Wildzwijn nekborstels

Started by Beertje, December 27, 2012, 18:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Vandaag kreeg ik telefoon van een bevriend jager,Of ik belanstelling had voor "wildzwijnhuid".Ik natuurlijk direct JA gezegd.
Ik heb nu een stuk "nekborstels"  van 50x20 cm. benieuwd wat ik er allemaal mee kan doen! :) :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Johan

Uhh stukje aan mij geven bij voorbeeld.
maar deze haren worden veel gebruikt in zalmvliegen maar ook staartjes van meivliegen kun je er goed mee doen.

Johan

catchem

Wat ik ervan weet is dat de haartjes zich bij de punt in drieën splitsten en dat het hierdoor erg fijn staart materiaal is. Je bind de haar in en later kan je de haar verder splitsen. De enige keer dat ik dit probeerde braken elke keer de haartjes als ik ze verder probeerde te splisten. Hierdoor is het bij mij bij die ene avond proberen gebleven.

Beertje

Ja Catcham,daar ben ik ook al achter gekomen dat deze haren makkelijk te splitsen zijn.Ik kon een haar zo in drieén splitsen.(helemaal)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

catchem

Het zou goed te droog kunnen zijn. Ribben ging er ook niet mee, dan spleten ze spontaan halverwege ook open. Misschien toch maar weer eens wat mee proberen.

Het gebruik van staartjes is het enige dat ik weet waarbij het splitsen van de haren echt gebruikt wordt. Ik heb ook gezien dat het gebruikt werd voor de antennes van garnaaltjes, zag er ook erg mooi uit.

Beertje

#5
Wat denken jullie,zou je zo'n gesplite haardeel,ook kunnen gebruiken om er lijfjes van te wikkelen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hendri

goeie tip, weken in water. ik deed het nooit, maar denk wel dat er een mooiere boddy gewikkeld kan worden meteen geweekte haar idd.

Beertje

Ik heb op het www gezien dat ze ook in allerlei kleuren geverfd worden voor de zalmvliegen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.