nieuwe set

Started by swalef660, November 22, 2012, 09:34:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

swalef660

Goedendag,

ik ben nieuw hier op dit forum en heb een aantal vragen waarvan ik hoop dat mensen mij kunnen informeren of ik het juiste heb gedaan.

Ik vis al jaren op forel, en heb dat tot vorige week zaterdag gedaan met de werphengel, de enige techniek die ik echt nog niet onder de knie had was het vliegvissen.

nadat ik 2 weken geleden een les heb gekregen hierin was ik meteen verkocht, wat zijn de aanbeten op een vlieg toch gaaf om te zien, ik viste toen met een klein zinkend vliegje, een cm of 20 onder het water oppervlak, de boeggolf die de aanbeet vooraf ging was echt te gek om te zien.

nu heb ik gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een setje aangeschaft, dit setje bestaat uit een:
Dam exquisite hengel #5
een cormoran reeltje
ik heb een WF lijn #4 opgezet daar ik op diverse fora lees dat dit voor de beginner makkelijker is.
helaas had ik niet veel keuze in vliegen daar die niet veel vooradig waren op de vijver waar ik het setje aan heb geschaft.

ik heb dit setje na aanschaf gisteren meteen gebruikt met als resultaat 5 forellen en een zalmforel.
opnieuw echt gaaf hoor, maar ik heb toch een aantal vragen daar dit dagje vissen mij ook meteen 3 vliegjes kostte en menig leader ook vol zat met knopen. ook had ik een groot aantal missers, kan de beste overkomen maar wat is de standaard fout die veel beginners als ik maken? verder vraag ik me af of een tapse leader veel makkelijker is kan ik gewoon doorgaan met 2 meter gewoon nylon als leader.

waar zou ik het beste nieuwe vliegjes kunnen kopen?

alvast bedankt voor enige reactie.

mvgr
sebastiaan




Jan Bruins

Hallo,

Zoals al aangegeven, vliegjes kun je kopen bij een van onze sponsors of kijk eens op deze paginga bij online winkels. http://vliegvissen.startpagina.nl/
Dat je af en toe een vlieg verspeelt, dat gebeurt iedereen wel eens .