Eerste set is er

Started by GJ, September 12, 2014, 08:33:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Dinsdag ben ik na mijn werk even bij een vliegviswinkel op mijn pad gaan kijken. Erg mooie spulletjes hadden ze daar...
Ik heb daar een Orvis Clearwater #5 met reel gekocht. En nog wat klein materiaal :) Ben er erg blij mee!
Ik ben thuis wat gaan oefenen met werpen en gisteren even naar het water gegaan. Ik vang eigenlijk altijd wel iets maar gisteren voor het eerst een uur staan vissen zonder ook maar 1 vis te vangen. Wel de grootste lol gehad aan de waterkant. 2 keer zag ik een forse kolk bij mijn vliegje maar deed ik iets fout.
De komende tijd moet ik deze manier van vissen proberen onder de knie te krijgen. Niet alleen het werpen heb ik gemerkt, maar ook het landen van de lijn, waar ik sta, welke vlieg, etc...
Als het goed is kan ik morgen middag aansluiten voor wat werpinstructies bij de winkel. Ik denk dat ik de rit maar ga maken. Zelfs zonder vliegje is het werpen leuk  8)

Troutbuster

Veel plezier met de eerste stappen op het "vliegvispad" GJ!

Ennehh.... welkom bij de club!  ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72



Veel succes!
Komt vast goed  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Veel plezier met deze schitterende hobby

merijn1982

Veel plezier en houd vol. Je gaat er echt van genieten!!
Tight lines!!

GJ

Ik heb de eerste visjes inmiddels gevangen!
Op een nimpf en op een droge vlieg. Vooral op de droge vlieg vind ik geweldig!
Werpen gaat redelijk. Het leuke aan vliegvissen vind ik het gevoel dat ik echt vissen aan het vangen ben. En niet zit te wachten tot ik vis naar mijn stek heb gelokt die zichzelf haken.
Ik hou vol dus.

Plantje

Jij snapt het GJ! Je bent echt op zoek en echt bezig!

GJ

Dank je!
Maandag moet ik weer even in Limburg zijn voor mijn werk. Ik neem de hengel en andere kleren mee in de auto denk ik. Ga ik na de meeting nog even een stekje opzoeken aan de maas.

Ik vind het echt heel leuk om alles uit te vinden. Jammer dat ik dit niet aan het begin van de zomer heb ontdekt :)
Ik ben nu al aan het zoeken waar ik in de winter, na het werk als het donker is, nog een uurtje kan vissen... Ik was gewaarschuwd meer het heeft me te pakken  8)