Iemand ervaring met de twee trajecten in Mayschoss?

Started by zeeforel, May 18, 2018, 11:27:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Hi allen,

Ik zit in de verkenningsfase voor een tripje naar Duitsland en kijk nu even naar de Ahr. Iemand wellicht ervaring met de twee trajecten in Mayschoss?

Recente ervaring over elders aan de Ahr is ook prettig. Ik richt me nu even op de Ahr ivm de mogelijkheid tot vervoer per trein.

Alvast bedankt.


emgz84

Heb daar vorig jaar gevist in augustus. Het traject bij Walporzheim vond ik het mooist. Er zit daar een camping en vanaf daar beide kanten op was het leuk vissen. Een grote verspeeld, een middelmaatje en een hoop visjes uit de babykamer gevangen. Zowel bruin als vlagzalmpjes. Maar deze waren echt heel klein. Hoorde wel dat augustus niet de beste tijd was om te gaan. Laat je ook niet afschrikken door mijn schrale vangsten want het was mijn eerste keer op stromend water. Bad neuenahr ook geprobeerd dat vond ik niks. Veel stad een groot deel niet waden. Mayshoss zelf heb ik niet gedaan. Dit sloeg ik over volgens mij omdat een groot deel ervan langs de weg lag maar pin me daar niet op vast. Als het lang begint te regenen is het klaar. Dat ik daar kwam was het water net 2 dagen helder maar na de regen was het snel klaar. Een local zei dat het ongeveer 4 tot 5 dagen zou duren voor de boel weer helder zou worden. Ving dan nog wel een kopvoorntje of 2 maar dat was het ook. Vergunning heb ik gehaald bij de pomp in walporzheim. Al met al heb ik er wel een leuke midweek gehad.

Marco B

Ik heb de Ahr een keer of 30 bevist, maar vrijwel altijd de strecke van Rech die toentertijd in bezit was van pension Marita. Helaas zijn zij met pensioen en is dat deel nu overgenomen door een (relatief dure) lodge (http://www.heiner-lodge.de) Mijn voorkeur voor hun gedeelte kwam voort wegens het feit dat dit een deel van de Ahr was waar je vrijwel alleen tussen de wijnvelden stond te vissen en niet midden in een dorp of langs de drukke Rothweinstrasse.
Mayschoss ben ik ook wel geweest. Je kon toen vergunningen krijgen bij Gasthoff Klass. De visbezetting was prima, alleen stond je wel voor het grootste deel midden in Mayschoss te vissen waarbij ik altijd het idee had dat ik een toeristische attractie was. Gold overigens ook voor het stuk van Altenahr. Vergunningen kon je gewoon bij de VVV kopen. Wel van tevoren reserveren want men gaf slechts 2 vergunningen per dag af.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Steelhead

Begin mei 2 dagen op de Ahr tussen Dernau en Rech gevist met een maat. Voor beiden de 1e keer daar. P.p. zo'n 12-15 bruintjes per dag, het gros vingerlingen met 3-4 uitschieters boven de 30cm.
Met een #2 of 3 wel leuk.
Vergunningen à € 20 per dag bij de benzinepomp in Derlau, max 4 per dag geloof ik.
Geen vlagzalm gezien. Wel alles droog.
my best memories are not that old!