Weer eens wat anders....

Started by Plantje, September 13, 2012, 13:20:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Dit is weer eens wat anders dan rijke stinkerds die zich per helikopter naar rivieren vol met forellen laten verschepen:
http://flymage.net/blog-en/?p=1618

Sieger

Of het perse "ruike stinkerds" zijn weet ik niet, ik ken voldoende mensen die zich alles uitsparen om zo'n "Once in a lifetime" trip te kunnen maken... Maar duur blijft het en ook wel mooi trouwens...


Sieger

Plantje

Klopt Sieger, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Sieger



Sieger

Useless

Leuk filmpje en zeker wanneer je bedenkt dat het uit een land komt waar het vissen op niet salmoniden vaak als minderwaardig wordt bestempeld. Misschien zelfs wel overgenomen van die gekke Hollanders die, bij gebrek aan salmoniden, allemaal van soort dit rare dingen doen om maar lekker met zo'n vliegenlat bezig te kunnen zijn.

johannes

klinkt raar maar als ik mag kiezen tussen vliegvissen in nederland of hier in noorwegen kies ik nederland
maak ik de zelfde keuze tussen het buitenleven in noorwegen of nederland dan kies ik overduidelijk noorwegen
de nederlandse vliegvisserij heeft zo veel meer mogelijkheden

om op het filmpje terug te komen lijkt het of de eerste op een kale haak gevangen wordt of zie ik het helemaal verkeerd?


catchem

Ook al moet je ervoor sparen, je blijft een rijk iemand als je veel geld opzij kan zetten voor een vakantie of vistrip.

1.300.000.000 mensen (85% van de wereld) moet rondkomen van minder dan 2 dollar per dag.

Plantje

Ik zou denken dat het vliegvissen in Noorwegen ook bijzonder veelzijdig is, maar dat valt dus tegen.

Wat die haak betreft zou ik het niet weten. Schijnt in Nederland op de forellenvijvers wel eens te kunnen. Schijnbaar lijkt een lege haak nogal op een muggelarve

Useless

Quote from: catchem on September 13, 2012, 15:51:31
Ook al moet je ervoor sparen, je blijft een rijk iemand als je veel geld opzij kan zetten voor een vakantie of vistrip.

1.300.000.000 mensen (85% van de wereld) moet rondkomen van minder dan 2 dollar per dag.

Nou wil het probleem niet kleiner maken maar ik mag toch hopen dat je 15% bedoelt? 1.3 Miljard mensen van een wereldbevolking van ruim 7 miljard  ;).

Johannes@ Liever vissen in Nederland omdat je hier meer variatie aan vissoorten hebt?

johannes

QuoteWat die haak betreft zou ik het niet weten. Schijnt in Nederland op de forellenvijvers wel eens te kunnen. Schijnbaar lijkt een lege haak nogal op een muggelarve

of broodpluim  ;D

@useless: klopt maar ook veel meer verschillende manieren om met de vlieghengel aan de slag te gaan.

sjoerd

Heel vreemd dat ze geen vlieg laten zien , wel zoals Johannes ook al opmerkte  een kale haak! Dat riekt naar. :'( :'(..... vul zelf maar in.
Laat ik het zo zeggen, op een kale haak zul je in principe geen karpers haken en al helemaal niet in dat hele modderige water waar zij in vissen.
Sjoerd

Sieger

#11
Vissen met een "kale" haak gaat erg goed en vooral op putten... Al in de 60-70er jaren experimenteerde Oliver Kite (UK) op fisheries met nymphen waar steeds minder spul om zat... Op het laatst zat er bijna niets meer op de haak....

Lees dit maar eens... http://classicflyrodforum.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=55086

Heb zelf een documentaire over hem, waarin de ontwikkeling een beetje te volgen is... Prachtige oude beelden... :)

de Bare Hook Nymph...


Sieger

johannes

het klopt dat een kale haak gewoon vis vangt maar dan zijn het vaak forellen karper heb ik nog nooit op een kale haak gevangen wel aan buzzers zou me mischien voor kunnn stellen met een rode haak waar ze soms wel op azen op muggelarven

Sieger

Mmmm da's waar, ging natuurlijk over forellenputten.... Misschien toch idd eens een rode haak proberen... wie weet ::)


Sieger

HappyFisherman

Ik heb me wel eens het kleplazerus gevangen op een volledig kapotgeviste sedge. Alleen nog een bobbeltje van deerhair voorop en dat was op een zwarte haak...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Filmpje is leuk, alleen jammer dat de plaat blijft hangen (wat een takkemuziek...)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

johannes

HappyFisherman  karper??

sieger heb altijd een paar van die f22 maat8 bekleed met rode flos omdat ik de maaginhoud van forrellen die ik meeneem bekijk en daar zit met enige regelmaat grootte rode muggelarven in. heb er alleen nog nooit mee gevist :D


catchem

Quote from: Useless on September 13, 2012, 17:14:01
Nou wil het probleem niet kleiner maken maar ik mag toch hopen dat je 15% bedoelt? 1.3 Miljard mensen van een wereldbevolking van ruim 7 miljard  ;).

Sorry de informatie verkeerd overgenomen. Link naar de site waar ik info vandaan heb.

http://library.thinkquest.org/05aug/00282/over_world.htm

HappyFisherman

Nee, op de put. M'n enige karper tot nu met een vliegenhengel was net zo illegaal met brood als in dit filmpje :)

Op een F22 met rode floss had Hendri afgelopen zomer succes op de eemhof. Wel een ribje er bij op geloof ik.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Meerdere SchubKarpers van 20cm   op PT-nimf en zwarte shuttle-cocks droge vlieg gevangen op de forelput die zonder forel zit owv de warmte.

johannes

karpers vangen op de vlieg is goed te doen maar op een kale haak niet.


sjoerd

Quote from: BV on September 14, 2012, 09:54:10
Meerdere SchubKarpers van 20cm   op PT-nimf en zwarte shuttle-cocks droge vlieg gevangen op de forelput die zonder forel zit owv de warmte.

Dat noemen wij karpertjes  :)   Met nimfen kun je wel karpers vangen en ook hele grote exemplaren maar om bij het filmpje te blijven,
vissend met alleen een kale haak in modderig water? Dat gaat er bij mij niet in!!
sjoerd