Leaderbord

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 25, 2010, 10:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ErickW

@Klaas en Speycast, bij diep nimfvissen op stromend water gebruik ik ook geen getwijnde leader, maar ook gewoon met een lang stuk nylon. Bij ondieper nimfvissen en nimfvissen op stilstaand water is de korte getwijnde leader geen probleem. Ik heb nog geen exemplaar met ingebouwde beetverklikker (gekleurd stuk in de getwijnde leader). Karel ik zal je wel een pb sturen, ha, ha.

karelgol

Op het furled leader forum is nu de discussie gaande over wat nu beter/handiger is, een ingebouwde beetverklikker of een getwijnd stuk van ca 25cm wat je lus in lus tussen je lijn en je eigenlijke leader zet. Zelf vind ik ingebouwd mooier, vloeiender verloop hebben. Het tegenargument is dat je alleen maar het tussenstukje hoeft te verwisselen als de licht omstandigheden wijzigen. In mijn ogen is dat meer werk dan gewoon een andere leader aanlussen, dus zou ik gewoon wat zelfde leaders meenemen, maar met andere kleuren beetverklikker.

Karel

jelle

Ik heb vorige week eventjes een bord gemaakt,
lekker simpel een plank en 7 spijkers, een haakje(kromme spijker) in de boormachine en als gewicht een ankerlood

en inderdaad strekken deze leaders perfect
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

karelgol

Van wat voor materiaal? Ik was op de open dag van de NNVV het klosje Nanofil vergeten anders had ik daar wat mee kunnen testen.

Karel

jelle

Ik heb gewoon om te proberen de aller goedkoopste 10/00 nylon draad gehaald
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Trouwens is die hele goedkope lijn wel zwak op de knoop, aan het ringetje voor de tipet
volgende keer overweeg ik een betere lijn misschien 7/00
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Erwin

Dan heb je kans dat je wel meer lussen moet maken omdat je butt dan te dun wordt.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

golddigger

Ik heb ook nooit problemen op stromend water
1 keer invetten per dag is idd meestal voldoende
Ben een fan van getwijnde leaders(maak ze zelf) ::)
Het grote voordeel vind ik wel dat de leader veel rek heeft
dat vangt de klappen op tijdens de dril van een grote vis
Je kan dus met een dunne tip vissen
Perry

karelgol

Voor nylon weet ik het niet, maar bij garen is het zo dat hoe dunner garen, hoe meer lussen, maar ook hoe ronder je leader wordt, minder plek voor water om tussen te zitten, dus minder spray.

Karel