Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

#425

Nieuwe streamer getest en goed bevonden.  96cm gemeten aan de hand van de hengel, maar helaas geen meetlint mee aan de kant... Kijken of ik hem nog een keer kan vangen dan maar.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Mooie snoekdame en een mooie snoekstreamer Menno

::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Dat is een mooie ranke snoek Menno.
Ook aan het experimenteren met een wiggle tail?

Gerrit

Menno_siemensma

Quote from: Gerrit59 on December 12, 2016, 18:57:24
Dat is een mooie ranke snoek Menno.
Ook aan het experimenteren met een wiggle tail?

Gerrit
niet meer experimenteren, ik vis er vrijwel altijd mee :) ik maak ze zelf van latex swimcaps, voordeel van triatlons doen, krijg je bijna altijd een leuk gekleurde swimcap bij gratis, waar je makkelijk 10+ staarten uit kan knippen voor snoekstreamers, en tig kleinere voor baars etc. Ook kan je schoonmaakhandschoenen gebruiken, kosten ook maar paar euro en maak je er genoeg van.
Het helpt enorm bij het toch vaak troebele water hier in groningen, om de snoek te activeren en de streamer te vinden.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Adnan

Quote from: Menno_siemensma on December 13, 2016, 12:30:24
niet meer experimenteren, ik vis er vrijwel altijd mee :) ik maak ze zelf van latex swimcaps, voordeel van triatlons doen, krijg je bijna altijd een leuk gekleurde swimcap bij gratis, waar je makkelijk 10+ staarten uit kan knippen voor snoekstreamers, en tig kleinere voor baars etc. Ook kan je schoonmaakhandschoenen gebruiken, kosten ook maar paar euro en maak je er genoeg van.
Het helpt enorm bij het toch vaak troebele water hier in groningen, om de snoek te activeren en de streamer te vinden.
Van die dikker rubberen handschoenen? Ik had een paar materialen geprobeerd maar werkte niet zo goed. De actie was slecht.

Ik merk wel een groot verschil met die wiggle tail. Ik begon pas te vangen toen ik die erop had gezet. Hieronder een paar vangsten van oktober dit jaar.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Menno_siemensma

Ja gewone afwashandschoenen zeg maar die je in elke supermarkt kan halen. Al zijn de swimcaps beter en soepeler.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Beertje

#431
Bij de Action hebben/hadden ze van die soft ballen. Het materiaal is ongeveer het zelfde als waar shads van gemaakt zijn. Als je de stekels ( kun je gebruiken als squirmie's) er afknipt, kun je uit de rest wiggle tails knippen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

p.forel

Zelf maken scheelt zeker vind die tails maar duur 1 euro per stuk
Dat kosten mijn hele streamers nog niet  en van er goed mee

looland

Een van de havenvangsten van vandaag.



Heerlijk weertje , windstil , af en toe zonnetje .

merijn1982

Tight lines!!

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

iMarco

Één van de hekkensluiters van het jaar:


1 van de 7 snoeken die ik vandaag mocht vangen. Samen met mijn vismaat lukte het om 13 snoeken en 1 40cm baars te landen. #topdag


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

sjoerd

#437
Mooi Marco,
Beter dan ik vandaag had gedaan met de bb op het grote mistige water.
Ondanks enkele veelbelovende  strepen op de dieptemeter was er geen snoekdame die de streamer wilde op een misser na. Water was overigens glas helder maar geen scholen aasvisjes te zien.
Wel mooi sfeertje in de mist met laag overkomende ganzen en wulpen.

MartinT

Dat zijn mooie aantallen Snoek, mooie vangst iMarco.
Mijn vrouw doet ook aan triathlon, die gaat dus een paar van die mooie gekleurde swimcaps missen. Goeie tip van Menno.

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on January 03, 2017, 17:40:28
Dat zijn mooie aantallen Snoek, mooie vangst iMarco.
Mijn vrouw doet ook aan triathlon, die gaat dus een paar van die mooie gekleurde swimcaps missen. Goeie tip van Menno.
We zien de resultaten wel verschijnen ;)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

In het scharnier van de snoekenbek dan toch  ;D

Menno_siemensma

Quote from: MartinT on January 03, 2017, 19:03:47
In het scharnier van de snoekenbek dan toch  ;D
preferabel ja, maar ook de before picture mag hoor.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

En dan graag rapido posten in "vangsten van het seizoen 2017" svp want blijven pielen in het 2016 draadje kan natuurlijk echt niet meer op 3 jan....


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Menno_siemensma

Quote from: iMarco on January 03, 2017, 19:30:57
En dan graag rapido posten in "vangsten van het seizoen 2017" svp want blijven pielen in het 2016 draadje kan natuurlijk echt niet meer op 3 jan....


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk
moet die er wel zijn natuurlijk :)

Vangsten van het seizoen 2017
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Precies! Wie gaat er effe vissen?


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk