1e set aanschaffen

Started by Mettrop, February 28, 2016, 20:15:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Misschien toch belangrijk om te herhalen: ga gewoon naar een goede winkel. Die helpt je echt wel aan een snoekstreamerset binnen je budget, laat je testen (iedereen heeft een andere smaak) en voorziet je ook nog eens van waardevol advies.
Ik heb eerder overwogen om via internet te kopen maar ben uiteindelijk gewoon naar een winkel gegaan. Ik dacht ook de Orvis Encounter set te kopen. Zou ik achteraf geen spijt van hebben gehad vermoed ik (prima set), maar ik weet wel dat ik nu beter uit ben met iets wat voor mij een stuk beter aanvoelt.

maurice

Idd, gewoon ff bij een in de buurt zijnde hengelsport zaak met goede vliegvisafdeling binnen stappen en testen.
Voor jou is waarschijnlijk Dyckers  het dichts in de buurt en in zwolle fly&spin.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

#27
http://www.muddler.nl/index.php?item=a_-jensen-shamrock&action=article&group_id=95&aid=1576&lang=NL



Om het nog maar eens aangegeven ook onze sponsors hebben mooie hengels.
Deze nu in de aanbieding.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Mettrop

Woon praktisch naast Raven in steenwijk, maar die hebben vrijwel niets staan  ;D

Was van plan Zaterdag nog ff richting Rotterdam te gaan, naar de visma. En Dyckers staat idd ook in de planning.

A&M heeft ook mooi spul op de site, maar lees nergens over de ervaringen daarmee.

merijn1982

Als je naar dyckers gaat zal edwin je zeker prima helpen. Hij is ook een echte snoekvisser dus kan je zeker helpen en tips geven. Mocht je niet voor een encounter set gaan ben je voor wat anders daar wel wat meer kwijt. Maar is allemaal wel goed spul.
Tight lines!!

Troutbuster

Quote from: Mettrop on March 01, 2016, 09:58:58
Woon praktisch naast Raven in steenwijk, maar die hebben vrijwel niets staan  ;D

Was van plan Zaterdag nog ff richting Rotterdam te gaan, naar de visma. En Dyckers staat idd ook in de planning.

A&M heeft ook mooi spul op de site, maar lees nergens over de ervaringen daarmee.

Als je zaterdag naar de Visma komt, piep een langs bij Kees Hamelink

Ik sta daar in de vliegvishoek en kan je voorzien van advies en wellicht een mooi setje!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Mettrop


maurice

#32
A&M heeft ook leuke hengels, van budget tot merk.
Ook hier kun je gewoon testen.

Die nano is een goed werp kanon waar je zeker mee verder kunt.

Ooit hebben ze een snoekstok meegegeven tijdens de snoektour, iedereen die hem heeft getest was zeer te spreken over deze hengel.
En dan hebben we het toch over een man of 15
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Mettrop

iedereen alvast bedankt voor tips enz!

Mettrop

Even een kort vervolg op dit verhaal: ik ben dus naar de visma geweest, en heb daar verschillende hengels in handen gehad. Uiteindelijk thuisgekomen met een vision pike set. Bij de jongens van de EFFA wat werpinstructie gehad, en vervolgens thuis gaan oefenen. Toen ik eenmaal een 15/20 meter lijn op de plek kon krijgen waar ik m wilde hebben, heb ik een streamer in elkaar gefröbeld, en op naar de waterkant. Na een poosje ineens een strakke lijn, maar ik voelde geen aanbeet zoals ik gewend was, een snoekestaart wees me daar echter fijntje op. De haak natuurlijk niet goed gezet, waardoor dat losser nr 1 was. Helaas heb ik deze ook niet meer kunnen verleiden. Vervolgens 10 meter verderop een weg zien draaien onder de streamer, en nog een stukje verder weer een. Ook deze 2 niet kunnen verleiden nog een poging te wagen. Op een gegeven moment vlak bij een gemaaltje de streamer tot op 30 cm onder de kant teruggevist, en WHAM!!! Hangen! Ok, en nu? Gelukkig wist ik mezelf snel te herpakken en ging de dril eigenlijk best heel goed. Hand onder het kieuwdeksel, begint dat beest ineens een eind te draaien. Ook dit weer overleefd, en vervolgens de weerkaakloze haak eruit getikt. Toen ik in de bek keek, zag ik echter overal bloed, dus ik was al bang dat ik een kieuwboog gehaakt had, maar gelukkig was het slechts de haak die mij geprikt had toen de vis bij de kieuwgreep sprong. Snel een foto en terug met dat beest. Heb nog wel 10 minuten trillend van de adrenaline daar staan na te genieten! Heerlijk dit!






jo flyfishing

Mooi mooi.

even de prentjes zichtbaar gemaakt.







1e set aanschaffen
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mettrop


wh82

Goed bezig! 1e keer raak en gelijk een mooi exemplaar

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco

Hahaha wat een mooi verhaal. Keurige vis. Leuk man dat enthousiasme.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Kijk aan! Daar doe je het voor. Gefeliciteerd!
Tight lines!!

Gerrit59

Da's een mooie 1e ervaring!

Gerrit