Welkom sarca2

Started by Vliegvissers.nl Team, August 10, 2017, 13:20:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo sarca2 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


sarca2

ik ben opnieuw geinteresseerd geraakt in vliegvissen tijdens mn vakantie in Noord Italie (Sarca fiume) , maar had al veel langer interesse. vissen was een kinderhobbie van mij met als hoogtepunten forelvissen op stromend water in luxemburg (sure) en wales maar altijd met spinner. Wat ik hier zoek: advies voor eerste vliegenhengel en vliegen, advies voor vliegen en lezen en bijdragen mbt vliegvissen vanuit eigen ervaringen in (naar ik verwacht) buitenland.
ik vraag me ook af of hier tweedehands artikelen worden aangeboden.
::new::

Scaramouche

::welkom::

Genoeg informatie hier om je op weg te helpen met een nieuwe set, en ja er worden hier ook regelmatig tweedehands spullen aangeboden maar je moet geloof ik een aantal berichten hebben gepost om het marktplaatsgedeelte zichtbaar te krijgen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sarca2

ok das mooi, was al op marktplaats aan t kijken.
wat ik me ook afvraag is: kun je ergens een middagje leren werpen.
ik heb geen zin in die cursus van de vliegvisvereniging, te duur en teveel tijd, gebruik de tijd en t geld liever om te vissen.
middagje onder begeleiding lijkt me genoeg, daarna kan ik zelf gewoon gaan oefenen bij mij op de waal (woon zaltbommel).
ben dus benieuwd of zo'n mogelijkheid bestaat.
::new::

sarca2

ondertussen hiet wat rondgekeken. beginnerssetje gekocht, Scierra flylite V2 WF4 10 feet, met reel en lijn. nu op zoek naar werples, waarschijnlijk zaterdag as mun in appeltern.

nu aleen vraag: gisteravond zag ik op de Waal schooltjes vis bij t wateroppervlak. op 2/3 van de kribdam, dus niet in de stroom maar ook niet op ondiep water. ik wil nu natuurlijk daarop gaan vissen met de vlieg. ik weet alleen niet welke vlieg beste is. vis zou wel eens winde kunnen zijn.
ik heb nu een wf4 lijn. ben ook benieuwd waar die vliegen te kopen



::new::

p.forel

Vliegen kopen ja misschien even via webshop  zal het snelst zijn
Welke vliegen ?.. ja kan van alles zijn
Koop gewoon red tags in verschillende maatjes droog en nimph en je kan al op veel vissoorten vissen
Kijk eens bij sponsors van dit forum voor vliegen
Of bij A&M flyfishing
Winkels bij jouw in de buurt
Traditioneel utrecht
Fauna raamsdonksveer
Andere zou ik zo gauw niet weten

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sarca2

ok, dank voor de informatie. idd besteld bij a&m.
1000 vliegen ziet er ook goed uit
::new::