Zelfbouw beetverklikker...stap voor stap...

Started by Sieger, December 20, 2010, 12:18:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ik erger me al tijden aan de beetverklikkers die standaard te koop zijn. Vaak breken ze al tussen mijn vingers, voor ik überhaupt bij de lijn in de buurt ben.

Heb je ze eenmaal op de lijn, verschuiven ze tijdens het werpen spontaan of vliegen ze er na een aantal worpen alsnog af.

Ik heb ergens op het internet al een aantal zelfbouw verklikkers gezien en vond het nu tijd om het ook eens te proberen. 

Ik heb een stap voor stap beschrijving op mijn blog gezet. Kijk op deze link Beetverklikker



Ik heb het artikel ook naar Bas gemaild om het op Vliegvissers.nl te plaatsen.

Veel succes!


Sieger

Double Legs

Hé Sieger,

mooie beetverklikkers, maar waar haal jij je standaard piepschuim beetverklikkers?

Grts,

DL



Sieger

Hoi, had deze gewoon bij een van de lokale vliegvis winkels gekocht... Zijn Rio Kahuna indicators...

Deze dus:



Sieger

jan.K

gebruik het zelfde systeem ,maar lijm een borsteldraad van een bezem in en doe daar 2 plastic ringetjes omheen om hem zo op de lijn te bevestigen
hoe monteer jij deze lussen?
gr Jan

peterf

Dit werkt ook goed, alleen niet verstelbaar.

Wilco

Bij Raven in het schap met zeevismat. hangen groen gele drijvende kralen. Het gat is aanwezig maar dat moet je ff opruimen. Een siliconen slangetje inlijmen met siliconenkit en zie daar een perfect te verstellen beetverklikker. Oh ja om de boel vast te zetten kan je oude vliegenlijn gebruiken die net past zonder lijn.

Forelletje

Werkt goed Marc.

Ik heb wel eens zo'n vlieg\beetverklikkert gebonden maar dan een foam hopper werkt prima .

Gr Richard