Vliegenlijn vervangen. Welk merk?

Started by Stefan Schout, June 21, 2015, 18:26:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stefan Schout

Hoi ... lekker hoor, zit je in Wallonië, Auby-sur-semois om precies te zijn, breekt je lijn. De ene zaak zit in in 'Pin' (30 min. rijden) en de andere zaak in "Vresse- sur-semois' (30 min de andere kant op) en ze staan in beide zaken te kijken of je haar in de fik staat als je om een #3 vraagt .... hebben ze niet, vist niemand mee daar en is bijna geen vraag naar.  ::wtf::


Dus nu thuis rustig de tijd om ff te zoeken. Maar welke?

Snowbee? A&M? om maar ff 2 uitersten te noemen qua prijs. - graag uw mening :-)


bartkoper85

Vis al bijna een jaar met een #3 lijn van A&M voor dat geld denk ik dat je meteen goed zit. leuke van de prijs is dat je er ook wel 1 als reserve kunt bestellen ;D

Chaisedieu

Ik heb er ook al bijna 2 jaar een WF3F van A&M op zitten. Ben er nog steeds zeer tevreden over.

Kruijff

A&M op de drie.... Niks mis mee..
Gr Ed

gijsie20

Ik heb onlangs een 3 lijn besteld van Barrio. Ook erg tevreden mee. Zit qua prijs wat tussen A&M en de duurdere merken.

Scaramouche

Kijk zeker ook even naar Snowbee. heel soepele lijnen, voor het fijnere werk heel geschikt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Stefan Schout

Goedemorgen,

Dank tot zover, Ik zit inderdaad aan Snowbee te denken. Maar kan voor hetzelfde geld een 2e lijn als reserve meenemen van A&M. Fy Supply levert ook lijnen van rond de de 33 euro.

maurice

#7
Quote from: gijsie20 on June 21, 2015, 22:00:05
Ik heb onlangs een 3 lijn besteld van Barrio. Ook erg tevreden mee. Zit qua prijs wat tussen A&M en de duurdere merken.

hoor ik ook alleen maar goede dingen over.

en vergeet onze sponsoren niet alle 2 snowbee verkopers.

http://muddler.nl/index.php?item=fly-lines&action=page&group_id=89&lang=NL

en MegaFish kun je bellen 0165 561288.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Ik zou voor Snowbee of Airflo lijnen gaan

Niet de goedkoopste, maar wel top materiaal!!

A&M lijnen zijn aantrekkelijk geprijsd, maar niet constant qua kwaliteit

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Over Airflo floating lijnen hoorde ik niet zulke goeie verhalen, heb je daar ervaring mee Jan? Zinklijnen zijn wel prima :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Snowbee heeft zeker heel mooie (zachte) lijnen.... heel mooi voor droge vliegen.... Wel ff kijken naar welke lijn, ivm de taper.

Heb ook een intermediate en die doe het ook prima...


Sieger

wh82

Vroeger had ik altijd lijnen van 3M (Scientific Anglers) ik kwam ze pas tegen (15 jaar oud) en ik zou m zo weer gebruiken, ziet er nog perfect uit en dreef nog prima, nauwelijks memory. Tegenwoordig schijnen de GPX (voor wat zwaardere) en Trout, voor wat lichtere lijnen erg fijn te zijn.
Verder lees ik veel goeds over Rio Gold.

Team

Airflo Ridge Clear en de Forty Plus lijnen zijn geweldig  ook mij XS Snowbee lijnen zijn Top.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Quote from: HappyFisherman on June 22, 2015, 08:36:44
Over Airflo floating lijnen hoorde ik niet zulke goeie verhalen, heb je daar ervaring mee Jan? Zinklijnen zijn wel prima :)

De drijvende Airflo lijnen zijn idd anders dan de zinkende Bram.

Maar ook prima hoor!!

Ze behoeven wel wat meer aandacht i.v.m. onderhoud!!

Lang op de reel betekent veel coil!!

Dit doet overigens niks af aan de goede kwaliteit, het is maar net hoe men omgaat het het materiaal!

De power core van Airflo is subliem voor zowel werpeigenschappen als beetregistratie.

Gr

Jan
"Petri Heil"


iamveenstra

de bario lijn #3 werpt erg lekker. Ik heb hem er nu een dik jaar op zitten, maar werpt als een tielelier.
greetzz
Eer was was was, was was is...

Gert

Quote from: wh82 on June 22, 2015, 09:18:23
Vroeger had ik altijd lijnen van 3M (Scientific Anglers) ik kwam ze pas tegen (15 jaar oud) en ik zou m zo weer gebruiken, ziet er nog perfect uit en dreef nog prima, nauwelijks memory. Tegenwoordig schijnen de GPX (voor wat zwaardere) en Trout, voor wat lichtere lijnen erg fijn te zijn.

+1
Ik ben altijd erg tevreden geweest over de SA XPS lijnen maar die worden niet meer gemaakt. Heb nu een GPX #4 en bevalt ook erg goed. Is geen goedkope lijn, maar voor mijn favoriete hengel en -visserij mag het wel wat kosten.
Op m'n #3 vis ik nog altijd met de XPS en gaat hopelijk nog wel een paar jaar mee.

Groet,
Gert

maurice

Vergeet de Loop Evotec 85 of 100 niet.
Super lijnen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Stefan Schout

Quote from: Sieger on June 22, 2015, 09:13:34
Snowbee heeft zeker heel mooie (zachte) lijnen.... heel mooi voor droge vliegen.... Wel ff kijken naar welke lijn, ivm de taper.

Heb ook een intermediate en die doe het ook prima...

Hoe bedoel je ivm de taper? Iets speciaals?

Troutbuster

Stefan,

http://www.snowbee.co.uk/fly-fishing/fly-lines/

download de "line profile" bij ieder type en je ziet het verschil

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


Stefan Schout

Tsjah .... nu was mijn lijn gebroken en moést ik met een goedkope lijn vissen (merk weet ik niet) en ik vond hem grof aanvoelen (grof korrelig) en ik had het idee dat dat de reden was  was waarom de lijn zoveel lawaai maakte als hij door de ogen ging....

Als ik bovenstaande link volg dan moet ik hier wel aan denken als ik dit lees:

"Our new Nano Coating Technology (NCT), would in comparative terms, be like comparing our old coating material made up with particles the size of grains of sand, with our new Nano coating, in a molecular form equivalent to talcum powder consistency. The smaller Nano particles result in a silky smooth surface finish and a denser material whether sinking or floating and a finer profile for the same performance."

Dan zou het een Snowbee XS Fly Line  worden dus..

Troutbuster

"Petri Heil"


p.forel

#21
Nano het nieuwe toverwoord  of het allemaal zo veel waarde heeft ???????

Leuke uitvinding van snowbee dit :yet so thin that a single line weight would cast effortlessly on rods of #2, #3, #4 or #5wt with similar ease! .


Wel weer jammer dat dit dan weer niet voor 6# 7# 8# 9# 10# is  hoefde je maar 2 lijnen te kopen

Troutbuster

Grrrrrr

dat gedeelte moet je maar overslaan!!! :( :(

Hier slaat Snowbee, de "vliegvisplank" volledig mis!!

Lijnen die een range van 4 à 5 lijnklasses bedruipen..... naaaaaaa......

Gr

Jan
"Petri Heil"


p.forel

#23
Alleen daar kijk eens naar de nieuwe lusjes die mooie rode gr#%!#%!#%%

Wat snowbee nieuw op de markt zet blijf ik enkele jaren van weg  wil niet weer om de 5 visbeurten mijn lijn terug moeten brengen naar winkel omdat de coating er af brokkelt

FSCHAMP

Voor mijn #3 ben ik zeer tevreden met mijn A&M lijn. Op mijn #4 en #5 vis ik met een Teeny Gary Lafontaine WF lijnen. Prima lijnen en ze werpen super en daarenboven heb ik mijn 4tje al een 8-tal jaar en ze begint nu stilaan te verslijten op de punt.  Prijskaartje nu ligt tussen de 54 en 60 euro.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>