Noorwegen of Zweden

Started by vliegvisserdorian, January 06, 2012, 16:12:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

In trysil zit je aan een rivier, dus denk wel dat het goed gaat komen met vissen  ;D

Useless

Quote from: vliegvisserdorian on January 28, 2012, 13:33:15
de reis is geboekt we gaan naar de volgende drie plaatsen:
fredriksberg(zweden)
idre(zweden)
trysil(noorwegen)

heeft iemand misschien tips vliegen die kan gaan binden en voor wateren daar in de buurt (het liefst voor forel en vlagzalm)

Wat mij betreft in ieder geval een hoop klinkhammers in diverse maten (ook heeele grote) en super pupan. Die laatste vind ik één van de beste vlagzalmvliegen die er bestaan alleen zie je die krengen bijna niet dus bind ik er meestal een kleine bunchwing op (hoort niet) maar dan zie je 'm tenminste en qua vangsten heb ik nooit verschil gemerkt.

vliegvisserdorian

#52
oke, zoizo volgende week maar ff op de fiets naar de viswinkel om wat materialen te kopen (cdc, mallard flank, dubbing en dat soort troep) op wat voor haken binden jullie klinkhamers????

vliegvisserdorian

lol ik typ in op google afbeeldingen super pupa is de 40e afbeelding die ik vind een foto van een vent met een vlagzalm op de trysil

Koen

klinkhammers bind je op klinkhammer haken  ;D


vliegvisserdorian

oke dan ga ik er daar een zooitje van kopen volgende week, heb nu alleen een berg droog/nymph haken liggen

Koen

der zijn vast ook andere haken die je kunt gebruiken. ik heb ze ook gezien dat het er gewoon op het doosje stond. moet je ff kijken :)

vliegvisserdorian

Kan je ook niet buzzerhaken gebruiken???

pberkenbosch

Gamakatsu F22 voor klinkhamers! en ja.. ook op haak #8

Superpupan met flinke toef antron idd. (die ken ik als de Vassenden variant)... helemaal super vlieg! wil ook nog wel eens een grote klinkhamer voor een superpupan zetten.. in de regio van die klinkhamer een stijgende vis? Aanslaan! 9 van de 10 keer aanbeet op je puppan.

tip : zoek ff hier voor noorwegen info http://www.erikdenoorman.com

bijvoorbeeld deze : http://www.erikdenoorman.com/index.php?option=com_content&view=article&catid=36%3Abindtechniek&id=104%3Aklinkhamer-special-de-noorman-style&Itemid=59

Success!!




vliegvisserdorian

laatste tijd erg druk gehad met huiswerk maar ik heb ook wel wat tijd gehad om die site door te spitten, maar ben nog lang niet klaar  ;D
ik heb gister partridge 15BNX haken #14 gehaald dus ik ga zo iets proberen heel misschien upload ik nog wat foto's

Gert

Het gaat dooien dus tijd om vakantieplannen te maken.
Vanavond de eerste brainstormsessie: we willen met de motor naar Noorwegen! Maar het is natuurlijk niet uitgesloten dat het een rondje Denemarken, Zweden, Noorwegen wordt, of een iets nadere volgorde, met of zonder langere overtocht per boot etc.
Wordt geen visvakantie, maar de spullen gaan uiteraard wel mee!

Groet,
Gert

vliegvisserdorian

Nog 3 weken en dan is het zo ver!!! :P
Ben al lekker aan het binden, heb nu me 1e doosje vol   :-[

vliegvisserdorian

Ik heb nu al best veel vliegen gebonden, vooral droog en nymph (streamertjes heb ik wel voor het geval ik ze nodig heb) maarrrrr ik realiseerde net dat ik eigenlijk alleen maar onverzwaarde nymphen heb gebonden sommige hebben wel een goudkop maar is dit genoeg? of heb ik er ook nog nodig met wat wikkelingen lood eroomheen deze tijd van het jaar?

Koen

Tungsten kopjes gebruiken. Als het heel hard stroomt wil ik ook nog wel eens lood wikkelen.

Oh ennuh je vliegbind spul meenemen op vakantie. Hoe er rekening mee dat de lente/zomer er heel laat is begonnen en je kans hebt dat de vliegjes nu pas beginnen te hatchen (uitkomen). ik zal ook wat emergers maken als ik jou was. Dit heeft mijn visvakantie iig gered. Dit model emerger deed het erg goed voor mij op de Glomma, haakje 16 ofzo. Het is een muggelarvje, die zijn niet zo groot. Het is belangrijk dat hij op een gekromde haak zit want zijn kont moet onderwater zitten.



Welke je ook nodig hebt is de Iron Blue Dun.


haakjes niet te groot, 14 ofzo.

Super puppa, groen, zwart en rood deden het ook goed. Haakje 12 of 14.


Het hoeft er niet precies op te lijken zolang het model en grote maar over een komt. Het is belangrijk dat je als je straks aan de waterkant staat dat je goed oplet wat ze pakken. Ga gewoon ff zitten en kijk es 10 min om je heen. Stijgen ze wel, maar lijken ze niks te pakken dan zijn het die muggen emergers. Die hangen namelijk in de film van het water. Erg vervelend om op te vissen, maar niet onmogelijk. Zorg er ook voor dat je genoeg haakjes meeneemt, ook in grote. Je moet wat variable zijn, lijken ze kleine te pakken, maak ze kleiner, willen ze groot, maak ze groter.

Voor Nypmhen zou ik gaan voor groen. Waar ik zat had je erg veel Caddis zitten. Beste is ff wat stenen omkeren en kijken wat er onder de steen zit. maak dat iets wat er oplijkt en de zelfde grote heeft.


Cased caddis heb ik ook veel gezien (als je ze open snijt) dus dat zou je ook kunnen proberen.

Wat je zeker ook moet doen is, praat met andere vissers. De meeste vissers zijn bereid om je een beetje op weg te helpen.

vliegvisserdorian

Bedankt voor je info, die emergers ga ik er dan morgen maar wat van maken denk ik, de super puppa en de blue winged olive (lijkt wel op de iron blue dun vlgns mij of niet?) stonden al op me lijstje van vliegen die ik wilde maken, en ik hoop dat ik wat bindspullen mee mag nemen op vakantie, maar dat zal er om hangen aangezien het nog spannend wordt of alles in de auto gaat passen :-\ ik heb ook al een zooitje nymphen gemaakt die bestaan uit een goudkop, een kraagje van pheasant tail en een lichaam van flos. Deze heb ik in de kleuren zwart, rood, groen, donkerpaars, lichtpaars en lichtblauw.


Koen

laat dan maar wat onderbroeken thuis, want je gaat ook wel wat verliezen aan bomen enzo. als er ineens een andere vlieg is die ze willen heb je een probleem.

vliegvisserdorian

Quote from: speycast on July 16, 2012, 18:25:25
heb je geen broertje of zusje die je home alone kan laten  ;)

Goed Idee,

denk wel dat het gaat lukken om wat spullen mee te nemen als ik het klein inpak maar als ik nu tegen me pa zeg dat er een waadpak, een vest, een net, twee hengels, een rugzak EN een doos bindspullen meemoeten gaat dat niet goed dus ik moet het rustig aan opbouwen  :P

Koen

Quote from: vliegvisserdorian on July 16, 2012, 18:32:21
Goed Idee,

denk wel dat het gaat lukken om wat spullen mee te nemen als ik het klein inpak maar als ik nu tegen me pa zeg dat er een waadpak, een vest, een net, twee hengels, een rugzak EN een doos bindspullen meemoeten gaat dat niet goed dus ik moet het rustig aan opbouwen  :P

met een beetje creatief inpakken lukt het vast wel :)

vliegvisserdorian

Quote from: speycast on July 16, 2012, 18:34:10
Denk dat je wat laat bent om nu nog tegen je Pa te zeggen dat hij maar bussie moet kopen of huren voor vakantie

we hebben een heel klein aanhangwagentje waar normaal de tent en me wat kleren en me vispullen in gaan maar die nemen we niet mee dit keer omdat het best veel reistijd kost, maar idd met een beetje creatief inpakken lukt het hopelijk wel...

vliegvisserdorian

Zat net nog wat te googelen kwam ik tegen dat er vlak naast het bungalowpark/campingding een meer ligt waar ze elke week verse regenboog(jes) uitzetten, op zich wel vet maar nu moet ik nog streamertjes gaan binden ook  :o gelukkig hoef ik donderdag, vrijdag en zaterdag niet te werken :P dan maar binden:P

vliegvisserdorian

kweenie omdat ik dacht, hier in nl vang je die "vers" uitgezette regenboogjes toch ook bijna alleen maar op de streamertjes???

vliegvisserdorian

O gelukkig, ging het waarschijnlijk toch niet redden om alles te maken voor zondag :P

vliegvisserdorian

hier twee van mijn creaties :P

klinkhamer:


Deerhair sedge:

vliegvisserdorian

Hoe dik moet mijn tippet minimaal zijn om een vis daar binnen te halen???