Aanrader!!! Voor diegenen de eens willen leren om op stromend water te vissen

Started by Inderk, January 27, 2013, 23:33:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Troutbuster

Hhhhh het moet er toch eens van komen, vissen daar!!

Mooi filmpje!!
Gemaakt door Lure & Emerger lid, André Roubal!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


harlin

Het is daar leuk om te vissen, maar om nu elke dag een week lang daar een middag te staan, nee.

Het is leuk om er een vergunning te halen voor een dag.
2 overnachtingen 1km onder de camping, mooi vrij staan.
Hier  een klein verslagje van mijn 3x Glomma:
Reply #7 : Re: <<<NOORWEGEN 2009>>>
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Iedereen is vrij om aan een dergelijke workshop mee te doen of niet .

Aangezien niemand inzicht heeft hoe die workshop financiëel dekkend gemaakt is  hoeven wij daar ook niet over te oordelen .

Ook weten wij niet of de instructeurs daar een vergoeding voor krijgen .

Wil je meer weten, of heb je kritiek, moet je maar contact opnemen met de organisatoren van die workshop.





MarcV


rena

Wat ik denk dat die helikopter doet in je verslag is kalken van water in de buurt om verzuring tegen te gaan of op te heffen.
Althans, het lijkt er op...

Oops.. was al beantwoord  ::ban::  ::blabla::

Jan Bruins

Hey Mark,

leef je nog?

Lange tijd geleden dat we iets van je gehoord hebben.

We dachten dat je de pijp al weer aan Maarten had gegeven.

::welkom::
I don't drink water, fish f*ck in it...

johannes

Inderk mag ik vragen waarom je dit een aanrader vind ben er wel benieuwd naar?

Dit zou een workshop glomma moeten heten omdat het op een plek is die redelijk uniek is en totaal anders dan alle stromend forellenwater in duitsland/belgie enz.
Persoonlijk vind ik het helemaal niks maar dat heeft met de omgeving te maken en omdat ik niet van vlagzalmvissen hou.
Overal paden langs de rivier geen eigen plekken zoeken omdat er altijd al wel iemand eerder is geweest en het pad voor je heeft gemaakt.
Ben meerdere keren aan de Glomma en een aantal andere rivieren daar in de buurt geweest en elke keer was het het zelfde.
Versta me niet verkeerd maar als je noorwegen wilt beleven zul je echt andere plekken moeten zoeken.

wil je gewoon gezellig met meerdere een weekje vissen op vlagzalm nog iets (of mischien wel veel) opsteken van het vissen daar zal dit echt wel leuk zijn.

Het is wel een prachtige film geworden die Andre heeft gemaakt.
daar zullen heel wat uren in gezeten hebben denk ik (zonder dat ik er verstand van heb)

rena

Deze workshop is een uitstekende manier om kennis te maken met rivier vissen.
Er is een hoop kennis aanwezig die de beginner of minder ervaren visser op weg helpen.
De basisprincipes worden geleerde en geven een fundering om verder op te bouwen.

Persoonlijke voorkeur voor ongerepte gebieden en avontuurlijk vissen hebben niets met deze workshop te maken.
Dat is dan ook niet de doelstelling, de workshop geeft waar ze voor bedoeld is, een goede basis voor vliegvissen in rivieren in een prachtige omgeving.
Dit alles voor een zeer redelijke prijs.

toppiedus

Ik ben daar een aantal keren geweest, 1x samen met mijn dochter en een vismaat met zijn 2 zoons een lang weekendje
Dat is wel heel erg leuk aangezien er dan door iedereen wel een visje te vangen is en je gezien de dan beperkte tijd geen uren wil lopen of rijden om te gaan vissen.
Hier staat er een verslag van http://www.vvmn.nl/index.php/leden-verslagen/noorse-vlagzalmen.html

Ben het met Johan eens dat er voor het vissen wel (veel) mooiere locaties zijn in Noorwegen.

Het nadeel van deze gekozen opzet is dat als je eenmaal in Noorwegen sta aan een mooie rivier je ook wil vissen om dan in de ochtend te gaan binden en werpen vindt ik persoonlijk zonde van de tijd.
dit zijn zaken die je vooraf ook in Nederland zou kunnen organiseren, wellicht dat dan de instructeurs de mensen die nog nooit op stromend water gevist hebben wat verder op weg helpen.
Maar goed dit zal iedereen op zijn "eigenwijze" ervaren.
het is wel goed dat er initiatieven zijn om de vliegvisser op weg te helpen en wat te leren.

@ Hilco en wat de kosten zijn is wel heel simpel zelf uit te rekenen

ontbijt, lunch eenvoudig diner ca € 50 ,- p dag
Hut ca. € 15 pp per dag
vergunning € 45 per week
Kom ik uit op ca. 435,- per week

Is het dan duur een hele week gidsen en instructeurs bij de hand, denk het niet, ze offeren een week vakantie op, hebben reiskosten en ook verblijfskosten,

Hilco

Ik weet niet of het duur is ,  en ik wil daar ook geen uitspraak over doen .

ik heb in dit topic moeten ingrijpen omdat Rob van H. en Speycast het wél erg duur vonden , maar dat helaas op een forum onwaardige manier hadden gezegd.
(ook twijfelden zij aan het prodeo optreden van de instructeurs)



Vandaar mij reactie over het wel of niet duur zijn van deze workshop.

Dus .... ik denk dat we het verder niet over de prijs hoeven te hebben van dit evenement.
Nog over de inzet van de instructeurs.




Gert

Er is wel een verschil tussen "pro deo", "kostendekkend voor de instructeurs" of "de intructeurs verdienen eraan".
Zonder me er heel erg in verdiept te hebben denk ik niet dat ze er heel erg veel aan verdienen. Maar pro deo zal het zeker niet zijn, en dat hoeft ook niet natturlijk.
Ik denk dat het een mooie gelegenheid is om ervaring op te doen op stromend water. En toch wel mooier dan Duitsland of Belgie vind ik. (Maar ook wel een stuk duurder, want de reis moet je d'r ook nog bij rekenen natuurlijk).

Groet,
Gert

toppiedus

@ Hilco nu snap ik je posting dacht dat je helderziende was maar ik miste dus een paar reacties
::ban::

johannes

@rena Je wilt toch niet zeggen dat je lekker op de zelfde manier in belgie/duitsland (kiel,rur,ambleve, en al die andere) op een salmonidewater gaat vissen???

de grootere rivieren van noorwegen zijn niet te verglijken met andere rivieren in west europa.
Daarom vind ik het meer een workshop glomma dan een workshop stromend water.

ook dit schrijf ik in m'n vorige post
Quotewil je gewoon gezellig met meerdere een weekje vissen op vlagzalm nog iets (of mischien wel veel) opsteken van het vissen daar zal dit echt wel leuk zijn.

Zal hier aan toevoegen dat alle vier de instrukteurs zeker veel betere vliegvissers en binders zijn dan ikzelf en dat de deelnemers zeker wat zullen leren
maar men moet niet denken dat je in een ongerept stuk natuur komt.



rena

Ik zeg niet dat de rivier de Glomma lijkt op kleine rivieren in andere landen.
Technieken die je op de workshop leert zijn universeel toepasbaar op grote en kleine rivieren.
Bovendien vissen ze niet alleen op de Glomma maar ook in de kleinere zij rivieren.

Op de workshop kun je veel kennis opdoen en je techniek verbeteren en je leert het van goede vliegvissers.
Als je de basis hebt kun je ook op andere wateren goed terecht ook al lijken ze niet op de Glomma.

Overduidelijk heb je hier niets mee Johannes, maar zo laat dunkend schrijven over deze workshop vind ik niet terecht.

Troutbuster

Hey, Johannes,

Natuurlijk zijn de rivieren in Noorwegen niet te vergelijken met de "beekjes" in Belgie en Duitsland (alhoewel sommige!!??)

Maar "bagataliseren" moet je de Duitse en Belgische rivieren en beken natuurlijk ook niet!!

Voor ons goed bereikbaar en op diverse stukken mooie visserij mogelijk (No Kill stukken in Belgie, en spaarzaam beviste stukken in de Duitse Eiffel bv!!)

Glomma en overige Noorse rivieren is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd, en dan blijft het, in mijn ogen, goede alternatief over zoals omschreven!

Vorig jaar in Mahlberg een schitterende visserij meegemaakt op de Duitse Kyll, met mooie 30 +'ers en uitschieters naar 45 cm!! samen met Abraxas Bassie!!

Dat neemt niemand ons af!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Je  bedoelt "poging tot mond snoeren" Bert??

Klopt dat mag "gepoogd" worden, maar er staat ook niks in die zelfde wet dat je niet zou mogen reageren!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

Quote from: speycast on January 29, 2013, 18:04:50
wat nu duur hilco   er werdt gezegt pro deo  daar gaf ik mijn reaktie op geen dingen om draaien vriend

Bert je mag gewoon mijneer tegen mij zeggen , vrienden zullen we denk ik nooit gaan worden.
Door jou ruwe taalgebruik zullen meer mensen iets anders begrijpen dan wat jij bedoelt . ik dacht dat je daar nu wel aan gewend was.

dus mijn ingrijpen is geheel aan je zelf te wijten .


Troutbuster

Hilco, ik begrijp Bert prima hoor!!

Dat je zijn toon niet aanstaat, ach, dat zullen er meer zijn denk ik

Het is juist de kunst om er doorheen te kunnen lezen, alhoewel het soms niet altijd meevalt!

"Live and let die"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

Quote from: Troutbuster on January 29, 2013, 19:23:38
Hilco, ik begrijp Bert prima hoor!!

Dat je zijn toon niet aanstaat, ach, dat zullen er meer zijn denk ik


Inderdaad dat zijn er meer dus gaat het nu stoppen .

gewoon fatsoen en respect !

Hilco

Quote from: Rob van H. on January 29, 2013, 18:07:54
lijkt me dat ik niet over de schreef ben gegaan Hilco, ik heb normale postings gedaan zonder ook maar 1 onvertogen woord!!!

zal dit vogeltje dan ook maar gaan zingen zoals het gebekt is en de hoffelijkheid laten varen!!??

Gezien je standaard commentaar geeft samen met Speycast ( jullie hebben de bijnaam siamese tweeling niet voor niets) heb ik je gemaks halve even over een kam met Speycast geschoren ........

Troutbuster

Kom op Hilco!!

Ik heb nog weinig onfastoenlijks gezien hoor!!

een beetje strijd mag best wel, als het maar duidelijk is en blijft toch??

Gr

Jan
"Petri Heil"



Troutbuster

Quote from: Hilco on January 29, 2013, 19:30:46
Nu graag weer on topic ........

Helemaal mee eens maar dat wel inhoudelijk informatief graag!!  (hoewel een beetje "peper" ook geen "kwaad" kan! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


johannes

QuoteOverduidelijk heb je hier niets mee Johannes, maar zo laat dunkend schrijven over deze workshop vind ik niet terecht.

Wil je even neerschrijven wat als "laatdunkend over de workshop" overkomt want ik kan het bij me zelf niet terug lezen.

Troutbuster wil je mij vertellen wat ik bagetalizeer want dat is niet mijn bedoeling.
Ik heb juist heerlijke en betere herinneringen aan de belgische rivier(tjes) dan aan de glomma.