OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Zolang het puur voor de bot-fun is, hebben we vrijstelling gok ik. Ze moeten al die haken zo zat worden dat ze naar de dijk vertrekken ofzo, en laat dan de oorspronkelijke vrienden dan maar terugkomen mét de vliegen.
Die dag met Sjoerd stond er iemand tussen ons in vanuit een kayak, die haakte ze zelfs in de staart, hoe bedoel je het ligt er vol mee... :o

JB

 ::blabla:: 1 haak is 1 haak toch ongeacht de vissoort  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

 ::blabla:: klopt, maar ik had het vandaag ermee willen proberen, mits die rare botten weer los waren, om zo aan te tonen dat er veel teveel liggen daar.
Helaas liep het heel anders dan 2 dagen terug, zelfde set-up als met Sjoerd, maar bijna geen enkele aanbeet, toch 2x waarmee ik 1 bot en 1 forel verspeelde, gewoon netjes met 1 wooly bugger.
Ik heb er toen nog 5 verschillende streamers aan geprobeerd en zelfs een zager, niets hielp meer.
Toen de hele boel omgezet naar intermediate en toen begon het eindelijk weer te lopen, 6 erg grote botten kunnen landen pfff, maar het was taai hoor, raar water daar, geen forel meer gezien :-\

sjoerd

Klopt Marcel, maar de wind was nu ook 180 gedraaid. En Noorderwind is ook niet mijn favoriete windrichting. Vandaag een kwartier gevist op enkele zichtbare karpers, welke in een klein luwtehoekje lagen. Eentje toonde interesse in de vlieg maar helaas sloeg ik te vroeg aan. Wil nog wel eens gebeuren als je op zicht vist :'( :'(. De andere vissen waren na enkele worpen niet meer geïnteresseerd en zwommen weg. Heel korte sessie dus. :)

MarcelN

Haha ja dat op zicht vissen...hadden we het woensdag nog over, sloeg ik eerst ook regelmatig té vroeg op struinende forellen, je hart slaat 180 maar cool blijven...ze haken zichzelf ;)
Vandaag stond er wel erg veel wind zeg, ik denk dat daarom de drijvende lijn niet werkte, kwam niet op diepte ofzo ondanks de 6m tip, inter met 2m ging dus beter.
Ik zag op het ondiepe overigens ook al de bekende groei ontstaan, daar waar je graag forel spot, maar je dan vergist op zo'n donkere pol gras >:( is al erg vroeg dan :'(

MarcelN

Ik wilde het hier eigenlijk nog even hebben over die windsurfers, want dat was gisteren weer bar en boos.
Volgas kwamen ze met zijn 4'en de bak inblazen een groep zwanen de stuipen op het lijf jagend, om vervolgens met stunts en salto's het af te maken....erg leuk >:(
Ik dacht dat die noord-westelijk binnenbak ook een functie als natuurgebied had, ook vanwege het vele broed wat er zit :(
Ik had begrepen dat het 'vroeger' dicht was die doorgangen met slechts 2 gaten als in- en uitlaat, wat overigens voor een enorme stroming zorgde 8) waarom zoveel doorgangen en mogen zij er wel komen daar??
Misschien eens wat flinke stenen ertussen laten afzinken of een kabel of balk erover?
Ik hoorde wel dat er destijds bij het open graven van die doorgangen er gigantisch veel vis werd aangetrokken door het leven wat er onder die stenen zat, zelfs paling knalde erop de larven e.d.

Ook stonden er gisteren weer vele stapels stenen op de 2e dam, let wel... eergisteren was ik hier nog en had ik ze omgetrapt :o nu zijn ze voorgoed naar de bodem :P, ik kan me niet voorstellen dat het vliegvissers zijn die dat telkens weer maken :-X

Koen

Marcel, daar kun je ff op zitten en uitrusten en een bammetje op eten, heb je ook wel es gemaakt :)

sjoerd

Vandaag, de laatste oppasdag in Oostvoorne, dus ik mocht nog even een afscheidssessie doen op het meer. Om een uurtje of 9 was ik aan het water waar maar één vliegvisser was in de BB.
Het was een lastige wind ui NO richting. die later draaide naar het Noorden en in kracht toenam. Geen ideale werpomstandigheden. Toch met de drijvende lijn, lange leader en verzwaard  buggertje gevist(dezelfde vlieg als tijdens de sessie met Marcel.)
Na een uurtje had ik pas mijn eerste bot. Toen een tijd niks en dan ineens drie botten achter elkaar. Om 12 uur belde vrouwlief of ze even een lunch zou brengen. Kon ik nog even doorvissen. Na de lunch in de aanwakkerende wind nog even een anderhalf uur gevist en achter elkaar een viertal botten gevangen. Er zaten er enkele bij die er zo hard vandoor gingen dat ze mij in de waan lieten dat ik een vette regenboog  had gehaakt.
Sommige zijn echt sterk! Tijdens de dril van één van de vissen werd ik nog gefilmd door een trollende visser in een trapkajak. Nouja het zal wel. Verder nog twee kunstaasvissers gezien en twee vliegvissers. Ik heb geen van allen iets zien vangen. Wel jammer. Het beloofd niet veel goeds voor de komende forumdag maar wie weet er is nog een week te gaan.
Hier nog wat plaatjes.

De wind was bij tijden erg lastig.

beste botten zaten er weer bij. Sommige waren wit en hadden geen ogen, vreemd :)

Mooi om te zien hoe ze aangepast zijn aan de ondergrond. goede camouflage

Sjoerd

MarcelN

Mooi Sjoerd, had je die grotere nu ook vanaf de dam? Ik heb de indruk dat je vandaar af die grotere treft.
Ik kwam vanmiddag Sepp nog tegen in de local flystore, ik hoor daar verhalen dat de forel vangsten juist weer erg goed zijn :o maar dan natuurlijk op heeel andere plekken zoals Oostvoornse kant en vanuit de belly.
Nou...aangezien ik wat werkpauze heb ingelast, ook om een grote klus door te nemen, ga ik deze week eens het hele meer, nou ja meer mastzijde en Oostvoorne, eens lekker afstruinen, voorwerk voor hier zeg maar ;)
Ben nu druk aan het binden in alle kleurtjes wat streamer modelletjes 8)

Tot weerziens Sjoerd, je bent weer wat wijzer geworden toch? ;)

sjoerd

#309
Nou Marcel,
de BB-ers heb ik niks zien vangen maar het zou natuurlijk best kunnen dat andere plekken wel forel opleveren. Gezien de windrichting moest je wel vanaf de dammen vissen maar ook vanaf een plek met enigszins zijwind . Ook daar ving ik grote botten. . Ik ben weer wat wijzer geworden Marcel. Je weet als vliegvisser ben je nooit uitgeleerd!

gr Sjoerd

MarcelN

Ja dat klopt achteraf met die wind, alleen de dam en het fijnste rond de 1e binnenbocht mits de wind hetzelfde was, geen windsurfers gezien?
Lachen dat je niemand wat ziet vangen dan he :) kennis is macht 8)
Ik ben nog relatief (her)starter hoor, maar leer ook graag opnieuw, met een lokale (goede)vliegvisser hier worden we snel wijzer en andersom pikt hij ook weer wat op, misschien dat ik niet alleen ga deze week een dagje, gezellig ;)

Hidde

Mastzijde was niks laatst..,maar 1 vis gezien., zonde van je tijd.

Hidde

Pfff dik 6 uur staan vissen samen met mijn pa , allebij een leuke bot maar daar kom je niet voor..
Daarnaast allebij wel een forel aan de lijn gehad maar gelost..  Blijft lastig dat meer , half uurtje gehad dat er veel activiteit was ah oppervlak , was ook,het moment dat ik beet had , verder niks.. Uren later die bot en toen verkast , pa nog beet maar  toen werd het tijd om te stoppen..

MarcelN

Waar stonden jullie, masten en strand?
Jammer joh, ik snap het ook niet. De manier waarop ik nu vis ving ik voorheen veel forel met af en toe bot, nu is het alleen maar bot én veel, elke dag ±10st. :o
Blijkbaar is het aas wat ik toen goed imiteerde voor de forel nu hoofdvoer voor de botten :-\

Hidde

Masten aan het eind vd dijk idd,en op het laatst even bij die doorgang ah begin vd dijk.

sjoerd

Quote from: Hidde on April 27, 2015, 08:28:03
Masten aan het eind vd dijk idd,en op het laatst even bij die doorgang ah begin vd dijk.

Las vandaag een berichtje van Franklin dat er enkele zalmen zijn gevangen van rond de 40 cm. Verder was er geen activiteit. Duikers zien alleen maar botten.  :'( :'( :'(

Rossie69

mag je die botten niet mee nemen dan ?
hij je gelijk avond eten


MarcelN

Iedereen heeft er maar moeite mee dat gedeelte van het ovm uit de vergunning te lezen.
Op de forumdag moest ik er ook al 3man van de steiger met dubbele nimfen wegsturen.
Geen enkele vis mag er uit het meer, dus ook geen platvis.
Er is daar al een gek bezig die ze laat uitdrogen op de dammen >:( gooi ze dan in de zee, fietspad over en klaar.
Zitten trouwens extreem sterke botten tussen hoor, ik hoorde diverse vissers roepen, 'dit is geen bot....' ;D dus lol/sport heb je er ook nog eens van!

sjoerd

Moet je toch nog een aardig eindje lopen naar zee Marcel als je het fietspad oversteekt! Tegen de tijd dat je bij zee bent is de bot al wijlen  :'(

MarcelN

Aaaai jij weet de weg ouwe fietsert ;) ik zie het nu ook net via G earth. En dan moet ik nog mazzel hebben dat het vloed is, anders loop je nog een paar 100m. :-[

Joost S.

Op de forumdag werd mij verteld dat je deze visserij niet in de zomer kan doen. Vergeten door te vragen, maar komt dat omdat een forel slecht tegen een dril kan bij warm weer?

Of een andere reden?

Heb nog wat goed te maken daar, ;-).  (Eerst even gezond worden, maar dat komt goed)


En tot wanneer ongeveer kan je daar vissen?

gijsie20

Quote from: MarcelN on April 27, 2015, 11:42:35
Iedereen heeft er maar moeite mee dat gedeelte van het ovm uit de vergunning te lezen.
Op de forumdag moest ik er ook al 3man van de steiger met dubbele nimfen wegsturen.
Geen enkele vis mag er uit het meer, dus ook geen platvis.
Er is daar al een gek bezig die ze laat uitdrogen op de dammen >:( gooi ze dan in de zee, fietspad over en klaar.
Zitten trouwens extreem sterke botten tussen hoor, ik hoorde diverse vissers roepen, 'dit is geen bot....' ;D dus lol/sport heb je er ook nog eens van!

Paar weken geleden mijn 2e trip naar het OVM gemaakt, en zag toen idd ook al botten op de dammen liggen!  :o

sjoerd

Het zou ook kunnen dat vogels verantwoordelijk zijn voor de dode botten op de dammen

jo flyfishing

hmm, paar weken geleden heb ik er ook eentje gevonden, en die was ongeschonden, wat je niet zou verwachten als het een vogel gedaan zou hebben.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

Ik zag zaterdag ook de restanten van een bot liggen, maar ook een dikke paling die er nog niet zo heel erg lang lag. Dat vond ik wel vreemd, met al die aalscholvers in de buurt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10