Midweekje Kyll 10 tm 13 okt

Started by Koen, September 23, 2011, 18:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}


Koen

Haha, zie je die grijze koker? normaal zit ie in zo'n travel doos. maar op de motor moet alles zo klein mogelijk. heb het in een 4cm doorsnee pijp weten te proppen :)



Oh ik denk dat ik geluk ga krijgen met het weer. begin deze week gaven ze nog 4 dagen regen aan en 13 graden. en nu:
http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X5168/murlenbach.html

A{b}r{a}xa{s}

niet bij stilgestaan...reishengel is stuk korter, ik heb meest 3delig

Koen

Ja dit is een goedkoop setje. 8ft #4/5 een dit is 7 delen geloof ik. denk wel dat een minderdelige hengel beter is. maar tis wel handig als je alleen maar motor rijdt :)

Koen

ben net terug. oh man wat een paar mooie dagen hebben wij gehad. alles op de droge vlieg. 26 forel (meeste rond de 30cm met uitschieters naar 38cm) en iets van 18 vlaggezalmpjes (tussen de 15 en 22cm). ik ben verslaafd. er is niks gaver dan een forel die op je droge vlieg duikt. heb een heleboel foto's gemaakt, maar heb mijn camera in de auto van mijn vismaatje laten liggen :P verslag komt morgen :)

marcelgoedhart

Dus de klinks hebben hun werk gedaan Koen?
Ben benieuwd naar de foto's!

HappyFisherman

Gaaf man! Ben benieuwd naar het verslag :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: marcelgoedhart on October 13, 2011, 21:04:13
Dus de klinks hebben hun werk gedaan Koen?
Ben benieuwd naar de foto's!

jup, daar hebben we mee gevangen :) erg fijne vlieg voor als het wat donkerder wordt :)

Koen

jup, sommige dagen beter dan andere. heb in iedergeval veel geleerd en mijn werpen is er ook op vooruit gegaan :)

vliegvisgek

mooi toch maar wat voor afma vis je met droge vliegen als ik vragen mag ;)

Koen

Quote from: Rob van H. on October 13, 2011, 22:35:27
Het belangrijkste is dat je met het gevoel terug bent gekomen van "dat wil ik vaker doen" dan zit het wel goed!!!!

ja, ben nu "hooked for life"  ;D

Quote from: Klaas on October 14, 2011, 02:20:26
Mooi he dat je werptechniek opeens door het vangen van vis stukken beter geworden is.
Veel fouten maken daar leer je op zo'n dag heel veel van,volgend jaar op dezelfde manier vol vertrouwen in je eigen kunnen weer doorgaan.

Klaas

ja, zeker het veranderen van richting ging nog wel eens fout met als resultaat dat je vliegje om je stok zit :P

Quote from: vliegvisgek on October 14, 2011, 07:43:37
mooi toch maar wat voor afma vis je met droge vliegen als ik vragen mag ;)

ik was met een 4/5 bezig. ik had het gevoel dat een lichtere ook nog zou moeten kunnen :)

Gert

Quote from: Koen on October 09, 2011, 11:03:55
Haha, zie je die grijze koker? normaal zit ie in zo'n travel doos. maar op de motor moet alles zo klein mogelijk. heb het in een 4cm doorsnee pijp weten te proppen :)




Hallo Koen,
Mooi dat je je goed vermaakt hebt aan/in de Kyll.

Is dat een zelf gemaakte traveldoos? En als je je hengeltje in die PVC pijp propt, gebruik je dan wel een foudraal? (Zie ik bij die doos niet namelijk).
Vind ik persoonlijk wel een "must" inmiddels, zeker op de motor, want ik heb vroeger 1 hengeltje ook altijd in zo'n koker vervoerd, maar door het gerammel is de lak flink beschadigd geraakt. (En aan de lectuur te zien die je klaar had liggen ben je blijkbaar ook een liefhebber van oude "rammelbakken"  ;D)

Groet,
Gert

Koen

Gert, het is inderdaad een zelfgemaakt, maar hij is eigenlijk iets te klein (4cm diameter). het is nog al passen en meten om alles er in te krijgen. ik ga ff op zoek naar een andere, of wellicht dat er bestaande kokers (rond de 45cm) zijn. goeie tip voor die foudraal daar had ik niet aan gedacht.

Oude rammelbakken hebben mijn voorkeur inderdaad  ;D. heb een 1150GSA voor woon/werk, mijn ouwe Guzzi 850T4 1980 voor naar het cafe en een XT500 1980 voor door de bagger. Ben nu opzoek naar een BSA WM20 van 1940-1945 :P

A{b}r{a}xa{s}

kom op Koen, foto'sssssssssssss :)

Koen

Vanvond eerst even naar het OVM en dan zal ik daarna ze online gooien :)

Gert

Quote from: Koen on October 14, 2011, 13:13:28
Gert, het is inderdaad een zelfgemaakt, maar hij is eigenlijk iets te klein (4cm diameter). het is nog al passen en meten om alles er in te krijgen. ik ga ff op zoek naar een andere, of wellicht dat er bestaande kokers (rond de 45cm) zijn. goeie tip voor die foudraal daar had ik niet aan gedacht.

Oude rammelbakken hebben mijn voorkeur inderdaad  ;D. heb een 1150GSA voor woon/werk, mijn ouwe Guzzi 850T4 1980 voor naar het cafe en een XT500 1980 voor door de bagger. Ben nu opzoek naar een BSA WM20 van 1940-1945 :P

Ha Koen,
Ik kwam er net via een ander forum achter dat je van die T4 een cafe racer gaat maken.  ;) Is een mooie fiets om als basis daarvoor te gebruiken.

Koen

Haha, klein wereldje. Wat rij jij dan?

Gert

Quote from: Koen on October 24, 2011, 19:47:42
Haha, klein wereldje. Wat rij jij dan?

Niet alles rijdt momenteel, maar er kan ff niks meer bij: Guzzi V7 Sport, 750S3, V7 700, 850GT California, California II, Yamaha XT500, Cagiva River, Norton Commando en Triumph Tiger ('77).

Dus nee, ik kan je niet helpen aan een WM20 ;D.
Maar heb wel bijna net zo veel motoren als vliegenhengels....
En ach, ze zeggen wel eens: je kan er toch maar op 1 tegelijk rijden, of met 1 tegelijk vissen?
Dan zeg ik altijd: en jij hebt thuis zeker maar 1 boek, en 1 CD? 8)

Koen

Ohhh V7 sport. mooi hoor. als ik ooit nog es geld te veel hebt wil ik nog wel een Le Mans 1, en die oude guzzi zijn ook mooi, Falcone enzo :) maar eerst een BSA :P heb nog maar 3 motoren dus er kunnen nog een paar bij :P