voor deze periode in haakmaat 18-20-22. Ook kleine miertjes op haakmaat 16 tot en met 20 zou ik meenemen. Ik weet het, dit zijn kleine vliegjes voor een beginner, die ook veel onderhoud opleveren om te blijven drijven, maar deze vliegjes gaan je het meeste kans op vis op leveren. Immers de periode waarin je gaat is nl. een zeer moeilijke periode (lage waterstanden, weinig insecten die uitkomen, zeer kleine insecten, die uitkomen, ....). Ik raad je aan om vooral 's morgens vroeg (vanaf duister tot een uur of 9 en 's avonds (vanaf 19h tot donker, kijk wel op je vergunning wat er toegelaten is) laat te vissen. Dit zijn de periodes waar je het meeste kans maakt.
Verder zou ik googlen om een aantal paterns te vinden, die werken in deze periode op deze rivier.